Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Suomella on varaa kyykyttää vähäosaisia?

Vierailija
15.04.2023 |

Suomalaiset muutenkin kuolemassa sukupuuttoon. Silti köyhempien oloja kurjistetaan entisestään ja elämä tehdään vaikeammaksi. Onko varaa menettää yhtään ihmistä itsemurhien tai päihteiden kautta sekä rikosten polulle. Sairaudet lisääntyy, kun elämä kurjistuu eikä varaa hoitoon. Tämä se vasta maksaa! Kokoomuksen mielestä ilmeisesti kannattaa, raha ja velat on ihmisiä tärkeämpiä?

Kommentit (558)

Vierailija
481/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessani ei voinut ilmaiseksi opiskella Minä opiskelin ammattiini aikuisena,kovan pankkilainan turvin.Kansakoulun köynti oli pakolista kaikille,eikä se ole mitäön yhteuskunnan tukea Mutta en ole saanut kosjaan asuntotukia,opintotukia,enkä muitakaan sosiaalitukia.En aravalainaatms .Olen siis netto maksaja ollut ikäni.Nuoremmilla on opintotuet,asumistuet,pitkät äitiyslimat ym.Kuitenkin nuorillevon uskoteltu että sotien jäkeen syntyneet saivat kaiken ilmaiseksi.Kyllä sen nyt järjellä pitäisi käsittää,ettei sotien jälkeinen Suomi pystynyt kansalaisilleen antamaan samaa elintasoa ja apuja mirä nykyisin saavat.Nuoret juhlii matkustelee ulkomailla,kuitenkin valttavat jatkuvasti ,kun ei ole saanut koronan takia elää normaalia nuoruutta tms.Minä en nuorena voinut juhlia,ei ollut rahaa eikä aikaa.Kaikki oli kallista,ja nuorwn palkka oli tosi pueni,kun koti pystynyt edes ammattikouluun abtamaan rahaa.Eipä ole aikuiiälläkään paljonnpystynyr matkustelemaan.

Vierailija
482/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani ei voinut ilmaiseksi opiskella Minä opiskelin ammattiini aikuisena,kovan pankkilainan turvin.Kansakoulun köynti oli pakolista kaikille,eikä se ole mitäön yhteuskunnan tukea Mutta en ole saanut kosjaan asuntotukia,opintotukia,enkä muitakaan sosiaalitukia.En aravalainaatms .Olen siis netto maksaja ollut ikäni.Nuoremmilla on opintotuet,asumistuet,pitkät äitiyslimat ym.Kuitenkin nuorillevon uskoteltu että sotien jäkeen syntyneet saivat kaiken ilmaiseksi.Kyllä sen nyt järjellä pitäisi käsittää,ettei sotien jälkeinen Suomi pystynyt kansalaisilleen antamaan samaa elintasoa ja apuja mirä nykyisin saavat.Nuoret juhlii matkustelee ulkomailla,kuitenkin valttavat jatkuvasti ,kun ei ole saanut koronan takia elää normaalia nuoruutta tms.Minä en nuorena voinut juhlia,ei ollut rahaa eikä aikaa.Kaikki oli kallista,ja nuorwn palkka oli tosi pueni,kun koti pystynyt edes ammattikouluun abtamaan rahaa.Eipä ole aikuiiälläkään paljonnpystynyr matkustelemaan.

Kyselepä joskus omilta vanhemmiltasi, saatat kuulla heidän mielipiteensä, kuinka paljon helpommalta sinä pääsit kuin he. Sinä hiihdit kansakouluun kesät talvet susia väistellen pimeässä. vähintään tunti suuntaansa, eikö näin?  Heillä tuskin oli noin hyvä tilanne, kouluun ei päässyt, työnteon aloittivat lapsina, jne. Eläkkeestäsi he vain haaveilivat.

Maailma muuttuu, miksi vertaat itseäsi muihin sukupolviin? Vai pitäisikö meidän kaikkien muuttaa puihin asumaan, että kukaan ei olisi toiselle sukupolvelle katkera jostain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuoret sairastuu vakavasti jo lapsena tai nuorena He eivät voi juhlia eikä matkustella Toivoisin että laikki bilehileet,jotka valittuvat kuinka heiltä meni koronan takia nuoruus ohi,ajatelkaa näitä nuoria tai lapsia.Heillä olisi oikeus valitraa,mutta he eivät useinkaan sitä tee Samoin Ukrainan sodasta kärsivät perheet ja lapset.Suomessa monet hyväosaiset ja terveet valittavat pikkuasioist,sen sijaan että yrittäisivät tehdä jotain kärsivien ihmisten hyväksi.Pitää olla vauhtia ja jännitystä,jännittöviä vaarallisia ja kalliita harrastuksia.Tekokyntidiä hiustenpidennysiä huulitäytteitä,luonnottomia peppuja.Näitä sitten kuvataan ja ihaillaan.Minua öyköttää nämä huulitäytteiset,räikeästi maalatut naiset! Luonnolliset nuoret ovat kauniita,vainnkevyt korostava meikki.Eivät ajatukset pyöri vainnoman navan ympärillä!

Vierailija
484/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän vähäosaiset ole kuin kuluerä. Mitään ne ei tuota mutta rahaa niihin kuluu. Väestön vähenemiseen ne ei ole syypäitä. Ne lisääntyy kolme sukupolvea siinä ajassa kuin asiansa hoitaneet kaksi.

Kuinka oikeassa Marx olikaan todetessaan, ettei köyhällä ole isönmaata. Vai oliko Lenin.

Kun sinusta tulee köyhä, niin suomalaisuutesi lakkaa ja muutut vain kulueräksi. Näin se on pojjaat.

Köyhällä ei ole isänmaata. Kiitos tästä, en ole kuullut mutta näin on. Vihan määrä on käsittämätön. Miksi ette vihaa rikkaita jotka varastaa kaiken.

Vierailija
485/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän vähäosaiset ole kuin kuluerä. Mitään ne ei tuota mutta rahaa niihin kuluu. Väestön vähenemiseen ne ei ole syypäitä. Ne lisääntyy kolme sukupolvea siinä ajassa kuin asiansa hoitaneet kaksi.

Kuinka oikeassa Marx olikaan todetessaan, ettei köyhällä ole isönmaata. Vai oliko Lenin.

Kun sinusta tulee köyhä, niin suomalaisuutesi lakkaa ja muutut vain kulueräksi. Näin se on pojjaat.

Köyhällä ei ole isänmaata. Kiitos tästä, en ole kuullut mutta näin on. Vihan määrä on käsittämätön. Miksi ette vihaa rikkaita jotka varastaa kaiken.

Tai, miksi ette vihaa näitä turhakkeita, jotka ansaitsee kohtuuttomia summia olemalla jossain tiktokissa tai instassa. Joku Kananen lepuuttaa tilillään jäätäviä summia, ja olisi tehnyt vielä kymmenen vuotta sitten perus siivoojan työtään. Eikä teitä yhtään vit*ta tämä epätasa-arvo ja käsittämätön suhteettomuus. Mitä turhempaa teet, sen rikkaampi olet. Eikö duunari ole yhtään vihainen tästä.

Vierailija
486/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olemme mieheni kanssa perheen perustamis iässä ja hautasimme lapsihaaveet. Mieheni sai yt:eissä potkut eikä ole onnistunut saamaan kuin osa-aika töitä ja toisesta tällaisesta ei enää meinaa millään saada edes vuoroja. Taloutemme on isosti minun harteillani ja palkkani ei ole mikään suuri(perus duunari työ). Lapsi kaataisi huteran korttitalomme, joten elämme kahden sitten.

Hän on opiskellut sarjakuvien piirtämistä ja nyt kukaan ei työllistä häntä?

j-lauta noita ennakkoluuloja, tai ei nuo ole edes ennakkoluuloja vaan psykopaattisia vihaviestejä!

Mikä on sairastuttanut suomalaiset hyväosaiset mieleltään tuollalailla etteivät osaa käyttäytyä ihmisten lailla??!!

Ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin, taisi osua arvaus lähelle?

-eri, mutta minulla työttömänä on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto tradenomi.

Opintotuet on käytetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä.

No sitten hommaat tuolla osaamispaletilla itsellesi työpaikan.

