Voiko jollain ihmisellä 37 astetta olla jo kuumetta?
Lääkärit väittää, että vasta yli 37,5 on kuumetta, jos sekään, jossain luki että vähintään 38 astetta pitää olla ollakseen kuume. Silti oma olo on huono ja kuumeinen, jos lämpö on 37. Voiko siis joillain tuo lukema olla kuunetta? Jos ei, niin miksi silloin sitten on niin kuumeinen olo?
Kommentit (30)
Mulla on normaalilämpö 35,0-35,5, joten tuo 37 on minulle jo 1,5-2 astetta normaalia korkeampi.
Tuo on määrittelykysymys. On päätetty, että 37,5 asteen lämpöä kutsutaan kuumeeksi.
Olotilat on sitten jokaisen yksilöllisiä kokemuksia.
Itselläni ei kuume nouse oikein millään. Jo 37 aiheuttaa huonon olon.
Mulle 37 asteen lämmössä on jo kuumeinen olo. Mutta mulla kuumemittari näyttääkin terveenä melko alhaisia lämpötiloja ja tuo on jo asteen verran koholla.
Ainakin minun normilämpö on noin 36,4. Jos on esim 36,8, niin huomaan sen olossani satavarmasti. Itselle 37 on jo selkeää kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Alilämmössä on myös huono olo.
Alapeukuttajat eivät tiedä mistään mitään.
Voi ja onkin. Kun mulla on kuumetta 37 astetta olenn jo kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus on: Kyllä.
Miksi sitten lääkärien mielestä ei?
Ap
Sama juttu. Normaalisti mittari näyttää alle 36 astetta -> 37 on jo kuumeinen ja sairas olo. Luottaisin olotilaan enkä keskiarvoon.
Mulla on normaali ruumiinlämpö 37,2 astetta.
Se on nimeltään lämmönnousua, puhekielessä kuumetta.
Lämmönousua on 37,5 - 38 asteeseen saakka, riippuu kuka määrittelee.
På svenska subfebrilt.
Vässykällä voi. Vasta 38 asteen ruumiinlämpö on kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Se on nimeltään lämmönnousua, puhekielessä kuumetta.
Lämmönousua on 37,5 - 38 asteeseen saakka, riippuu kuka määrittelee.
På svenska subfebrilt.
Näin. Mutta aapeen ongelma tuntuu olevan, että hän kuvittelee, että jos hänen lämmönnousuaan ei kutsuta kuumeeksi, hänen tulisi olla terve ja kokea itsensä terveeksi. Näinhän ei ole, koska jo lämmönnousukin aiheuttaa monille sairauden tunteen.
Kuume tuntuu olevan sellainen taikasana, joka "oikeuttaa" kipeänä olemisen, kun taas lämmönnousu ei tuntuisi sitä monien mielessä tekevän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on erektiossa 37,3 cm.
Peräsuoli?
Onko aiemmat vastaajat kaikki miehiä? Naisillahan kierron mukaan vaihtelee lämpö paljonkin.
Lääkärit on tuossa kohtaa hakoteillä. Kuume alkaa 37 asteesta ja piste.
Alilämmössä on myös huono olo.