Miksi sama suklaa maksaa marketissa hinnan x ja huoltamolla tai kioskilla 2,5x.
Kommentit (6)
R-kiskan omistajan pitÀÀ lÀhettÀÀ monta sataa tonnia vuodessa franchising maksuja norjaan. Siksi.
Ja koska mitÀ isompi marketti tai kauppa, sinÀ enemmÀn voi tilata kerralla varastoon tavaraan joka tulee edullisemmaksi kuin jos sitÀ tavaraa ei voi tilata isoa mÀÀrÀÀ kerralla varastoon.
Iso marketti ostaa isoja mÀÀriÀ ja kulurakenne on kovin erilainen.
Isommassa marketissa myyntivolyymi suhteessa kustannuksiin on huomattavasti suurempi kuin rajallisen valikoiman kioskeissa.
PienillÀ puolella ei ole samaa mahdollisuutta ostaa isoja eriÀ varastoon. Isoilla kauppaketjuilla omat maahantuonnit joten voivat polkea hintoja kun jÀÀ myös ylimÀÀrÀisiÀ vÀlikÀsiÀ pois.
E=mc2.