Ei saa, mutta aina kun on ollut vuoden työttömänä niin on palkkatukioikeus ja pääsee palkkatuella valtion tai kaupungin virastoon asiakaspalveluun toimistotöihin.

Ei varmasti tuolla asenteella saakaan. Jotain sä teet palkkatukipaikoissa väärin ja pahasti, koska etenkin valtion virastoihin otetaan erittäin mielellään töihin ne, joilla on jo jotain kokemusta..

Noihin otetaan joka kerta uudet tilalle. Valitettavasti moneen kaupungin yksikköön pääsee puoluekirjalla eli olemalla vapaa-ajalla esim. SDP toiminnassa mukana.

Ja Eduskuntaan pääse esim. kun menee kauneuskilpailuihin tai urheilee ja saa vaan paljon ääniä. Ei ole minkään näköistä talouteen liittyvää tutkintoa.

Huoh. Niinpä niin. No enpäs arvannut, että nämä työt on jotain pilipalihommia, joihin vaihdetaan välillä työntekijöitä. Oikeisiin valtion töihin pääsee kyllä hyvät. Ilman puoluekirjaa ja sukulaisia. Toki läheskään kaikki ei siellä pärjää.

Kyllä ne on ihan samoja mitä vakituiset tekevät. Palkkatuella olevat käyttävät VTJ ohjelmaa ja ovat puhelinpalvelussa. Supon tutkinta ennenkuin menevät töihin.

VTJ-ohjelma on yksi erittäin monista, joita valtion virastoissa käytetään. Harjoittelijoilla ja muilla "alemman" tason tekijöillä on todella suppeat oikeudet järjestelmiin. Myös turvallisuusselvityksen laajuus vaihtelee. Kaikki hyvät revitään valtiolle töihin. Jos ei harjoittelun jälkeen valtiolle pääse, saa kyllä katsoa peiliin. Puoluekirjaa ei ole tarkisteltu, ei myöskään sukulaissuhteita. Muutaman hönön vuokrafirmalaisen olen töissä tavannut ja niiden työsuhteita ei onneksi jatkettu.

Miksi te vakituiset teette työt nopeasti ja päin vittua esim. arkistoitte väärät numerot vääriin kansioihin, jos asiakkaan papereita kysytään niin etsimisessä menee 2 viikkoa.

Lisäksi teidän kohdalla puhelinpalvelussa lukee tauolla tai uloskirjautunut, se tarkoittaa että puheluita tulee enemmän palkkatuella olevalle ja sitten hän jää jälkeen muissa töissä. Olette myös paljon sairaslomilla, 3 viikkoa välillä syyskuu - huhtikuu.

Miksi ihmeessä sinä kysyt minulta tuota? En minä arkistoi. Meillä arkistoinnit tekee kesäharjoittelijat. Jos siis ylipäänsä tarvitsee enää arkistoida. En ole myöskään puhelinpalvelussa enkä saikuta. Mutta joo, ripeä, tarkka ja hyvä pitää kyllä valtiollakin olla ja siksi siellä ei kaikki pärjää.

Se, että tekee asiat ripeästi ja päin vittua ei ole hyvä asia. Olet virkamiehenä kuitenkin tekemistäsi töistä vastuussa jos jälkikäteen tulee asiakkaan kanssa jotain.

Mitä sinä minulle öyhötät? Jos olisit tarkemmin lukenut, olisit huomannut, että siinä lukee, että tulee olla ripeä JA tarkka. Minä olen. Ja siksi työsuhteita onkin jatkettu ja työni tulokset näkyy myös palkassa. On ihan helkkarin uuvuttavaa työskennellä hitaiden tumpeloiden kanssa, joiden "työnteko" vaikuttaa myös omaan työhöön. Onneksi näiden sopimuksia ei sitten jatketakaan.

Valitettavasti vakituisilla on paljon virheitä töissään. Kuten yksi vakituinen sanoi, ei hän sitä paperia tarkista, ilmankos ne työt sitten on nopeasti tehty.

Edelleen, miksi sinä öyhötät minulle? Minä en ole sinun työkaverisi. Tiedän itse miten työni teen. Meillä ei yksinkertaisesti tarkistamatta töitä voi tehdä. Mulle on ihan sama, vaikka kuinka yrität työtäni vähätellä, kun minä ja esihenkilöni paremmin tiedämme. Toisekseen, Vauvapalsta on ihan väärä kanava tuoda työn epäkohtia esille.

