Postin anteeksipyyntökampanja ärsyttää
Postin sekoilu jatkuu. Nyt pyytävät anteeksi surkeaa toimintaansa postikortein ja kampanjalla, jonka hintaa ei kerrota. Liikaa aikaa ilmeisesti johtoportaassa, kun ehtivät tämänkin ideoida.
Johtoryhmän naamojen sijasta kortteihin oli painettu työntekijöiden pärstäkertoimet, ihan kuin se heidän syytään olisi, että postin toiminta on nykyään ala-arvoista.
Kommentit (82)
Postin toiminta on mennyt kummalliseksi. Ennen asiakkaat lähettivät kortteja ja posti vei ne perille. Nyt posti lähettelee kortteja jossa kertovat illuusiota väitetystä erinomaisuudestaan. Mainoskampanjakin on mauton. "Jos ei ei me niin kuka muu?"
Niin, Posti kykeni tuomaan minulle tuollaisen kortin, mutta 2 vko ennen pääsiäistä lähetetty pääsiäiskortti ei ole vielä tullut perille ja viime viikon maanantaina lähetetty paketti on edelleen lajittelukeskuksessa.
Että entä jos keskityttäisiin saamaan perille asiakkaiden toisilleen lähettämät postit!
Vierailija kirjoitti:
"Välitämme" liippaa aika läheltä sanaa "valitamme". Sattumaako?
Välitämme... teistä.
Välitämme... sinusta.
Välitämme... postia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen ikäinen, että muistan kirkkaasti, kuinka Suomen posti oli siinä määrin luotettava että kenelläkään ei ollut mitään pahaa sanottavaa. Kaikki toimi ja oli ääriharvinaista että mitään viivästyi, saati että hukkui. Tänä päivänä on vastaanottajan kanssa erikseen varmistettava että ilmoittaa JOS lähetys tulee perille. Stana että sieppaa. En minä postille maksamiani verorahoja mihinkään idioottimaiseen konsulttibisnekseen halua tuhlata. Posti kuljettaa postia, ei sen nyt pitäisi niin helvetin vaikeaa olla.
Minäkin muistan ajan, jolloin postin kautta saattoi lähettää rahaa kirjekuoressa ja se päätyi vastaanottajalle. Siis se rahakin. Kirjeen pystyi myös lähettämään siten, että laittoi sen muovipussiin postimerkin hintaa vastaavan rahasumman kanssa ja jätti pussin omaan postilaatikkoon, mistä postinjakaja poimi mukaansa. Postilaatikoissa oli siloin sellaiset muoviläpäreet narulla kiinni, joka nostettiin siihen ulkopuolelle roikkumaan merkiksi jakajalle, että laatikossa on lähtevää postia. Pikkukylissäkin oli tuolloin omat postitoimistot. Ihana 90-luku!
Kuulostaa hienolta systeemiltä, mutta ei ainakaan 90-luvulla tuollaista ollut Suomessa. Mutta posti kulki tosi luotettavasti. Jos vei kirjeen postiin ennen laatikon tyhjennysaikaa, saattoi olla täysin varma, että se on seuraavana päivänä perillä.
Nykyään kun lähettää kirjeen, se on hyvällä tuurilla perillä viikon tai kahden päästä. Huonolla tuurilla parin kuukauden päästä tai ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa, kun kaiken pitää olla joka ikisellä tasolla tällaista pelleilyä! Ihan terveydenhuollosta kaupunkisuunnitteluun ja postin toimintaan. Kaikki perusasiat pitää sotkea kaikenmaailman uudistuksilla, pöhinällä, hiilikompensaatioilla, kehityksellä, kasvulla ja ties millä tehostamisella. Lopputuloksena on juuri tällaista rahanhaaskuuta ja koko perusidea on hävinnyt ajat sitten. Postin pitäisi kuljettaa postia, kaupunkien olla asukkaita, ei sijoittajia varten ja terveydenhuollon ihmisten hoitamista, ei bisnestä. Ärsyttävää!
TODELLA HYVÄ KIRJOITUS. Olen aivan samaa mieltä. Posti ei tarvitse mitään kiillotuskampanjoita, vaan Postin tarvitsee tehdä vain työnsä, ei muuta. Postin johtajilla on AIVAN LIIAN SUURI palkka siihen nähden miten kaikki toimii, eli siis ei toimi. Miksi tässä yhteiskunnassa ei toimi enää mikään. Nämä johtajat saavat ylisuuria palkkoja, mutta eivät osaa tehdä mitään kunnollisia päätöksiä, rahat kilahtaa tilille, ilmeisesti heillä ei ole moraalia ollenkaan. Kuvastaa hyvin tätä nykyaikaa. Minä minulle minä minulle minun minä minä minun minulle......................
