Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä työhön, jossa ei ole mitään vastuuta?

Vierailija
15.04.2023 |

Uupunut sosiaalityöntekijä kyselee vinkkejä. Oman alan töissä on kaikissa paljon vastuuta vaikka miten vaihtaisi työpaikkaa. En jaksa enää yhtään vastuuta työssä. Ikää 46 ja selkä rikki eli ei työtä missä pitää kumarrella ja nostella.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee Kelaan töihin=D

Kyllä täällä Kelassa on ihan omat vastuut. Ja päätöksiä on väännettävä tai ei hyvällä katsota. Ihan vapaasti voi tulla kokeilemaan miten vastuullista tai vastuutonta tämä homma on.

Jokaisessa työpaikassa on vastuita. Minimi se, että ylipäänsä menee sovitusti töihin ja tekee mitä on määrätty. Vastuu sekin. Postissa on se vastuu, että jokainen hoitaa ne omalle kohdalle tuleeet postit asiallisesti sinne minne ne kuuluvat.

Vierailija
22/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon Postissa, tuo oli itsellänikin aikoinaan tärkein kriteeri. Toki vastuu on, että tekee työnsä oikein, mutta "vastuumittari" nollautuu, kun sulkee oven.

Olen tyytyväinen

Aloituksessa mainitaan risa selkä. Oman kokemukseni mukaan postin työ vaatii jonkinlaista kuntoa. Tietty tää voi vähän vaihdella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyri eduskuntaan.

Vierailija
24/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon Postissa, tuo oli itsellänikin aikoinaan tärkein kriteeri. Toki vastuu on, että tekee työnsä oikein, mutta "vastuumittari" nollautuu, kun sulkee oven.

Olen tyytyväinen

Aloituksessa mainitaan risa selkä. Oman kokemukseni mukaan postin työ vaatii jonkinlaista kuntoa. Tietty tää voi vähän vaihdella.

Joo minulla on selkä risana sillä tavalla, että en voi tehdä työtä missä täytyy nostella tai kumarrella. Ei minua sellaisiin edes palkattaisi, koska viimeistään työhöntulotarkastuksessa tulisi esille että en voi tehdä sellaista työtä. Kukaan työnantaja ei halua palkata ihmistä, joka on työn vuoksi sitten koko ajan sairauslomalla. Ap

Vierailija
25/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae tutkijaksi. Ei vastuuta varsinaisesti kenestäkään, hyvällä säkällä apurahapätkien tulo sen hikiseen kaksi tai huikeimmillaan kolme tonnia kuussa, ei vakinaista työsuhdetta enää koskaan, eläkekertymä sellainen että pääset tekemään töitä reippaasti seitsemänkymppieksi. Terv. VTT

Olen valmistunut maisteriksi tasan 20 vuotta sitten. Sen jälkeen olen ollut pelkästään käytännön työssä. Onko mahdollista päästä tällä urataustalla vielä tutkijaksi?

Kyllä osa tekee väikkärin vielä nelikymppisenä. Miksikään isoksi tutkijastaraksi tuskin on enää asiaa, mutta sehän ei kai ollutkaan motiivi tässä.

Vierailija
26/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae tutkijaksi. Ei vastuuta varsinaisesti kenestäkään, hyvällä säkällä apurahapätkien tulo sen hikiseen kaksi tai huikeimmillaan kolme tonnia kuussa, ei vakinaista työsuhdetta enää koskaan, eläkekertymä sellainen että pääset tekemään töitä reippaasti seitsemänkymppieksi. Terv. VTT

Olen valmistunut maisteriksi tasan 20 vuotta sitten. Sen jälkeen olen ollut pelkästään käytännön työssä. Onko mahdollista päästä tällä urataustalla vielä tutkijaksi?

Kyllä osa tekee väikkärin vielä nelikymppisenä. Miksikään isoksi tutkijastaraksi tuskin on enää asiaa, mutta sehän ei kai ollutkaan motiivi tässä.

En halua staraksi. Osaatko vinkata mistä löytyy tutkijan työpaikkoja? Joo yliopiston sivuilta kai, mutta ei siellä ollut mitään.

Ap

Vierailija
27/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alalla täystyöllisyys ja yli neljän tonnin palkka siististä sisätyöstä ja silti joku valittaa. Ikinä ei kyllä tosiaan ole hyvin asiat.

Jos työ v*tuttaa tai on muuten p*skaa, niin ei se auta pätkääkään vaikka työ olisi "siistiä sisätyötä" ja palkka 10 000 euro kuussa nettona. Noin kova palkka saattaa kylläkin hetken aika lämmittää mieltä paljon, mutta pitemmän päälle totuus iskee päin naamaa.

Vierailija
28/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis maisteri sosiaalityöstä? Jos palkan lasku ei haittaa niin siitä vaan jotain suorittavan työn paikkoja hakemaan. Raskasta voi olla kyllä sielläkin mutta vastuuta vähemmän.

Maisteri olen, tehnyt pitkän uran sosiaalityöntekijänä aikuispuolella.

Palkan lasku on ok, kunhan ei ole mitään vastuuta.

Ap

Kahvila hommiin. Käy joku lyhyt koulutus...... Ne on mukavia hommia.

Vierailija
29/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua staraksi. Osaatko vinkata mistä löytyy tutkijan työpaikkoja? Joo yliopiston sivuilta kai, mutta ei siellä ollut mitään.

Ap

Ei sosiaalitieteiden tutkijoilla ole tänä päivänä Suomessa juurikaan työpaikkoja. Säätiöiden apurahoilla kituutetaan.

Vierailija
30/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inexille töihin. 

Vierailija
31/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ministereiden avustajaksi  tai kirjastoihin täysin vastuutta hyvät palkat

Vierailija
32/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäriin virkailijaksi. Ei tarvitse ymmärtää mistään mitään, haeskelet vaan päivät pitkät avoimia työpaikkoja mollin sivuilta ja nakitat ihmisiä hakemaan niitä.

Tämä on aika virheellinen kuva työkkärin työstä.

Ap

Ihan omakohtainen kokemus: Työkkärin täti oli sitä mieltä, että vaikka paikkaan etsitään nimenomaan tradenomia, minä voin ihan täysin muun alan maisterin lapuilla hakea kun "sä menet ohi niistä muista kun se on korkeampi tutkinto". Tämän jälkeen luotto siihen että siellä joku tietäisi jotain on ollut melko olematon.

Vierailija
33/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sellaisessa työssä jo

Vierailija
34/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkiudu väliportaan pikkupomoksi; vika on aina joko ylempänä tai alempana, ei koskaan sinun. Tehtäväsi on siirrellä vastuuta johtoportaan ja suorittavan tason välillä, ja kummankaan virheistä sinun ei tarvitse huolta tai vastuuta kantaa.

Ihan päin vastoin, saat p*skaa niskaan sekä ylempää että alempaa, vika on aina sinun. Kokeille vaikka ihan itse ennen kuin lässytät.

No vastuuntuntoisena ihmisenä olet selvästikin väärässä paikassa, ja ennemmin tai myöhemmin uuvutat itsesi loppuun. Esimerkkini kosketti nimenomaan niitä pikkupomoja, jotka tuntuvat niin kauhean hyvin viihtyvän siinä asemassaan.

Vierailija
35/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäriin virkailijaksi. Ei tarvitse ymmärtää mistään mitään, haeskelet vaan päivät pitkät avoimia työpaikkoja mollin sivuilta ja nakitat ihmisiä hakemaan niitä.

Ap

Ihan omakohtainen kokemus: Työkkärin täti oli sitä mieltä, että vaikka paikkaan etsitään nimenomaan tradenomia, minä voin ihan täysin muun alan maisterin lapuilla hakea kun "sä menet ohi niistä muista kun se on korkeampi tutkinto". Tämän jälkeen luotto siihen että siellä joku tietäisi jotain on ollut melko olematon.

Tuttava on muusikko ja työkkäristä oli käsketty sitä hakemaan jotain poikkeuksellisesti yleiseen hakuun laitettua keikkamuusikon paikkaa. Sellainen pikku juttu vaan että instrumentti oli ihan eri. Se ei sitten kuitenkaan ollut työkkärin silmissä oleellista. Äkkiäkös sitä vaikka rumpaliksi opettele jos sello on jo hallussa.

Vierailija
36/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuttava on muusikko ja työkkäristä oli käsketty sitä hakemaan jotain poikkeuksellisesti yleiseen hakuun laitettua keikkamuusikon paikkaa. Sellainen pikku juttu vaan että instrumentti oli ihan eri. Se ei sitten kuitenkaan ollut työkkärin silmissä oleellista. Äkkiäkös sitä vaikka rumpaliksi opettele jos sello on jo hallussa.

Koulutuksen saanut muusikko, vai hän kutsuu itseään muusikoksi?

Vierailija
37/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teologinen "tiedekunta" -> pappisvihkimys -> papin virka.

Siitä ei leveä leipä helpommaksi voi tulla.

Vierailija
38/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. Työttömänä olleet (itseni mukaan lukien) harvoin valittavat virkailijoiden toimista joten ihan saa tyriä miten huvittaa. Itse sain tosin pahoittelut seuraavalta virkailijalta mutta nekin vasta kun koneelta löytyi tieto että se tosiaan oli virkailijan moka ei omani. Siihen asti sitä yritettiin kyllä työttömän mokaksi vääntää. Harmittaa etten tehnyt valitusta kun kaikki oli kuitenkin kirjallisena ja palvelu täysin ala-arvoista.

Nykyisin ei tarvitse edes nakittaa kun työttömät saavta itse päättää mitä hakevat. Ennen oli toisin ja esim. omalla kohdallani kun tuli kerran puheeksi että eräs kesätyöpaikka ei tullut hakuun tänä vuonna niin virkailija totesi että katsotaanpas ja sitten sitä etsittiin koneelta (hitaaaaaasti) ja löytyi kyllä muita saman työnantajan paikkoja mutta ei tätä. Työttömän sana on näköjään aina tarkistettava. Olisi varmaan laittanut osoituksen tuohon jos se olisi löytynyt vaikka edellisenä vuonna olin hakenut ihan oma-aloitteisesti ja niin olisin tehnyt tuonakin vuonna.

Vierailija
39/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosiivooja tai muun perussiistin paikan siivooja.

Itse mietin ihan samaa kun ihan tarpeeksi vastuuta sairastelevasta lapsesta ja vanhoista vanhemmista 😭

Vierailija
40/54 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitavat vielä olla virkasuhteessa joten irtisanomissuoja on vahva.  Tämä kävisi myös ap:n koulutuksen puolesta jos vain kestää työtä jolla ei ole juuri minkäänlaista merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan