Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö hernekeiton itse?

Vierailija
14.04.2023 |

Mitä laitatte sekaan? Olen kyllä maistanut itse tehtyä ja on hurjan hyvää.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Koska resepti Baltiasta. Keltaiset herneet, ohra, savuluut, savuliha + tilli.

Vierailija
22/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti teen, sekaan sipulia ja palvikylkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin,olisko jollain hyvä ohje? ihan jauhelihan kanssa tehtynä vaikka

Vierailija
24/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilykenaudanlihaa, jauhelihaa.  Nykyään en tee koska vatsa ei kestä sinappia.

Vierailija
25/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää syödä ötököitä, joten teen itse.

Joskus palvikinkkua sekaan, toisinaan ei. Sipulia aina.

Vierailija
26/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ja vegaanisena versiona. En ole vegaani, en edes kasvissyöjä, mutta vegehernari on just oikean makuinen mun suussa. Voi viettää hernarin voimalla yhden kasvispäivän niin kuin suositeltavaa on.

Vierailija
27/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina itse. Vettä, herneitä, porkkanaa ja karjalanpaistilihaa sekä mausteet. Keitän niin kauan, että herneet varmasti pehmeitä. Ei tule vatsavaivoja.

Vierailija
28/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lihatonta ja keitän ohjeen minimi ajan tunnin ettei ravinteet keity pois. On erilaista kuin kaupan tunkkaisempi maku.

Vierailija
29/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen. Jauhelihaa jossa seassa pilkottua sipulia. Toisinaan jauhelihan sijasta palvikinkkua. Valmiit hernekeitot on ihme litkua.

Laita seuraavalla kerralla vähemmän vettä siihen purkkisoppaan. Voit laittaa sen jopa ilman vettä, jolloin se soppa ei ole litkua nähnytkään.

Ehkä et ole vielä törmännyt niihin hirvityksiin jossa on vesi mukana. Aivan kamalaa. Meinasin oksentaa kun kerran vahingossa ostin sellaista. Puolet jäi syömättä.

Vierailija
30/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tuore hernekeittoa. Joukkoon esim. minttua ja vesikrassia.

Vierailija
31/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. En ole ikinä edes maistanut einesversiota.

Vierailija
32/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin teen sen itse, vaikka käytänkin pohjana purkkisoppaa. Lisään siihen savupalvia, hillosipulia, suolakurkkua, juustoa, sinappia ja osan vedestä korvaan oluella. Lautaselle vielä ripottelen pinnalle tuoretta sipulisilppua. Ruokajuomana käy mikä tahansa kirkas, paremman puutteessa vesikin. Tämä on oma muunnelmani edesmenneen Taitelija Lasse Mårtensonin reseptistä.

Järkyttävää soppaa. Jäisi syömättä.

Vierailija
33/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina hernekeiton itse ja yleensä kasvisversiona.

Vierailija
34/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilykenaudanlihaa, jauhelihaa.  Nykyään en tee koska vatsa ei kestä sinappia.

S,743itä sinappia ei tarvitse laittaa kattilaan. Syöjät halutessaan ldittaaa lautasellleen.

Vierailija
35/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella hauduttelen leivinuunissa, lämmityskauden ulkopuolella crock potissa.

Ensin herneitä liotetaan niin, että pieni itu herää, eli sellainen pari milliä pitkä "häntä" herneisiin. Tähän menee n vrk, vähän reilu.

Pataan tai pottiin liotetut herneet, sipuli silppuna, mustapippuria, meiramia. Lisäksi jotain seuraavista; karjalanpaistin jämät liemineen tai uunilihan jämät luineen, läskeineen, nahkoineen, liemineen (nahat ja luut naarataan kypsästä sopasta pois) tai savupalvia. Vettä lisätään tarpeen mukaan. Lähes valmiiseen soppaan suolaa maun mukaan.

Vierailija
36/50 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko te kaikki vaikka mitä ylimääräistä siihen soppaanne? Porkkanaa, sipulia..?

Mä laitan vaan herneitä, jotka keitän lihaliemessä, kinkkua ja tujaus sinappia. Ei muuta ja on todella hyvää.

Herneitä liotan yön yli, huuhtelen ja keittelen pitkään miedolla lämmöllä, 3 - 4 tuntia.

Vierailija
37/50 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän hernerokan aina itse, purkkirokka on joo syömäkelposta, mutta kuuden hengen perheelle saa aukoa aika monta purkkia...

Herneitä, lihaaa, suolaa ja meiramia (tai oreganoa, jos meirami on loppu, sama kasvi, vähän eri lajike).

Vierailija
38/50 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse. Jauhelihaa. Lisäksi porkkanaa ja selleriä.

Vierailija
39/50 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhan kansan ihminen ja porkkana ei kuulu hernesoppaan eikä kalasoppaan.

Tekee makean oloiseksi sopat, joten meidän perheelle yök!

Hernesoppaan vain sipuli, herneet ja miel palvilihaa.

Suolaa ja meiramia.

Vierailija
40/50 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin teen sen itse, vaikka käytänkin pohjana purkkisoppaa. Lisään siihen savupalvia, hillosipulia, suolakurkkua, juustoa, sinappia ja osan vedestä korvaan oluella. Lautaselle vielä ripottelen pinnalle tuoretta sipulisilppua. Ruokajuomana käy mikä tahansa kirkas, paremman puutteessa vesikin. Tämä on oma muunnelmani edesmenneen Taitelija Lasse Mårtensonin reseptistä.

Huh huh. Oliko tämä vitsi... aivan järkyttävä sekasotku. Juustoa hernekeittoon???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi