Minulla on sekä korkeakoulututkinto että maisterintutkinto ja palkasta jää kuussa käteen n. 1800 eur
Ei autoetuja tai mitään muitakaan etuja. Peruskouluun lopettamisella ei olisi tulot juuri pienemmät, jopa isompi palkka olisi tod.näk.
Kommentit (57)
Ei se mene niin että palkkaa maksetaan sen mukaan paljonko olet käynyt koulua. Palkkaa maksetaan sen mukaan paljonko tulosta saat aikaan. Julkisella sektorilla työskenteleville tiedoksi sellainen että moni julkisen puolen työnantaja tulee olemaan liikelaitos joka tulee kilpailemaan muiden laitosten kanssa. Samat markkinatalouden lait koskevat kohta ihan jokaista.
Vierailija kirjoitti:
Olen työkyvyttömyyseläkeläinen. opiskelin kolme ammattia mutta kaikissa saan vain muutaman satasen enemmän joten aion suunnata yliopistoon seuraavaksi.
En suosittele yliopistotutkintoa. Paitsi jos luet lääkäriksi, psykologiksi, ekonomiksi tai vastaavalle työllistävälle ja rahakkaalle alalle. Suurin osa yliopistosta työllistyy köyhäksi hanttihommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Veikkaan kirjastoalaa.
Aika lähelle, toinen muistiorganisaatio kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan korkeakoulututkinto että maisterintutkinto? Mikäs se maisterintutkinto on, jos ei korkeakoulututkinto?
Amk-tutkinto ja fm. Jos nyt et muuten tajua.
Ei amk-tutkinto ole korkeakoulututkinto. Yliopistotutkinto on.
AMK -tutkinto on alempi korkeakoulututkinto ja YAMK on ylempi korkeakoulututkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan korkeakoulututkinto että maisterintutkinto? Mikäs se maisterintutkinto on, jos ei korkeakoulututkinto?
Edelleen intä kuten edellinenkin kommentoija, että maisterintutkinto on ylempi korkeakoulututkinto. Sinulla on siis alempi ja ylempi korkeakoulututkinto!
Jämställs verkligen en akademisk examen med en yrkesskols-exam i dagens Finland?
Vierailija kirjoitti:
Ei se mene niin että palkkaa maksetaan sen mukaan paljonko olet käynyt koulua. Palkkaa maksetaan sen mukaan paljonko tulosta saat aikaan. Julkisella sektorilla työskenteleville tiedoksi sellainen että moni julkisen puolen työnantaja tulee olemaan liikelaitos joka tulee kilpailemaan muiden laitosten kanssa. Samat markkinatalouden lait koskevat kohta ihan jokaista.
Siinä tapauksessa kaikki tienaamaan kykenevät lähtevät Suomesta. Aika moni ylädesiiliä tienaava voisi elää leveämmin vaikka Saksassa tai USAssa. Syy asua Suomessa on turvallinen maa ja hyvä infra, sisältäen yhteiskunnallisen infran. Viimeksi mainittu on mahdollinen vain jos meillä on riittävän hyvin palkattu julkinen puoli: terveys-, sosiaali-, koulutus- ja kulttuuriala.
Tuloksesta palkkaus -huutelijat on yleensä jotain niukin naukin raksa-amkin läpi rämpineitä, jotka ei yhteiskunnan kokonaisuuksista paljoa ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, käytä sitä amk-termiä sitten. Minä olen ainakin sitä ikäpolvea, että jos joku sanoo, että sillä on korkeakoulututkinto, niin oletan, että hän on esimerkiksi kauppakorkeasta tai teknillisestä korkeakoulusta valmistunut tai sitten yliopistosta.
No se nyt on ihan sinun ongelma mitä käsität. AMK-tutkinnot on korkeakoulututkintoja. Ei kenenkään tarvitse sinun käsittämisten tai käsittämättä jättämisten takia alkaa mitään muuta termiä käyttämään. Mutta sinä voisit siirtyä tähän päivään.
Jotakuinkin saman verran tienaan kuin AP. Peruskoulussa olin kutosen oppilas, peruskoulun jälkeen kävin amiksen kaksivuotisen puutekniikan peruslinjan, jonka jälkeen armeijaan. Siinä oli se 90-luvun lama, joten olin sitten pitkään työtön ja kävin mihinkään johtamattomia työkkärin pilipalikursseja. Sitten olin mäkkärissä 4 vuotta, josta lähdin opiskelemaan hitsaamista. Parin duunipaikan jälkeen olin taas työttömänä ja siinä ohessa opettelin viinan kittaamista viis vuotta heikoin tuloksin. Ei tullut kokonaista eikä puolikasta, saati kokonaista ja puolikasta (Myrkky-lehden hahmot). Sitten olin 4 puol vuotta vankilassa. Nyt oon sitten raitis, käyn töissä ja saan palkkaa jotakuinkin saman kuin AP.
Asun kaupungin vuokrayksiössä, kuljen bussilla, jalan tai fillarilla. Olen sovittanut menopuolen vastaamaan tulopuolta.
Veikkaan humanistista tms.
Varhaiskasvatuksessakin opena mulle jää enemmän. Tosin joskus vuosia sitten jäi tuo. Palkka nykyään isompi. Ja palkat siellä huonot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei amk-tutkinto ole korkeakoulututkinto. Yliopistotutkinto on.
Korkeakoulututkintoja ovat Suomessa ammattikorkeakoulu- ja yliopistotutkinnot. Lähde: korkeakoululaki
Eikö 2t ole riittävä netto?. Ei mullekaan jää paljoa enempää, korkeakoulusta oon valmistunut.
Eläkkeet muuten tulee olemaan sairaan pienet meillä tulevaisuudessa. Mieti sitä vaan, ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työkyvyttömyyseläkeläinen. opiskelin kolme ammattia mutta kaikissa saan vain muutaman satasen enemmän joten aion suunnata yliopistoon seuraavaksi.
En suosittele yliopistotutkintoa. Paitsi jos luet lääkäriksi, psykologiksi, ekonomiksi tai vastaavalle työllistävälle ja rahakkaalle alalle. Suurin osa yliopistosta työllistyy köyhäksi hanttihommiin.
Tämähän on ihan yksiselitteisesti valetta. Yliopistotutkinnon suorittaneilla on keskimäärin pari tonnia suurempi kuukausipalkka kuin vain toisen asteen käyneillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tilastollisesti tämä ei kyllä pidä edelleenkään paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa kaikki tienaamaan kykenevät lähtevät Suomesta. Aika moni ylädesiiliä tienaava voisi elää leveämmin vaikka Saksassa tai USAssa. Syy asua Suomessa on turvallinen maa ja hyvä infra, sisältäen yhteiskunnallisen infran. Viimeksi mainittu on mahdollinen vain jos meillä on riittävän hyvin palkattu julkinen puoli: terveys-, sosiaali-, koulutus- ja kulttuuriala.
Tuloksesta palkkaus -huutelijat on yleensä jotain niukin naukin raksa-amkin läpi rämpineitä, jotka ei yhteiskunnan kokonaisuuksista paljoa ymmärrä.
Se raksa-amk on se, joka tuo tähän sun yhteiskunnaliseen infraan rahan. Vai millä ajattelit, että se sairaanhoitaja tai muut "yhteiskunnan tukipilarit" saa sen palkkansa? He ei tuo yhteiskunnalle kuin sen yleishyödyllisen tuoton. Ei yhtään rahallista, vaan päinvastoin ovat tämän sun yhteiskunnallisen infran menoerä. Ja täysin ylimitoitettu menoerä tämän kokoiseen yhteiskuntaan. Tuotantoja tehostamalla saataisiin myös sitä menoerää pienemmäksi ja nykyisen yhteiskunnan rahoitusta järjevämmäksi. Toki se tuo sen haittapuolen, että tänne tulisi entistä enemmän työttömyyttä, koska yritykset ei halua tänne investoida. Suomessa on raaka-ainetta ja mahdollisuutta, mutta tämän yhteiskunnan infra on sen mahdollisuuden ajanut todella pieneksi ja ahtaalle.
Ei tutkinnot mitään merkkaa vaan sun ala ja työtehtävä. Kerro ne niin on helpompi ja järkevämpää tehdä johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se raksa-amk on se, joka tuo tähän sun yhteiskunnaliseen infraan rahan. Vai millä ajattelit, että se sairaanhoitaja tai muut "yhteiskunnan tukipilarit" saa sen palkkansa? He ei tuo yhteiskunnalle kuin sen yleishyödyllisen tuoton. Ei yhtään rahallista, vaan päinvastoin ovat tämän sun yhteiskunnallisen infran menoerä. Ja täysin ylimitoitettu menoerä tämän kokoiseen yhteiskuntaan. Tuotantoja tehostamalla saataisiin myös sitä menoerää pienemmäksi ja nykyisen yhteiskunnan rahoitusta järjevämmäksi. Toki se tuo sen haittapuolen, että tänne tulisi entistä enemmän työttömyyttä, koska yritykset ei halua tänne investoida. Suomessa on raaka-ainetta ja mahdollisuutta, mutta tämän yhteiskunnan infra on sen mahdollisuuden ajanut todella pieneksi ja ahtaalle.
Vai että sairaanhoitajat ei tuo yhteiskunnalle mitään? Jos sairaanhoitajat lopettaa työnsä tänään, mitä siitä seuraa?
Kerropa kun tiedät yhteiskunnalle hyödylliset asiat.
Vierailija kirjoitti:
Maisterintutkinto lyhennetään FM, ei fm. Valehtelet.
Nostaako tuollainen päteminen palkkaa, vai k:sta päähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että sairaanhoitajat ei tuo yhteiskunnalle mitään? Jos sairaanhoitajat lopettaa työnsä tänään, mitä siitä seuraa?
Kerropa kun tiedät yhteiskunnalle hyödylliset asiat.
Jeps! Kaikki sairaanhoitoa tarvitsevat eläkkeelle potemaan miten, kuten.
Paljonkohan tuollaisella "säästöllä" jäisi viivan alle?
Teen väikkäriä ja saman verran jää käteen palkkaa kuin ap:lla. Tutkijoiden palkat ovat vastuuseen nähden todella surkeat, ja itsekin oon vielä määräaikaisessa työsuhteessa. Jos en saa väikkäriä valmiiksi ennen sen päättymistä, joudun ruinaamaan apurahoja hattu kourassa ympäri maailmaa.
- DI, kk-palkkainen tukija yliopistolla
No, käytä sitä amk-termiä sitten. Minä olen ainakin sitä ikäpolvea, että jos joku sanoo, että sillä on korkeakoulututkinto, niin oletan, että hän on esimerkiksi kauppakorkeasta tai teknillisestä korkeakoulusta valmistunut tai sitten yliopistosta.