Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi face ehdottaa kaveriksi exää 10 vuoden takaa?

Vierailija
14.04.2023 |

Meillä ei ole yhtään yhteisiä tuttuja eikä muutenkaan kontaktipintaa toisiimme, emme ole olleet missään yhteydessä toisiimme 10 vuoteen. Silloin oli muutaman kuukauden tapailusuhde, ei viestitelty koskaan messengerissä tms.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen mielestä teidän kannattas taas yrittää selvästikin. Kyllä tekoälyt tietää!

Vierailija
2/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sun exä on etsinyt sut facebookista, ja nyt fb yrittää yhdistää teidät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taitaa olla kännykässä yhä hänen puhelinnumero, mutta sekin pelkällä lempinimellä. Nuuskiiko face kännykän puhelinnumeroita vai miten on voinut keksiä tuon kaveriehdotuksen?

Ap

Vierailija
4/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakuuttunut että se ehdottaa kavereiksi niitä jotka ovat käyneet profiilissasi.

Itselläni on ainkain muutamia sellaisia.

Vierailija
5/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakuuttunut että se ehdottaa kavereiksi niitä jotka ovat käyneet profiilissasi.

Itselläni on ainkain muutamia sellaisia.

Hän ei tiedä millä nimellä olen facessa eikä voi löytää sieltä profiiliani.

Ap

Vierailija
6/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taitaa olla kännykässä yhä hänen puhelinnumero, mutta sekin pelkällä lempinimellä. Nuuskiiko face kännykän puhelinnumeroita vai miten on voinut keksiä tuon kaveriehdotuksen?

Ap

Etkö lukenut sitä sopimusta kun teit facebook tilin? Siellä ne lukee selvästi mitä tietoja käyttää.

Vierailija
7/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös face ja insta nuuski nimenomaan tallennetut puhelinnumerosi, jos olet antanut siihen luvan? Siksi saattaa ehdotella sulle exiä. Outoa on vain se, että tekee sen vasta nyt!

Vierailija
8/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on oikea päätelmä. Minäkin luulin jonkun ex-pomon käyneen stalkkaamassa, kunnes kuulin ja tajusin yhteyden. Toinen vaihtoehto on, että on itse käynyt katsomassa profiilia vaikka pidemmänkin tovin sitten. Se, että toinen käy, ei näy kohteelle mitenkään.

Vierailija
9/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös face ja insta nuuski nimenomaan tallennetut puhelinnumerosi, jos olet antanut siihen luvan? Siksi saattaa ehdotella sulle exiä. Outoa on vain se, että tekee sen vasta nyt!

Apua, en muista mihin olen voinut antaa lupia silloin melkein 20 vuotta sitten kun faceen profiilin tein. Ei siinä silloin ainakaan suoraan face kysynyt tuota asiaa suoraan. Olisin kieltäytynyt jos olisi. Ap

Vierailija
10/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Tai jos se exä on jostain syystä viime aikoina tallentanut puhelinnumerosi omaan puhelimeensa ja Face alkoi leikkiä teille Tinderiä?

Vierailija
11/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ehdottanut ihmisiä, joita olen käynyt stalkkaamassa kerran-pari 10v sitten. Ei ole eikä ole ollut mitään muuta virtuaalista kytköstä näihin (ei yhteystietoja, ei viestihistoriaa).

Vierailija
12/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos face todella nuuskii kännykkäni puhelinnumeroita, niin missä kohtaa facea sen voi kieltää?

Ap

Vierailija
13/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sieltä se on löydetty. Eli kyllä nuuskii.

Vierailija
14/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee ymmärtää, että nykyään netissä aivan kaikki linkittyy kaikkeen. Jos on yksikin tiedonjyvänen joka voidaan yhdistää toiseen, niin se yhdistetään. Mainosbotit vähintäänkin kaivaa nämä tiedot jotta voivat tehokkaammin markkinoida.

Vierailija
15/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ehdottanut ihmisiä, joita olen käynyt stalkkaamassa kerran-pari 10v sitten. Ei ole eikä ole ollut mitään muuta virtuaalista kytköstä näihin (ei yhteystietoja, ei viestihistoriaa).

Uh. Olen silloin 10 vuotta sitten kerran käynyt hänen profiilissa, kaverikutsuja ei koskaan toisillemme laitettu silloin. Sen jälkeen en ole häntä facessa stalkannut. Ap

Vierailija
16/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tulee ymmärtää, että nykyään netissä aivan kaikki linkittyy kaikkeen. Jos on yksikin tiedonjyvänen joka voidaan yhdistää toiseen, niin se yhdistetään. Mainosbotit vähintäänkin kaivaa nämä tiedot jotta voivat tehokkaammin markkinoida.

Esim olette käyneet samassa paikassa eri aikaan. 

Vierailija
17/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolleni ehdotettin kerran kaveriksi kissaamme ja itselleni kuollutta kaveria, jonka kanssa olin vain hyvän päivän tuttu, ilman että minulla olisi ollut hänen puhelinnumeroaan.

Vierailija
18/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos face todella nuuskii kännykkäni puhelinnumeroita, niin missä kohtaa facea sen voi kieltää?

Ap

Lopettamalla tilisi vähennät hieman facen nuuskimista, mutta ei ne tiedot sieltä karkaa.

Vierailija
19/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, en muista mihin olen voinut antaa lupia silloin melkein 20 vuotta sitten kun faceen profiilin tein. Ei siinä silloin ainakaan suoraan face kysynyt tuota asiaa suoraan. Olisin kieltäytynyt jos olisi. Ap

Karkeasti yleistäen; jos olisit kieltäytynyt, niin sinulla ei näitä tilejä olisi. Eihän niitä litanjoita kukaan lue, klikkaa vain ok, koska muuten jää hauskasta paitsi.

Tosiasiassa se on kännykän sovellus, jolle olet antanut luvan päästä yhteystietoihisi, kuviisi, kameraan ja mikrofoniin jne. Jos erikseen poistat nämä oikeudet, toiminnallisuus kärsii, ja sovelluksesta jää pelkkä torso käteen.

Vierailija
20/25 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei sitä voi missään kieltää, ainoa tapa on poistaa koko face, myös insta ja whatsapp. 

Mun insta ehdottelee mulle seurattavaksi myös blogini lukijoita, joihin minulla ei ole muuta yhteyttä kuin instan ja blogin yhteinen sähköpostiosoite.