Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä sivusto haussa joka auttaa määrittämään mitkä värit itselle sopii. Tai osaisiko joku auttaa?

Vierailija
15.04.2023 |

Tätä kevät-kesä-syksy-talvi-värianalyysihommaa nyt tarkoitan. Käytän paljon mustaa ja olen kyllästynyt siihen. Tai osaako joku vähän arvioida mitä vuodenaikaa mahdan olla kun mulla on

-se perus maantienruskea tukka, kampaaja sanonut että taittaa vähän punaiseen
-tummanvihreät silmät

Mulle on sanottu että tummanvihreät vaatteet sopii mulle hyvin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän väliä silläkin on minkä väriset ryysyt laitat päällesi? Ihan sama!

No ihan siksi, että jotkut värit saa näyttämään sairaalta ja kalpealta.

Ehkä sitten olet sairas ja kalpea.

Vierailija
22/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huvittavaa, että tälläinen aikoinaan kuihtunut nk. "värianalyysi" on taas nostamassa päätään. Muistan tuon huijausjutun, oisko 30 vuotta sitten ollut tuollainen muodissa. "Itseopiskelleet" analysoijat tienasivat kuivaa rahaa ja julkisuutta höpöhommillaan. Sitten kuihtui se ja nyt sitten aloitetaan taas alusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi usein punatukkaiset (värjätyt hiukset) pukeutuu vihreisiin vaatteisiin?

Vierailija
24/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peilistä sen näkee ihan itse.

Vierailija
25/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta väri kasvojen lähellä ei sovi juuri kellekään suomalaiselle.

Riippuu kyllä siitä onko meikkiä vai ei. Peruskalvakka-ja punakka iho näyttää kyllä pahalta mustaa vasten, ja tummat silmänaluset sun muut "virheet" korostuvat. Valkoisella sama efekti itseasiassa.

Vierailija
26/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kamerasta. Koko ajan pitää kuvata itseään ja lykätä niitä kuvia instaan!

Vierailija
27/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät silmät ja punapigmentti viittaavat syksyyn.

Vihreän ja punaisen värin raja on aina harmaa.

Vierailija
28/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kamerasta. Koko ajan pitää kuvata itseään ja lykätä niitä kuvia instaan!

Instans sen näkyy paremmin. On kuin ulkopuolisen kuvaama.

Vierailija
30/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liila ei sovi jos on aknea. Liila korostaa. Vihreä taas ei sovi vihreäsilmäiselle.

Ai no ainoat kerrat kun mun päällä olevaa vaatetta on nimenomaan värin puolesta kehuttu on ne kun on ollut tumman havunvihreä vaate. Ja sanottu että kun sopii silmien väriinkin niin hyvin. Ap

No sitten menet sinne kaupoille ja ostat mistä muut tykkää. Vaikka random ohikulkijoita kysyt sopiiko väri. Vaikka joku sanois et pinkki sopii, niin sen ostat. Ja siihen päälle neonsiniset, koska joku muu tykkää ja kehuu sitä.

Aha. Onpas sulla ihmeellinen passiivis-aggressiivinen tyyli kommentoida. Ap

No tässä vaiheessa on, jos et itse tiedä mikä väri on kiva ja mikä ei. Mitä väliä toisten mielipiteillä jos tähänkin asti olet kalpeana ollut mustissa?

Vierailija
31/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liila ei sovi jos on aknea. Liila korostaa. Vihreä taas ei sovi vihreäsilmäiselle.

Ai no ainoat kerrat kun mun päällä olevaa vaatetta on nimenomaan värin puolesta kehuttu on ne kun on ollut tumman havunvihreä vaate. Ja sanottu että kun sopii silmien väriinkin niin hyvin. Ap

No sitten menet sinne kaupoille ja ostat mistä muut tykkää. Vaikka random ohikulkijoita kysyt sopiiko väri. Vaikka joku sanois et pinkki sopii, niin sen ostat. Ja siihen päälle neonsiniset, koska joku muu tykkää ja kehuu sitä.

Aha. Onpas sulla ihmeellinen passiivis-aggressiivinen tyyli kommentoida. Ap

No tässä vaiheessa on, jos et itse tiedä mikä väri on kiva ja mikä ei. Mitä väliä toisten mielipiteillä jos tähänkin asti olet kalpeana ollut mustissa?

Haluan ostaa värikkäämpiä vaatteita koska olen itse kyllästynyt siihen mustaan. Ei mulle ole kukaan sanonut että en voisi käyttää mustaa. Ap

Vierailija
32/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa saanut joitakin ikäviä kommentteja, ap. Mitä pahaa on siinä, jos itsellä ei ole kovin kehittynyt värisilmä mutta haluaa oppia lisää ja selvittää, missä väreissä näyttää parhaalta?

Osaatko sanoa, sopiiko sinulle paremmin kulta vai hopea? Kulta viittaisi syksyyn, hopea taas kesään (hopea viittaa myös talveen, joka tuskin kuitenkaan olet, jos musta ei sovi sinulle).

Katsopa näytä syksyn värejä - tuntuvatko ne siltä, että ne voisivat sopia sinulle?

https://dream-wardrobe.com/soft-autumn-color-palette-and-wardrobe-guide/

Entä nämä kesän värit?

https://dream-wardrobe.com/soft-summer-color-palette-and-wardrobe-guide/

Huom.: laitoin linkit pehmeän syksyn ja kesän väreihin, koska monien suomalaisten väritys on nimenomaan pehmeä. Vasemmalla on valikko, josta saat tarkasteltua myös muita syksy- ja kesätyyppejä.

T: Tumma talvi, jolle oikeasti sopii kaikkein parhaiten musta

Vierailija
33/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on muoti joka sanelee. Ennen oli rikkauden merkki kun oli kalpea, ruskettunut oli maatyöläinen.

Vierailija
34/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tuo ruskettuminenkin tähän? En rusketu kovin hyvin. Ap[/quote]

Ihon pohjasävy vaikuttaa.

Vierailija
35/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihosi enemmän vaalea, oliiviin tai ruskeaan taittuva? Ruskea ja oliivi viittaa syksyyn (syksyn värit: murretut punaisen, oranssin ja ruskean sävyt), vaalea taas talveen (kylmät sinisen, vihreän, violetin ja fuksian värit), kesätyypillä on tumma iho (tähän sopii pastellit, eli valkoisella hajotetut värit) ja keväällä on vaalea iho ja vaaleat hiukset (ns. neonvärit).

Itse olen vähän sekoitus talvea ja kesää. Punertava tukka, pisamia, vaalea iho, siniharmaat silmät. Ja mulle sopii jalokivivärit, eli puhtaat, tummat ja taittamattomat värit.

Selvä kirkas keväthän sinä olet.

Vierailija
37/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väriannalyysi perustuu sävyihin, ei niinkään väreihin. Eli onko väri taitettu mihin suuntaan. Eli punaiset, siniset, vihreät sopii kaikille, mutta jos ne on taitettu valkoisella, ne eivät sovikaan kuin keväälle. Jos taas väri on rikottu maanläheisiksi, on se syksy. Talvi oli puhtaat sävyt, kesää en muista 🙈 Ai että kun olisi kiva jos vaatekaupat olisi järjestelty värien mukaan! Nyt värit on sikinsokin ja sitä omaa saa etsiä koko kaupan laajuudelta.

Kevät on murretut pastellit, kesä kylmät pastellit. Syksy lämpimät pastellit. Talvelle kirkkaat pastellit.

Vierailija
38/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi usein punatukkaiset (värjätyt hiukset) pukeutuu vihreisiin vaatteisiin?

Koska ne ovat vastavärejä ja sopivat hyvin.

Vierailija
39/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa saanut joitakin ikäviä kommentteja, ap. Mitä pahaa on siinä, jos itsellä ei ole kovin kehittynyt värisilmä mutta haluaa oppia lisää ja selvittää, missä väreissä näyttää parhaalta?

Osaatko sanoa, sopiiko sinulle paremmin kulta vai hopea? Kulta viittaisi syksyyn, hopea taas kesään (hopea viittaa myös talveen, joka tuskin kuitenkaan olet, jos musta ei sovi sinulle).

Katsopa näytä syksyn värejä - tuntuvatko ne siltä, että ne voisivat sopia sinulle?

https://dream-wardrobe.com/soft-autumn-color-palette-and-wardrobe-guide/

Entä nämä kesän värit?

https://dream-wardrobe.com/soft-summer-color-palette-and-wardrobe-guide/

Huom.: laitoin linkit pehmeän syksyn ja kesän väreihin, koska monien suomalaisten väritys on nimenomaan pehmeä. Vasemmalla on valikko, josta saat tarkasteltua myös muita syksy- ja kesätyyppejä.

T: Tumma talvi, jolle oikeasti sopii kaikkein parhaiten musta

Unohditko kevään ? Keväälle käy myös lämpimät sävyt ja kulta/roseekulta. Kesä on kylmempi. Platinanvaaleat hiukset, ei punakkuutta kasvoissa, hopea paras sävy. Kevät kullanvaalea, punakkuutta kasvoissa.

Vierailija
40/41 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota erivärisiä kankaita  ja   vaatteita ja mene luonnovalossa peilin eteen ja mallaa niitä värejä vuorotellen, ja katso missä näytät freeseimmältä.

Olen joskus käynyt värikoulutuksessa ja minulla on oliivi iho,  tummat hiukset  ja harmaat silmät. Minulle sopii kaikki värit paitsi keltainan. No keltaisesta en ole koskaan tykännyt muutenkaan.