Ei kaikki töitään papereita hyvin tarkasta, se tarkoittaa, että ne paperit on laittomat ja jos jälkikäteen tulee jotain niin ne tehnyt virkamies on vastuussa. Osa teki töitä niin nopeasti ja isoja määriä ettei se ole mitenkään mahdollista ilman huijaamista jossain kohdassa.

Ja miten tämä edelleenkään liittyy minun työhöni? Työskentelen virkamiehenä. Tiedän varsin hyvin mitä virkavastuu tarkoittaa. Minun työtäni ei ole yksinkertaisesti mahdollista tehdä ilman asiakirjojen tarkistamista, vaikka kuinka yrität vääntää minua tässä huonoksi työntekijäksi. Minulla on syystä työ, sinulla ei.

Vierailija
487/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä edes sitä, että koulut pyörii yhteiskunnan tuilla, et varmasti tiedä sitäkään mitä tarkoittaa nettomaksaja. Millaisia töitä on voinut tehdä, kun ei osaa edes kirjoittaa? Nykypäivänä kukaan ei kelpuuttaisi sinua edes töihin. Mietipä sitä!

Vierailija
488/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut äitiä, isäni oli vakavasti sairas Hänkin on kuollut ajat sitten.Juuri siksi minä jouduin ottamaan jo lapsena aikuisen vastuita Olen siitä vihainen kun suuria ikäluokkia syyllistetäön jatkuvasti.Luullaan että he saivat kaiken ilmaiseksi.Nykyisin heitä ein haluta edes hoitaa,vaikka he ovat tehneet töitä ja maksaneet veroja.Pääministerikin nimitti boomeriksi.Suurin osa tuntemistani suuren ikäluokan edustajista on kuollut saappaat jalassa.Ystävänkinnhoiti miestään omaishoitajana ( ilman korvausta) He nimenomaan kävivät ykstyisellä,kun monesti julkuselle ei päässyt.Sitten täällä vain puhutaan kuinka kalliiksi vanhukset muka tulee,ja joku sanoi että heidän pitäisi kuolla 1- vuoden kuluttua ,kun ovat päässeet eläkkeelle.Ennen kunnioitettiin vanhempia ihmisiä,nyt heitä kohdellaan huonosti.Vanhustennhoito olisi ajat sitten saatu kuntoon jos sitä oikeasti oltaisiin haluttu.Tosiasiassa se ei kiinnosta,kuin juhlapuheissa.

Vierailija
489/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olemme mieheni kanssa perheen perustamis iässä ja hautasimme lapsihaaveet. Mieheni sai yt:eissä potkut eikä ole onnistunut saamaan kuin osa-aika töitä ja toisesta tällaisesta ei enää meinaa millään saada edes vuoroja. Taloutemme on isosti minun harteillani ja palkkani ei ole mikään suuri(perus duunari työ). Lapsi kaataisi huteran korttitalomme, joten elämme kahden sitten.

j-lauta noita ennakkoluuloja, tai ei nuo ole edes ennakkoluuloja vaan psykopaattisia vihaviestejä!

Mikä on sairastuttanut suomalaiset hyväosaiset mieleltään tuollalailla etteivät osaa käyttäytyä ihmisten lailla??!!

-eri, mutta minulla työttömänä on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto tradenomi.

Opintotuet on käytetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä.

Ei saa, mutta aina kun on ollut vuoden työttömänä niin on palkkatukioikeus ja pääsee palkkatuella valtion tai kaupungin virastoon asiakaspalveluun toimistotöihin.

Ei varmasti tuolla asenteella saakaan. Jotain sä teet palkkatukipaikoissa väärin ja pahasti, koska etenkin valtion virastoihin otetaan erittäin mielellään töihin ne, joilla on jo jotain kokemusta..

Noihin otetaan joka kerta uudet tilalle. Valitettavasti moneen kaupungin yksikköön pääsee puoluekirjalla eli olemalla vapaa-ajalla esim. SDP toiminnassa mukana.

Ja Eduskuntaan pääse esim. kun menee kauneuskilpailuihin tai urheilee ja saa vaan paljon ääniä. Ei ole minkään näköistä talouteen liittyvää tutkintoa.

Huoh. Niinpä niin. No enpäs arvannut, että nämä työt on jotain pilipalihommia, joihin vaihdetaan välillä työntekijöitä. Oikeisiin valtion töihin pääsee kyllä hyvät. Ilman puoluekirjaa ja sukulaisia. Toki läheskään kaikki ei siellä pärjää.

Kyllä ne on ihan samoja mitä vakituiset tekevät. Palkkatuella olevat käyttävät VTJ ohjelmaa ja ovat puhelinpalvelussa. Supon tutkinta ennenkuin menevät töihin.

VTJ-ohjelma on yksi erittäin monista, joita valtion virastoissa käytetään. Harjoittelijoilla ja muilla "alemman" tason tekijöillä on todella suppeat oikeudet järjestelmiin. Myös turvallisuusselvityksen laajuus vaihtelee. Kaikki hyvät revitään valtiolle töihin. Jos ei harjoittelun jälkeen valtiolle pääse, saa kyllä katsoa peiliin. Puoluekirjaa ei ole tarkisteltu, ei myöskään sukulaissuhteita. Muutaman hönön vuokrafirmalaisen olen töissä tavannut ja niiden työsuhteita ei onneksi jatkettu.

Miksi te vakituiset teette työt nopeasti ja päin vittua esim. arkistoitte väärät numerot vääriin kansioihin, jos asiakkaan papereita kysytään niin etsimisessä menee 2 viikkoa.

Lisäksi teidän kohdalla puhelinpalvelussa lukee tauolla tai uloskirjautunut, se tarkoittaa että puheluita tulee enemmän palkkatuella olevalle ja sitten hän jää jälkeen muissa töissä. Olette myös paljon sairaslomilla, 3 viikkoa välillä syyskuu - huhtikuu.

Miksi ihmeessä sinä kysyt minulta tuota? En minä arkistoi. Meillä arkistoinnit tekee kesäharjoittelijat. Jos siis ylipäänsä tarvitsee enää arkistoida. En ole myöskään puhelinpalvelussa enkä saikuta. Mutta joo, ripeä, tarkka ja hyvä pitää kyllä valtiollakin olla ja siksi siellä ei kaikki pärjää.

Se, että tekee asiat ripeästi ja päin vittua ei ole hyvä asia. Olet virkamiehenä kuitenkin tekemistäsi töistä vastuussa jos jälkikäteen tulee asiakkaan kanssa jotain.

Mitä sinä minulle öyhötät? Jos olisit tarkemmin lukenut, olisit huomannut, että siinä lukee, että tulee olla ripeä JA tarkka. Minä olen. Ja siksi työsuhteita onkin jatkettu ja työni tulokset näkyy myös palkassa. On ihan helkkarin uuvuttavaa työskennellä hitaiden tumpeloiden kanssa, joiden "työnteko" vaikuttaa myös omaan työhöön. Onneksi näiden sopimuksia ei sitten jatketakaan.

Valitettavasti vakituisilla on paljon virheitä töissään. Kuten yksi vakituinen sanoi, ei hän sitä paperia tarkista, ilmankos ne työt sitten on nopeasti tehty.

Edelleen, miksi sinä öyhötät minulle? Minä en ole sinun työkaverisi. Tiedän itse miten työni teen. Meillä ei yksinkertaisesti tarkistamatta töitä voi tehdä. Mulle on ihan sama, vaikka kuinka yrität työtäni vähätellä, kun minä ja esihenkilöni paremmin tiedämme. Toisekseen, Vauvapalsta on ihan väärä kanava tuoda työn epäkohtia esille.

Ei kaikki töitään papereita hyvin tarkasta, se tarkoittaa, että ne paperit on laittomat ja jos jälkikäteen tulee jotain niin ne tehnyt virkamies on vastuussa. Osa teki töitä niin nopeasti ja isoja määriä ettei se ole mitenkään mahdollista ilman huijaamista jossain kohdassa.

Ja miten tämä edelleenkään liittyy minun työhöni? Työskentelen virkamiehenä. Tiedän varsin hyvin mitä virkavastuu tarkoittaa. Minun työtäni ei ole yksinkertaisesti mahdollista tehdä ilman asiakirjojen tarkistamista, vaikka kuinka yrität vääntää minua tässä huonoksi työntekijäksi. Minulla on syystä työ, sinulla ei.

Sinä oletkin narsisti joka kehuu itseänsä ja mitätöi muita. Luuletko, että vapaa-ajalla teistä ei puhuta, teidän saikuista ym. muusta jutusta.

Papereita voi tarkistaa päin vittua eli virheitä ei nähdä.

Vierailija
490/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut äitiä, isäni oli vakavasti sairas Hänkin on kuollut ajat sitten.Juuri siksi minä jouduin ottamaan jo lapsena aikuisen vastuita Olen siitä vihainen kun suuria ikäluokkia syyllistetäön jatkuvasti.Luullaan että he saivat kaiken ilmaiseksi.Nykyisin heitä ein haluta edes hoitaa,vaikka he ovat tehneet töitä ja maksaneet veroja.Pääministerikin nimitti boomeriksi.Suurin osa tuntemistani suuren ikäluokan edustajista on kuollut saappaat jalassa.Ystävänkinnhoiti miestään omaishoitajana ( ilman korvausta) He nimenomaan kävivät ykstyisellä,kun monesti julkuselle ei päässyt.Sitten täällä vain puhutaan kuinka kalliiksi vanhukset muka tulee,ja joku sanoi että heidän pitäisi kuolla 1- vuoden kuluttua ,kun ovat päässeet eläkkeelle.Ennen kunnioitettiin vanhempia ihmisiä,nyt heitä kohdellaan huonosti.Vanhustennhoito olisi ajat sitten saatu kuntoon jos sitä oikeasti oltaisiin haluttu.Tosiasiassa se ei kiinnosta,kuin juhlapuheissa.

Eläkeikä pitäisi nostaa 75 vuoteen

Vierailija
491/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kyllä riittää muissa maissa ihan liiaksi asti, maailma on muuttunut globaaliksi, kansakunnat sekoittuu keskenään, se ettei synny mitään puhtaita arjalaisia on nykyään sivuseikka.

Vierailija
492/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia, työttömillä on lapsia ja 90 000 työtöntä on aktivoitu eli ovat työkokeiluissa, kursseilla, kuntouttavassa työtoiminnassa ja palkkatukitöissä.

Vierailija
493/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee oikestohallitus niin joutuu kotona makailijatkin töihin. En voi sietää työttömiä ja lusmuja vapaamatkustajia missään.

Vierailija
494/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun tulee oikestohallitus niin joutuu kotona makailijatkin töihin. En voi sietää työttömiä ja lusmuja vapaamatkustajia missään.

Ja vuorolisät poistetaan mikä on hyvä. Saatte olla pyhisin normaalilla palkalla töissä.

Vierailija
495/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä että ne koulut pyörii meidän työtätekevien ja veronmaksajien rahoilla.Ei ihminen saa yhteiskunnan tukia jos hän käy kansakoulun,Nykyisin koulut on ilmaisia.Oppikoulu oli ennen maksullinenVaikka olisi saanut vapasoppilaspaikan,olisi pitänyt ostaa kirjat,urheiluvälineet,kustantaa asuminen toisella paikkaunnalla,kun niitä kouluja ei pikkukylissä olut.Ei myöskään ollut julkista liikennettä syrjöstä,kuten ei nytkään.Rukskin oli masullista Jos joutui tekemään töitö jo laoseba,ei kouluun edes olisi ehtinyt .

Vierailija
496/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä että ne koulut pyörii meidän työtätekevien ja veronmaksajien rahoilla.Ei ihminen saa yhteiskunnan tukia jos hän käy kansakoulun,Nykyisin koulut on ilmaisia.Oppikoulu oli ennen maksullinenVaikka olisi saanut vapasoppilaspaikan,olisi pitänyt ostaa kirjat,urheiluvälineet,kustantaa asuminen toisella paikkaunnalla,kun niitä kouluja ei pikkukylissä olut.Ei myöskään ollut julkista liikennettä syrjöstä,kuten ei nytkään.Rukskin oli masullista Jos joutui tekemään töitö jo laoseba,ei kouluun edes olisi ehtinyt .

Kyllä nytkin ammattikorkeakouluun ostetaan kirjat itse eikä ole ruokailua. Opintotuki on 300 ja asumistuki 200, loput otetaan lainaa ja moni opiskelija käy koulun lisäksi töissä.

Vierailija
497/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut valtiolla kohta 20 vuotta ja meille on moni tullut ensin palkkatuella ja sitten saanut perhevapaasijaisuuden tms. ja lopulta vakiviran. Mutta yksikään työtä halveksivista palkkatukilaisista ei ole meille jäänyt, tekijän oma asenne ratkaisee.

Olet ollut 20 vuotta samassa työpaikassa, no olisi kyllä ihme, jos et hommia osaisi, kun 20 vuotta samassa työpaikassa. Minä olen ollut 5 vuoden aikana 4 eri työpaikassa joten tottakai osamiinen on eri kuin niillä jotka on koko ajan samassa työpaikassa ja tekee samaa hommaa vuodesta toiseen.

Vierailija
498/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan jos näitä tukia leikataan paljonkin, niin miten ihmisillä on varaa ostaa lääkkeitään. Taitaa tulla yhteiskunnalle kalliiksi pitkässä juoksussa jos ihmiset jättää lääkkeet väliin.

Nythän on monissa lääkkeissä puutetta, eivät saa apteekkeihin niitä. Ongelma on jo muhimassa. Pahenee vain kun tukia pienennetään. On jo aika mahdotonta päästä lääkärille, moni sairaus hoidetaan soittamalla hoitajalle joka vie asian lääkärille joka sitten kommentoi Kannassa. Sinne sitten hukkuu lähetteet, katoaa laboratoriotulokset ja jos haluat tehdä tarkentavia kysymyksiä, jonotat taas pari päivää hoitajan juttusille puhelimessa ja sama rumba uudelleen.

Vierailija
499/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa olla hakematta työpaikkaa, niin on varaa leikata.

Vierailija
500/558 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla saa 1300 netto kuukaudessa, kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotyötä, tuossa summassa on iltalisät ja viikonloppulisät.

Jos tuosta poistetaan vuorolisät niin mitä jää? Ei saa myöskään enää soviteltua päivärahaa.

Työtunteja ei saa enempää kuin 30, vaikka haluaisi.

Tällä hetkellä eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista, 5 miljardia rahastosta ja 3 miljardia kansan- ja takuueläkkeitä verorahoista.

Asumistuki leikkaus koskee vain yleistä asumistukea EI eläkeläisten asumistukea.

Miksi miljoona kuusisataa tuhatta eläkeläistä saa olla kotona ja heiltä ei leikata mitään ja työikäisiltä jotka kät töissä viedään kaikki?

mikä pakko on jumittua jonnekin kaupåanalan työhön, jomka valtaosa kokee vain ekaksi tuöpaikaksi , ponnahduslautana työelämään.

Omista valinnoista on työtunnit ja työpaikat kiinni.

En minäkään jäänyt huoltsikan baariin myyjäksi, kun sieltä aloitin oikeat työni.

Pyrkimys parempaan, sopiviin työaikoihin, palkkaan, ym. on itsestä kiinni. Jos jää johonkin , missä ei halua olla, niin kenen se vika on....

Tama! Arsyttaa jotkut +50v tadit jotka haluavat ja luulevat ansaitsevansa enemman palkkaa, koska ovat olleet kaupan kassalla 16v ikaisesta lahtien. Ei sinne kassalle ole tarkoitus elamanuraa jaada tekemaan 🤣

MIksi juuri tädit? Eikö kaupan kassatyöntekijä teekään työtä? Entä jos joku haluaa jäädä kassatyöntekijäksi elämänuraa tekemään? 

Se on tyota mita tadit tekevat. Tai sedat, siella kaupan kassalla. Mutta siita ei voi olettaa maksettavan palkkaa, jollaista esim korkeakoulutetun ja erilaisissa toissa tyohistoriaa kerryttaneelle maksetaan "hieman" eri tason tyotehtavissa vs kaupankassan tyo.

Antakaa mun nauraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi