Miksi lääkärit määräävät aina kallista Eliquisia?
Miksi juuri Eliquis on nykyään se, mitä kaikki tarvitsevat verenohennukseen? Miksi ei määrätä edullisempia verenohennuslääkkeitä?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Koska Eliquis on turvallisempi ja suojaa paremmin tukoksilta kuin marevan, joka on se ainoa edullisempi vaihtoehto. Kuitenkin yhteiskunnalle marevanista tulee kustannuksia toistuvina labrakäynteinä, joten yhteiskunnalle kustannukset ovat todennäköisesti melko samat, vaikka potilaalle tuleekin enemmän maksettavaa eliquisista. Jos potilas haluaa välttämättä marevanin, niin todennäköisesti sen saa.
T. Lääkäri
Lääkäri määrää aina sitä lääkettä, mistä saa itse paremmat profikat.
Esim: Naislääkäri kirjoitti minulle reseptin kalliista 120 € maksavasta malarialääkkeestä. Apteekista sain vastaavan tasoisen lääkkeen, joka maksoin vain 25 €.
Multa kysyttiin mitä haluan ja niiden erilaista vaikutuksista ja rajoitteista. Otin sen mikä oli helpoin eikä vaadi seurantaa. Äidillä oli Marevan ja sen rajoja koko ajan mitattiin ja annosta muutettiin. En jaksaisi juosta labrassa yhtenään ja muutella annosta.
Ehkä jollekulle Marevan sitten saadaan sopivaksi vain pienellä säädöllä. En tiedä muuta kuin oman äidin kautta asiasta. Eikä se kiinnostanut.
Eliques maksaa alle kolmekymppinen kuussa, 5mg. Onko liian kallista?
Ei minkäänlaisia sivuvaikutuksia jos ei oteta mukaan helpommin tulevia mustelmia, mutta niitä tulee muutenkin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te, jotka olette Eliquis lääkettä käyttäneet , saaneet siitä sivuvaikutuksia?
Onko kenelläkään kokemusta lääkkeen sivuvaikutuksista , jos on ,niin kiitos jos vain te vastaatte!
Sellaista kokemusta on että sivuvaikutuksia ei ollut. Jouduin jonkin aikaa käyttämään Eliquisia kun nilkka murtui ja jalan ollessa kipsissä tuli verisuonitukos sääreen.
Eliquisin patentti umpeutui äskettäin, joten nyt on saatavilla huomattavasti halvempia rinnakkaisvalmisteita.
Vierailija kirjoitti:
Eliquisin patentti umpeutui äskettäin, joten nyt on saatavilla huomattavasti halvempia rinnakkaisvalmisteita.
Onneksi, tippui hinta heti puolet. Eliquis maksoi 50e/kk ja nykyään rinnakkainen maksaa 25e/kk
Jos INR arvo pysyy 2-3 toleranssissa,ei ole syytä vaihtaa.On halpaa!
Xarelto ilman reseptiä - https://euhealth247.com/fi/drug/xarelto-generic Syönyt Marevania säännöllisesti vuodesta 2000 ja Xareltoon vaihdettiin 2019. Krooninen flimmeri. Xarelton myötä koitti vapaus. Ei terveyskeskuskäyntejä, ei vältettäviä ruokia, ei verenvuotoja ,joita Marevan aiheutti, ei sivuoireita. Elämä helpottui. Minulle sopiva lääke.
Sain flimmerin jälkeen Apixaban verenohennuslääkkeeksi. Heti alkoivat kovat nivelkivut yötä päivää. Lääkäriltä lääkärille hypätty, ei kuulemma aiheuta nivelkipuja? Olen kohta rullatuolissa nivelten kivun vuoksi. Mikä avuksi? Mistä saisi edes lääkekannabista kun mitään tulehduskipu lääkkeitä ei saa syödä.
Todella kova kutina, ei auta mikään rasva!!
Olen käyttänyt Eliguis lääkettä vähän yli kk.