Hyvä sivusto haussa joka auttaa määrittämään mitkä värit itselle sopii. Tai osaisiko joku auttaa?
Tätä kevät-kesä-syksy-talvi-värianalyysihommaa nyt tarkoitan. Käytän paljon mustaa ja olen kyllästynyt siihen. Tai osaako joku vähän arvioida mitä vuodenaikaa mahdan olla kun mulla on
-se perus maantienruskea tukka, kampaaja sanonut että taittaa vähän punaiseen
-tummanvihreät silmät
Mulle on sanottu että tummanvihreät vaatteet sopii mulle hyvin.
Kommentit (41)
Menet vaan vaatekaupoille, otat värikkäitä vaatteita, menet koppiin, koitat päälle. Katsot, joko tykkäät tai et tykkää. Sit jos mikään ei miellytä silmää, jatkat sillä mustalla.
Sillä pääsee jo pitkälle että määrittää onko kylmä- vai lämminsävyinen vai kenties jotain siltä väliltä.
Lämpimältä kuulostat.
Musta väri kasvojen lähellä ei sovi juuri kellekään suomalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Menet vaan vaatekaupoille, otat värikkäitä vaatteita, menet koppiin, koitat päälle. Katsot, joko tykkäät tai et tykkää. Sit jos mikään ei miellytä silmää, jatkat sillä mustalla.
Mun on vaikea erittaa tykkäänkö jostain värikkäästä vaatteesta päälläni koska pidän muuten siitä väristä vai siksi että se väri oikeasti sopii minulle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sillä pääsee jo pitkälle että määrittää onko kylmä- vai lämminsävyinen vai kenties jotain siltä väliltä.
Lämpimältä kuulostat.
Miten tuota voi määrittää? Tuo punapigmentti hiuksessa ei siis todellakaan ole vahva. Ap
T.näk. tummat havunvihreä, harmaa, violetti, punainen, sininen sopivat. Jokin sävy keltaisestakin varmaan. Periaatteessa mikä tahansa väri käy oikeassa _sävyssä_. Kokeilemalla selviää. Ei-yksivärisistä sitten vaikeampi sanoa, itsellä esim. kaikki raitapaidat ja isokuvioiset vaatteet näyttää ihan hirveiltä.
Mä värjäsin hiukseni oranssiksi. Tykkään väristä. Olen ollut mustahiuksinen, blondi, punainen, liila, ruskea ja nyt oranssi. Ja kaljukin olen ollut. Tiedä sitä sitten mikä niistä sopii tai on sopinut tai ei ole sopinut.
Onko ihosi enemmän vaalea, oliiviin tai ruskeaan taittuva? Ruskea ja oliivi viittaa syksyyn (syksyn värit: murretut punaisen, oranssin ja ruskean sävyt), vaalea taas talveen (kylmät sinisen, vihreän, violetin ja fuksian värit), kesätyypillä on tumma iho (tähän sopii pastellit, eli valkoisella hajotetut värit) ja keväällä on vaalea iho ja vaaleat hiukset (ns. neonvärit).
Itse olen vähän sekoitus talvea ja kesää. Punertava tukka, pisamia, vaalea iho, siniharmaat silmät. Ja mulle sopii jalokivivärit, eli puhtaat, tummat ja taittamattomat värit.
Liila ei sovi jos on aknea. Liila korostaa. Vihreä taas ei sovi vihreäsilmäiselle.
Gabrielle Arruda tai Radiantly dressed
Sivuilla on paljon perustietoa värianalyysistä ja voit vertailla omaa väritystäsi esimerkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihosi enemmän vaalea, oliiviin tai ruskeaan taittuva? Ruskea ja oliivi viittaa syksyyn (syksyn värit: murretut punaisen, oranssin ja ruskean sävyt), vaalea taas talveen (kylmät sinisen, vihreän, violetin ja fuksian värit), kesätyypillä on tumma iho (tähän sopii pastellit, eli valkoisella hajotetut värit) ja keväällä on vaalea iho ja vaaleat hiukset (ns. neonvärit).
Itse olen vähän sekoitus talvea ja kesää. Punertava tukka, pisamia, vaalea iho, siniharmaat silmät. Ja mulle sopii jalokivivärit, eli puhtaat, tummat ja taittamattomat värit.
Ei kyllä hajuakaan mihin taittaa. Aika vaalea iho mulla kai on? Ap
Vierailija kirjoitti:
Liila ei sovi jos on aknea. Liila korostaa. Vihreä taas ei sovi vihreäsilmäiselle.
Ai no ainoat kerrat kun mun päällä olevaa vaatetta on nimenomaan värin puolesta kehuttu on ne kun on ollut tumman havunvihreä vaate. Ja sanottu että kun sopii silmien väriinkin niin hyvin. Ap
Väriannalyysi perustuu sävyihin, ei niinkään väreihin. Eli onko väri taitettu mihin suuntaan. Eli punaiset, siniset, vihreät sopii kaikille, mutta jos ne on taitettu valkoisella, ne eivät sovikaan kuin keväälle. Jos taas väri on rikottu maanläheisiksi, on se syksy. Talvi oli puhtaat sävyt, kesää en muista 🙈 Ai että kun olisi kiva jos vaatekaupat olisi järjestelty värien mukaan! Nyt värit on sikinsokin ja sitä omaa saa etsiä koko kaupan laajuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai no ainoat kerrat kun mun päällä olevaa vaatetta on nimenomaan värin puolesta kehuttu on ne kun on ollut tumman havunvihreä vaate. Ja sanottu että kun sopii silmien väriinkin niin hyvin. Ap
No sitten menet sinne kaupoille ja ostat mistä muut tykkää. Vaikka random ohikulkijoita kysyt sopiiko väri. Vaikka joku sanois et pinkki sopii, niin sen ostat. Ja siihen päälle neonsiniset, koska joku muu tykkää ja kehuu sitä.
Ja mitähän väliä silläkin on minkä väriset ryysyt laitat päällesi? Ihan sama!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten menet sinne kaupoille ja ostat mistä muut tykkää. Vaikka random ohikulkijoita kysyt sopiiko väri. Vaikka joku sanois et pinkki sopii, niin sen ostat. Ja siihen päälle neonsiniset, koska joku muu tykkää ja kehuu sitä.
Aha. Onpas sulla ihmeellinen passiivis-aggressiivinen tyyli kommentoida. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän väliä silläkin on minkä väriset ryysyt laitat päällesi? Ihan sama!
No ihan siksi, että jotkut värit saa näyttämään sairaalta ja kalpealta.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät silmät ja punapigmentti viittaavat syksyyn.
Itse olen kesä, ja mulla myös vihreät silmät ja punapigmenttiä hiuksissa.
(Iho ruskettuu hyvin, hiukset maantienruskeat.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kesä, ja mulla myös vihreät silmät ja punapigmenttiä hiuksissa.
(Iho ruskettuu hyvin, hiukset maantienruskeat.)
Liittyykö tuo ruskettuminenkin tähän? En rusketu kovin hyvin. Ap