Ehdota tekemistä äidille ja 2-vuotiaalle tänään
Olen harvinaislaatuisesti pienimmän lapsen kanssa kahdestaan viikonlopun kotona, kun muu perhe (isä, lapset 4v ja 7v on omissa menoissaan. Auto on käytössä ja pää lyö tyhjää. Kerrankin voisi tehdä jotakin erilaista tai edes mennä jonnekin, mutta mitä ja minne? Ulkoilua ja mielenkiintoista vilskettä haetaan ehkä etupäässä, mutta mitä sinä tekisit?
Sijainti Itä-Vantaa, mutta autolla tosiaan päästään muuallekin.
Kommentit (22)
Leikkikää omassa kodissa.
Miks tarttee lähtee?
Lapsi ei kaipaa vilskettä
Ulkoilkaa
Jutelkaa
Leipokaa
Leikkikää yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Leikkikää omassa kodissa.
Miks tarttee lähtee?
Onko ulkoilu sinulle vierasta.
Vie se johonkin hoploppiin
Museoon
Uimahalliin ehkä menisin tai harjoiteltaisiin jonkin soittimen soittamista esim. Piano tai lapsi rattaisiin ja ympäri kaupunkia ajelemaan, välillä voi laittaa kävelemäänkin lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilkaa
Jutelkaa
Leipokaa
Leikkikää yhdessä
Jos äiti kaipaa?
Rakentaisin majan lapselle. En mäkään tiedä missä on ulkoilua ja mielenkiintoista vilskettä? Keskustassa? Viimeisillä laduilla saattaa olla vilskettä, mutta ne ei 2 vuotiaista tykkää.
Olipa tuolla luontopolun parkkipaikalla paljon autoja. Siellä ehkä on vilskettä.
Lähtisis pienelle retkelle lapsen kanssa, eväät mukaan ja hyvät ulkoiluvaatteet päälle sekä saappaat, että voisi hyppiä vesilätäköissä ja uittaa jo kotona tehtyjä paperilaivoja.
ratsastus, avantouinti, mikroautoilu, ampumaradalle, kalsarikännit tai katsomaan Matti Nykäsen hautaa.
Ap tässä,
On niin hieno ilma että siksi ulos.
Vilskeellä tarkoitan sitä että lapsi tykkää seurata autoja, ihmisiä, elämää. Asutaan lähiössä, missä on ihan kuollutta niin hyvässä kuin pahassa.
Kiitos ehdotuksista. Leipominen voisi olla ihan kivaa, museota mietin itsekin mutta mikä museo? Hoplop on isompien kanssa tuttu, mutta ehkä turhankin riehakas hänelle. Saa laittaa lisää ehdotuksia jossa virkistytään/väsytään molemmat😊
Retkelle laavulle ja eväät mukaan. Ainakin mun 2v tykkää kovasti.
Toinen juttu vois olla vaikka käynti kirjastossa. Tai onko lähellänne jotain vesistöä johon on tullut muuttolintuja? Niitä on kiva katsella.
Jos ei muuta, niin junamatka vaikka Riihimäelle ja takas. Siinä on 2 vuotiaalle jo ihmettelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilkaa
Jutelkaa
Leipokaa
Leikkikää yhdessä
Tuu sanomaan mun 2-vuotiaalle että hän ei saa kaivata vilskettä. -eri
Julkisilla kaverille/mummolaan yms.
Itsekin olen joskus täällä kysellyt vastaavaa, ja aina tulee vastauksia että kotona vaan pitää pysyä, ei lapsi mitään muuta halua nähdä kuin äidin naaman ja jos nyt jonnekin on pakko lähteä, niin parempi että lapsi istuu koko ajan rattaisiin köytettynä. Lapsia tosiaan on erilaisia, oma kaksivuotiaani ainakin on tosi aktiivinen ja kiinnostunut ihmisistä ja maailmasta. Juttelee, kyselee, juoksee ja touhuaa koko ajan. Miksi en veisi häntä ulos maailmaa katselemaan?
Menkään käymään museossa! Museo Leikki on yksi hauska vaihtoehto Espoossa.
Minä saattaisin pysyä kotona ja leipoa 2v kanssa.