Kortti tuli mutta pakettini on hukassa
Tämä Postin kampanja on kuin oppikirjasta "huonoa johtamista". Sen kirjan on lukeneet varmaan lähes kaikkien yritysten esimiehet ja ceot jos nyt ovat mitään koskaan lukeneet.
Johto tekee päätökset ja luo työskentelypuitteet, vastaa siitä että homma toimii. Jos homma ei toimi, asiakkaat valittaa.
Huonot esimiehet piiloutuvat työntekijöiden selän taakse ja pistävät heidät pyytämään anteeksi johdon tekemiä virheitä. Voiko enää enempää luuserimeininkiä olla?😂
Omalla naamalla vaan herrat esiin ja kirjaimellisesti pyytämään anteeksi ja lupaamaan parannuksia palveluihin ja työntekijöiden arvostukseen. Muuten tulee kilpailija ja vie herroilta työpaikat ja miljoonapalkat.
Ei tarvitse olla korkeakoulutettu eikä huippuälykäs jotta ymmärtää miten törkeän vähättelevä ja alentuva kampanja tämä on, työntekijät ja asiakkaat eivät ole vajaita.
Taisi olla viimeinen naula Postin arkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa, kun kaiken pitää olla joka ikisellä tasolla tällaista pelleilyä! Ihan terveydenhuollosta kaupunkisuunnitteluun ja postin toimintaan. Kaikki perusasiat pitää sotkea kaikenmaailman uudistuksilla, pöhinällä, hiilikompensaatioilla, kehityksellä, kasvulla ja ties millä tehostamisella. Lopputuloksena on juuri tällaista rahanhaaskuuta ja koko perusidea on hävinnyt ajat sitten. Postin pitäisi kuljettaa postia, kaupunkien olla asukkaita, ei sijoittajia varten ja terveydenhuollon ihmisten hoitamista, ei bisnestä. Ärsyttävää!
TODELLA HYVÄ KIRJOITUS. Olen aivan samaa mieltä. Posti ei tarvitse mitään kiillotuskampanjoita, vaan Postin tarvitsee tehdä vain työnsä, ei muuta. Postin johtajilla on AIVAN LIIAN SUURI palkka siihen nähden miten kaikki toimii, eli siis ei toimi. Miksi tässä yhteiskunnassa ei toimi enää mikään. Nämä johtajat saavat ylisuuria palkkoja, mutta eivät osaa tehdä mitään kunnollisia päätöksiä, rahat kilahtaa tilille, ilmeisesti heillä ei ole moraalia ollenkaan. Kuvastaa hyvin tätä nykyaikaa. Minä minulle minä minulle minun minä minä minun minulle......................
Viimeisten 30 v aikana on tässä maassa sössitty koulutus (kaikilla tasoilla), terveydenhuolto, postitoiminta ja moni muu perusasia.
Miten on käynyt johtajatason palkoille? Varmaan kymmenkertaistuneet.
Miten tämä on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä porukkaa siellä Postin baabelin tornissa oikein seisoo? Viimeksi yritettiin olla nykyaikaisia ja muuttaa viestintää ns. nuorekkaaksi. Se moikkumoi miten voin jeesaa - kamppis taisi loppua alkuunsa.
Jep, olisiko mitään jos vaikka tekisivät sen mitä posti tekee. Kuljettaa kirjeitä ja paketteja, verorahoin tuettuna ja lakisääteisin velvoittein. Helkkariin kaikki muu ruohonleikkuu ja "hei ideoidaas yhdessä mitä kaikkea voitais tehdä, rahaa kyllä piisaa"- sekoilu. Postin ja sähköfirmat voisi laittaa suoraan resettiin, tästä menosta maksetaan me.
Ja kenenköhän idea oli muuttaa Posti Itellaksi ja taas päinvastoin ja paljonko sekin sekoilu aikoinaan maksoi?
Vierailija kirjoitti:
Olen sen ikäinen, että muistan kirkkaasti, kuinka Suomen posti oli siinä määrin luotettava että kenelläkään ei ollut mitään pahaa sanottavaa. Kaikki toimi ja oli ääriharvinaista että mitään viivästyi, saati että hukkui. Tänä päivänä on vastaanottajan kanssa erikseen varmistettava että ilmoittaa JOS lähetys tulee perille. Stana että sieppaa. En minä postille maksamiani verorahoja mihinkään idioottimaiseen konsulttibisnekseen halua tuhlata. Posti kuljettaa postia, ei sen nyt pitäisi niin helvetin vaikeaa olla.
Ei siitä oikeasti ole kauan edes vielä. Minulla oli 2010 tienoilla verkkokauppa, myin tavaroita sekä Suomeen että ulkomaille. Suomen posti oli tuolloin ihan älyttömän nopea ja luotettava. Kallis se oli kyllä jo silloin. Jossain vaiheessa taisi Kanadan ja Suomen postit olla maailman kalleimmat, en tiedä miten on nykyään kun muuallakin on hinnat noussut reilusti.
Aika tarkalleen 2 kertaa vuodessa nostetaan postimerkkien hintoja ja sanotaan että vähenevä kirjemäärä syynä. No ei kai kukaan lähetä kirjeitä ja kortteja kun yksi merkki maksaa kohta 2.30 ja perillemenosta ei ole varmuutta. Kiva lähetellä synttärikortteja kun se voi olla vasta syntymäpäivän jälkeen perillä.
yhtä pöljä kortti kuin saarikon eteenpäin nämä olisi voinut yhdistää tekstein olemme virheettömiä VIKA ON TEISSÄ.
Paperipostia tulee minulle nykyisin harvoin. Eräänä päivänä postiluukku sitten kolahti ja ajattelin että kolmisen viikkoa odottelemani verotiedote tuli vihdoinkin. Ei tullut. Siellä oli nimelläni ja osoitteellani varustettu kortti, jossa oli tuntemattoman afrikkalaisen miehen kuva. Verokirje lienee kadonnut jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä kortissa lue anteeksi vaan välitämme.
Ei tajuttu ideaa kun aikuiselle lapselleni tuollainen kortti tuli (mulle taas ei).
Välitämme :D Silti roiskitaan postit ojan penkalle, runnotaan ja varastetaan jos jotain hyvää sattuu näkymään kirjeessä valoa vasten.
Vierailija kirjoitti:
Paperipostia tulee minulle nykyisin harvoin. Eräänä päivänä postiluukku sitten kolahti ja ajattelin että kolmisen viikkoa odottelemani verotiedote tuli vihdoinkin. Ei tullut. Siellä oli nimelläni ja osoitteellani varustettu kortti, jossa oli tuntemattoman afrikkalaisen miehen kuva. Verokirje lienee kadonnut jonnekin.
Tulipa mieleen että minullekaan ei ole vielä tullut tietoa veronpalautuksesta. Postin kulkua ei edes pysty arvioimaan, kun ei ole mitään tietoa minä päivinä sitä jaellaan. Onko tällä viikolla tiistai vai keskiviikko jakopäivä...
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä lähti yksityistämisbuumi ja odota vain kuinka lisääntyy uuden hallituksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä kortissa lue anteeksi vaan välitämme.
Ei tajuttu ideaa kun aikuiselle lapselleni tuollainen kortti tuli (mulle taas ei).
Välitämme :D Silti roiskitaan postit ojan penkalle, runnotaan ja varastetaan jos jotain hyvää sattuu näkymään kirjeessä valoa vasten.
Ainut mistä johtajat välittää on omat bonuksensa, työntekijät tekee vastenmielistä hommaa usein palkan takia joten en tiedä ketä yrittävät tuollaisilla tunteiluilla huijata kun kaikki sen tietää.
Postissa oli aikoinaan työntekijöitä laidasta laitaan, mutta heitä yhdisti ylpeys olla postilainen. Kun tehostus alkoi ja yt:issä on saanut lähteä iso osa työntekijöistä, alkoi alamäki. Kaikki tehostettu äärimmilleen, töissä voidaan pahoin. Paketteja katoaa, ketään ei kiinnosta. Johdon ylimielinen asenne ja epäselvä strategia ovat johtaneet tähän tilanteeseen. Nolo kampanja ja noloa toimintaa.
Hämmennystä herättävä kamppis. Minä näen kortissa poloisen postin työntekijän joka pienellä palkalla yrittää venyä duunissaan sen minkä kerkiää ja johto antaa hänen kuulla kunniansa jokaisesta negapalautteesta mitä Posti saa vaikka työntekijä siihen syytön onkin. Hän näyttää kuvassa siltä että on juuri tullut esimiehen luota tällaisesta palautteen annosta. Esimies ei näe että työntekijä on silminnähden kuormittunut. Minä näen sen kuvasta.
"Välitämme" liippaa aika läheltä sanaa "valitamme". Sattumaako?