Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on tälläisiä oireita , lääkärit ei auta

Vierailija
15.04.2023 |

Jalkojen heikotus, tuntuu melkein siltä että en tunne jalkojani kunnolla, ne kyllä toimivat mutta ovat todella voimattomat. Minulla on ääretön fatiikki, en jaksa urheilla, se on mahdotonta. Öisin nukun vähintään 12h että jaksan edes jotain. Kuumuus pahentaa oireita enkä pysty käydä esim saunassa. Rasituksesta saattaa tulla lihasten polttelua ja turvotusta. Jalkapohjat kipeytyy. Päänsärkyjä. Lista on loputon

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kyseessä vähän vanhempi yksinäinen todennäköisesti nainen joka suurentelee oireitaan? Kannattaisi harrastaa ja tavata ihmisiä. Ja liikkua voimien mukaan. Kyseisellä henkilöllä mahdollisesti ruokavalio pielessä ja verensokerin vaihtelua??

Vierailija
62/74 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borreoloosi, reuma, ms-tauti, sepelvaltimosairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihme, ettei lääkäri auta jos potilas ei kerro edes

Ikäänsä

Sukupuolta

Sairaushistoriaa

Pituutta/painoa

Lääkityksiä

Kertoo vain oireensa ja siitä on sit lähdettävä arvuuttelemaan.

Minun veikkaukseni on uniapnea.

Vierailija
64/74 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Magneettikuviin. Kuulostaa ms-taudilta. Itsellä samaa ja tuo tauti.

Voiko siihen kuulua siis sellainen oire että rasituksen jälkeen ei meinaa tuntea omia jalkoja, tiedän että ne ovat tuolla ja saan niitä liikuteltua mutta ne ovat niin voimattomat että tuntuu että niitä ei ole

Ap

Kuulostaa Kaliumin puutokselta. Helppo korjata ruokavaliolla.

Vierailija
65/74 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulit ihan oikeaan paikkaan kyselemään oireittesi syytä. Sillä täällä on alan asiantuntijoita ja aina löytyy joku joka tietää kaiken.

On se oikeasti vähän hankalaa, jos lääkereiltä ei saa apua.

Ei kukaan järkevä tietenkään palstalaisen arvailuja ota heti totuudeksi, mutta jotain vinkkejä niistä voi joskus jopa saadakin, mihin asioihin itse voisi lähteä itse perehtymään lisää. Kyllä jokainen järkevä kyseijä osaa myös suodattaa kommentteja.

Monilla on oikeasti vaikeitakin oireita, joihin ei ole saanut useiltakaan lääkäreiltä apua tai kunnon selitystä oireille. Kyllä se kannattaa koittaa kartoittaa muiden vastaavia kokemuksia, ja joskus sieltä joku hyvä vinkkikin voi löytyä mtilanteen. Minusta aika ikävää alkaa mollaamaan.

Vierailija
66/74 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tulit kysymään täältä. Täältä löytyy Suomen huippulääkärit.

Uskaltaisin väittää että tältä palstalta löytyy useampikin parempi diagnoosi mihin keskiverto arvauskeskuksen lääkäri kykenee. Toki täytyy osata suodattaa, suurin osa on paskaa.

Vierailija
67/74 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kyseessä vähän vanhempi yksinäinen todennäköisesti nainen joka suurentelee oireitaan? Kannattaisi harrastaa ja tavata ihmisiä. Ja liikkua voimien mukaan. Kyseisellä henkilöllä mahdollisesti ruokavalio pielessä ja verensokerin vaihtelua??

Siis mistä helvetistä tällainen vähättely oikein kumpuaa? Suurentelee oireitaan?!

Joitain sairuksia on vaikea diagnosoida, eikä terveyskeskusten toiminta ole useinkaan kovin hyvää tällä hetkellä. Lisäksi lääketieteessä ei tieenkään tunneta kaikkia sairauksia hyvin tai ollenkaan.

Suuri ongelma onkin tämänkaltaisten kommentoijien ala-arvoinen suhtautuminen sairaaseen ihmiseen. Mietipä omalle kohdalle jos osaat (epäilen kykyäsi asettua toisen asemaan...) Ihan järkyttävä asenne lähtökohtaisesti.

Vierailija
68/74 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapohjien kipeytyminen eli plantaarifaskiitti on eräiden autoimmuunitautien yleinen tunnusmerkki.

Jotkut autoimmuunitaudit eivät näy _missään_ laboratoriokokeissa, vaan diagnoosi on kliininen. Eli testein suljetaan pois muut vaihtoehdot ja kokemusperäisesti reumatologi toteaa diagnoosin. Autoimmuunisairauksille on tyypillistä myös ajoittaisuus.

Näin minulla, työkykykin ehti mennä ennen diagnoosia ja toimivan lääkityksen saamista. Lupustakin hiukan epäiltiin, vaan ei ollut.

Vierailija
69/74 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lääkityksen sivuoireita? 

Mä olen 2 vuotta jo kärisnyt oireista joita on laitettu jatkuvasti aivan typerien juttujen piikkiin joten ymmärrän. Nyt vihdoin ensi kuussa pääsen tutkimuksiin. Sitä vain jos se syöpää on, niin mahtaa olla levinnyt jo joka paikkaan kun 2 vuotta mennyt oireiden alusta.....

Jos se olisi ollut aggressiivista syöpää niin olisit kuollut yli puolitoista vuotta sitten.

Vierailija
70/74 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samankaltaisia oireita. Diagnoosina neuropatia. Sain sen syöpälääkkeiden sivuvaikutuksena.

Vierailija
71/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, ettei lääkäri auta jos potilas ei kerro edes

Ikäänsä

Sukupuolta

Sairaushistoriaa

Pituutta/painoa

Lääkityksiä

Kertoo vain oireensa ja siitä on sit lähdettävä arvuuttelemaan.

Minun veikkaukseni on uniapnea.

:D Noiden kertomisen jälkeen syy on noissa. Omalla kohdalla auttoi vasta läkäri joka kuunteli ja tutki oireet. Siihen astiset olivat päätelleet tuosta listastasi mikä on vikana. Eihän lääketiede sillä tavalla toimi.

Vierailija
72/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulit ihan oikeaan paikkaan kyselemään oireittesi syytä. Sillä täällä on alan asiantuntijoita ja aina löytyy joku joka tietää kaiken.

On se oikeasti vähän hankalaa, jos lääkereiltä ei saa apua.

Ei kukaan järkevä tietenkään palstalaisen arvailuja ota heti totuudeksi, mutta jotain vinkkejä niistä voi joskus jopa saadakin, mihin asioihin itse voisi lähteä itse perehtymään lisää. Kyllä jokainen järkevä kyseijä osaa myös suodattaa kommentteja.

Monilla on oikeasti vaikeitakin oireita, joihin ei ole saanut useiltakaan lääkäreiltä apua tai kunnon selitystä oireille. Kyllä se kannattaa koittaa kartoittaa muiden vastaavia kokemuksia, ja joskus sieltä joku hyvä vinkkikin voi löytyä mtilanteen. Minusta aika ikävää alkaa mollaamaan.

Totta! Kerran luin erästä keskustelua josta minulle selvisi että en ollut tajunnut tiettyjä asioita oireiksi, enkä ollut kertonut niitä siksi lääkärille. Muistakaahan lääkärit kysellä potilaan oireita myös niin että itse kkysytte onko tällaista ja tällaista oiretta. Ei potilas välttämättä tajua että huonontunut lämmönsietokyky esim voi olal oire jostain.

Vierailija
73/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lääkityksen sivuoireita? 

Mä olen 2 vuotta jo kärisnyt oireista joita on laitettu jatkuvasti aivan typerien juttujen piikkiin joten ymmärrän. Nyt vihdoin ensi kuussa pääsen tutkimuksiin. Sitä vain jos se syöpää on, niin mahtaa olla levinnyt jo joka paikkaan kun 2 vuotta mennyt oireiden alusta.....

Jos se olisi ollut aggressiivista syöpää niin olisit kuollut yli puolitoista vuotta sitten.

Juujuu, syöpähän on terveellinen, eikä leviä tai tapa mikäli ei ole aggressiivinen. Et taida olla itietoinen siitä että yyöpä pitää saada kiinni heti, jotta selviämismahdollisuudet pysyvät hyvänä. 

Vierailija
74/74 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältäkö haluat diaknoosin?

No ei ainakaan sun diaKnooseja kukaan kaipaa, juntti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä