joko olette saaneet kutsuja kevään YO-juhliin? me saatiin jo nyt.
saatiin jo kutsu, vaikka eikös ne tulokset selvii vasta toukokuussa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
No jos meille yrittäisi YO-päivänä joku tulla "avoimiin juhliin", saisi pettyä. Lapsi ei halua mitään vieraita, vaan menemme omalla porukalla ravintolaan. En itsekään tunkisi toisten luokse ilman kutsua, olkoon sitten ammoisina aikoina maaseudulla ollut mikä tapa vain.
Juhliin on n. 6 viikkoa, ei ole mitenkään liian aikaisin laitettu kutsu.
Lakkiaiset on 3.6., siihen on tasan 7 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulokset selviää lopullisesti toukokuussa, mutta alustavat arvosanat pitäisi olla tullut jo kaikki. Ja jos pisteet ovat olleet riittävät (voi verrata aiempien vuosien tietoihin ja arvioida sen kautta), voi monikin olla jo varma ylioppilaaksi pääsystään.
OK. Onko silti normia lähettää kutsu näin ajoissa?
Eiköhän se ole vaan fiksua jos haluaa, että vieraat tulevat paikalle eivätkä tee muita suunnitelmia.
Ovat avoimen ovien juhlat, kutsua ei tarvitse. Ja kai kaikki tietää, kenellä on yo-juhlat tulossa. Tai jos ei tiedä, niin sitten ei se ylioppilas ole kyllä niin läheinen, että juhliin olisi muutenkaan asiaa.
Nykyään ei todellakaan tiedä pelkän lapsen iän perusteella, milloin hän saa lakkinsa. On niin valtavan yleistä opiskella kaikkea 2-4 vuoden välillä.
No kyllähän sitä nyt tuttavien ja ystävien kesken kuitenkin soitellaan ja viestitellään, ettei ne juhlat ihan yllätyksenä tule kenellekään.
En minä tuttavien ja ystävien kanssa lasteni yksityisasioita pui.
Ja mulla oli itsellänikin jo aikaa sitten omiin yo-juhliin kutsukortit.
Jos lapsesi on niin vieras tuttavillesi ja ystävillesi että et voi kertoa hänen kirjoittaneen tänä keväänä, niin ei sellaiset kyllä lapsesi juhliinkaan kuulu.
LAPSENI YKSITYISASIA. En pui niitä kenenkään kanssa, eikä muidenkaan vanhempien pitäisi.
Jos lapsi taas haluaa jonkun kutsua, sekin on hänen asiansa, ei minun.
Vierailija kirjoitti:
Miten ilman kutsua tietää hommata tarjottavat jos ei tiedä tuleeko 20,40 vai 60 vierasta.
No kyllä minä ainakin tiedän suurinpiirtein tuttavapiirin. En usko, että tulee paljon outoja yllätysvieraita.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo saatu. Onneksi. Mun mielestä ammattiin valmistuneita pitäisi juhlia enemmän kuin ylioppilaita.
Varmasti juhlitaankin enemmän. Silloin kun kaveri valmistui autoamiksesta, oli juhlissa lärvilauta. Ei ole kellään yo-kaverilla ollut sellasta.
Niin kyllä enemmistö tietää hyvissä ajoin etta pääsee läpi. Kysymys on monille enemmän siitä kuinka hyvät arvosanat tulee
Olipas noloa muutama vuosi taaksepäin kun tämmöinen kutsu tuli ja nuori ei sitten valmistunutkaan :D
Ei ole tullut kutsun kutsua sen jälkeen kun omat serkut päässeet ylioppilaiksi vuonna 2004.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulokset selviää lopullisesti toukokuussa, mutta alustavat arvosanat pitäisi olla tullut jo kaikki. Ja jos pisteet ovat olleet riittävät (voi verrata aiempien vuosien tietoihin ja arvioida sen kautta), voi monikin olla jo varma ylioppilaaksi pääsystään.
OK. Onko silti normia lähettää kutsu näin ajoissa?
Mitä väliä? Kivahan se vain on.
Etiketin mukaista on ollut että viralliset kutsut laitetaan vasta kuin tulokset ovat tulleet.
Suurin osa silti yleensä tietää jo paljon aiemmin että "eetun" luona juhlitaan kesäkuun alussa lakkiaisia.