Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun silmässä on? Toisen silmän näkökentässä sumeampi alue ja silmänpohjaa särkee kun silmää liikuttaa...???

Vierailija
29.11.2006 |

Särky silmän pohjassa ja ylipäätään otsalla ja ohimoilla ollut jo jonkin aikaa, mutta tänään huomasin tuon sumentamisen, ehkä sekin ollut jo jonkin aikaa, kun silmälasit on tosi naarmuset. Uudet tilauksessa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitattu lähiaikoina?

Vierailija
2/2 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin keväällä että tarvitsen uudet silmälasit, koska en nähnyt kunnolla, vaikkakin pärjäsin työelämässä. Kesä oli vapaa ja ajattelin hankkia lasit ennen töihinmenoa...N. kolme vuotta sitten sain edelliset, eikä silmälääkäri todennut mitään erikoista. Vahvuudet olivat -5 ja -7 kaukolasit, miedot lukulasit lisäksi. Kesän lopulla laseja uusiessa lääkäri sanoikin että minulla on näköä jäljellä vain 15-20% ja silmissäni on niin tiheä kaihi ettei silmänpohjia edes näy! Olin luullut sumentumista vain heikoiksi laseiksi mutta aivan huippumodernilla leikkauksella poistettiin kaihi ja minulla on täysnäkö! Ennen leikkausta jouduin lääkitykselle kovan silmänpaineen vuoksi, ei edes voitu leikata ennen kuin paine laskisi. Paine oli 36 kun se saa olla enintään 20. Hyvät lääkkeet oli, paine oli jopa vain 16. Yksityisesti jo seuraavalla viikolla kaihi poistettiin. Ei mitään neulanpistoa puuduttamiseen, koska oli tippapuudutus, tipat silmiin. Kaiken lisäksi keinomykiöihin oli laitettu arvot joten näen ilman vahvoja silmälaseja. Tänään laitoin Favopticiin nettiostoslaseihin reseptin, tosi halpa paikka hankkia lasit, ja vahvuus on vai 2 entisen 7 tilalla. Kannattaa silmälääkärin antaa katsoa paine, niillä on modernit laitteet katsoa ja tarkistaa. Maksu oli ens. käynnillä 76 euroa josta sai kelalta vähän takaisin. Kaihileikkaus oli 2390 euroa josta Kela maksoi 160 takaisin. Voi tarvittaessa jonottaa kunnallisiin palveluihin, mutta työelämässä olevana en voi n.6kk odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä