G: yököttävin tai sattuvin lääketieteellinen toimenpide, joka sinulle on tehty?
Kommentit (166)
Täytyi keskeyttää, kun sattui niin vietävästi. Enemmän kuin erittäin kivulias ja pitkä synnytys, jossa epiduraali auttoi huonosti. Tähystyksessä tosin ei ollut epiduraalia..
" Melkoinen kärventyneen lihan ja veren haju oli pöyristyttävä kokemus."
Tähän on tottunut kun seisoo itse päivät salissa. Palanut lihahan siellä haisee.
Minulla oli heikko kohta verisuonissa, johon tuli pullistuma ja vuoto. Tulee usein jonkun ponnistuksen tai muun rasituksen yhteydessä.
Eli ei onnettomuuden seurauksena.
Lähes joka toisella ihmisellä on heikkoja kohtia verisuonissa, mutta on toki erittäin harvinaista että jotain tuollaista aivoverenvuotoa tapahtuu.
-122.
Sisälle vaan ruiskutettiin suolaliuosta(?) ja se lensi toisesta päästä ulos.
Se oli tosi yököttävän näkönen koko haava.
Kele, että se sattui. Ensin repivät kaiken mahdollisen ja sitten leikkasivat lisää. AUAUAUAUAUA! Puudutus olisi ollut kiva juttu.
teki niin helv* kipeetä, oli ollut jo jonkin aikaa ulkona enkä saanut itse painettua kun oli niin kova ja iso, lääkäri painoi sen väkisin sisään, huusin ja parkusin
toinen oli sisäänjääneen istukan painelu, painelivat tosi kauan ja aina teki kipeetä, lopuksi joutusivat irroittamaan sen nukutuksessa
yksi oli kanssa aika kivulias toimenpide, hammas leikattiin ilma puudutusainetta, sitä oli kyllä laitettu mutta ei ollut vaikuttanut enkä heti tajunnut sanoa kun olin saanut diapamia
kynnellä senti haavan,oli juuri uudenvuoden kynnyksellä,oli kiva mennä apteekkiin,kun vieressä myytiin raketteja. hyvää mainosta varmaan. anyway,oli törkeen kipeä pari viikkoa ja lopuksi koko silmä ihan punainen....
Näytteiden imeminen luuytimestä (useasta kohdasta), jatkuvat kanyylinlaittoyritykset (huonot suonet) kuukausien sairaalareissulla, epäonnistunut CV-katetrin laitto (meni suonen sijasta hermoon), kolonoskopia, nenämahaletkun ujuttaminen nenästä ohutsuoleen saakka. Poskiontelopunkteerauksia tehtiin vuosia säännöllisesti, esim. kolmannen raskauden aikana kerran viikossa, mutta ei se minusta niin kamalaa ole.
Synnytys.
Pahimmat traumat jäi kuitenkin siitä kun kävin 13-vuotiaana kuukautishäiriöiden takia ekaa kertaa gynekologilla. Jo pelkästään se ronkkiminen niin herkässä vaiheessa ja nolointa se että äiti katseli koko aika vieressä.
ehdottomasti kamalinta (kivuliasta, ei niinkään ehkä yököttävää) oli viisaudenhampaan poisto väärällä tekniikalla. Lääkäri yritti vetää pois hammasta, vaikka siinä oli juuret solmussa leukahermon ympärillä. Hammas olisi pitänyt paloitella ja poistaa pala kerrallaan. Kipu oli jotain aivan järkyttävää, toimitus kesti 1,5 tuntia eikä hammas lähtenyt mihinkään. Huomaavaisesti lääkäri sitten ompeli haavan kiinni ja jätti hampaan vinoon kääntyneenä siihen leukahermon päälle ja varasi minulle kahden vuorokauden päähän ajan yksityiselle leukakirurgille... Kahden päivän päästä poski oli jalkapallon puolikkaan kokoinen, minulla kuumetta 40 astetta, paha kuivuma (en pystynyt syömään enkä juomaan mitään) ja minä sekapäinen kivusta ja vahvoista kipulääkkeistä (jotka eivät edes auttaneet mitään).
Leukakirurgi katsoi minua ovelta, totesi että "Voi luoja, mitä sulle on tehty?" ja kutsui ambulanssin. Turvotus oli jo lähellä tukkia hengitystiet. Sairaalassa sitten leikattiin ja pidettiin teholla hengitysputken kanssa 2 vuorokautta kunnes turvotus laski. Koko reissu kesti 8 vuorokautta, koska tietenkin tulehdus oli jo edennyt niin pitkälle että bakteeri oli päässyt verenkiertoon asti.
Kaikki tähän liittyvä oli aivan järkyttävän kivuliasta, eikä siihen särkyyn auttanut mikään lääke. Ei edes morfiini, siitä meni vain pää sekaisin niin ettei jaksanut välittää siitä miten kipeä on.
Keskenmeno lomamatkalla ja käynti sen johdosta Phuketin sairaalassa. Voi Jeesus niitä olosuhteita ja välineitä siellä (siinä olotilassa ja kauheissa kivuissa) :(
Polven sijoiltaanmeno(t) ja sen jälkeinen veren ja kudosnesteen (useakin) punkteeraaminen sattuu ihan h*elvetisti, monta kertaa ollut niin lähellä että potkaisen lääkäriä.
Nielurisaleikkaus. Kaksi viikkoa leikkauksen jälkeen olo tosi kurja, siis kamala
Kivuliain toimenpide on ollut se, kun poistettiin samalla kertaa kirurgisesti molemmilta puolilta alaviisaudenhampaat. Koko alaleuka siis puudutettiin, muttei tarpeeksi, sillä huusin kivusta kun hampaita irrotettiin alaleuasta. Molemmat hampaat piti ensin leikata osiin ennen kuin ne vedettiin osissa. Tuntui et koko leuka irtoaa.
Olin toimenpiteen jälkeen tosi kipeä ja muodottomaksi turvonnut. Särkylääkkeet eivät auttaaneet, vaikka otin reilusti liian isoja annoksia ja liian usein. Kivut kestivät pari viikkoa leikkauksen jälkeen. Se oli helvettiä, sain nukuttua kipujen vuoksi vain noin 10 minuutin pätkissä koko parin viikon ajanjakson... :/
Leukalukko oli myös paha enkä saanut suuta kunnolla auki syödäkseni. Jouduin tökkimään lusikalla hampaiden väliin ruokaa niin, että puolet ruuasta aina valui suusta ulos... yäk.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 15:34"]
Paiseen puhkaisu nielusta. Voitti mennen tullen punkteerauksen ja lääkeettömän synnytyksen.
[/quote]
Sama, mulle tuo puhkaisu ja tyhjennys tehtiin yhteensä 6 perättäisenä päivänä kun vaan märki ja märki ja antibiootit eivät auttaneet, lopulta leikattiin risat ja kun olin jo valmiiksi huonossa kunnossa, syömättä ja kipeänä - toipuminen oli todella raskasta (meni tohon koko ruljanssiin reippaasti kuukausi)
Sinus petrosus-katetrisaatio, tähän en menisi enää ikinä. Nivusista uitetaan katetrit vartalon läpi aivoihin asti ja otetaan aivolisäkkeen laskimoverestä näytteitä. Liikkua ei saa milliäkään.
Sektio, jossa puudutus petti kesken kaiken ja kipu oli niin kovaa että se lamasi puheen. Kukaan ei tajunnut sitä pakokauhuista ääntelyä, lykkäsivät vain oksennusastian leuan alle. Onneksi lopulta pyörryin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2006 klo 17:11"]
[/quote]
samat :-D
Vierailija kirjoitti:
Keskenmeno lomamatkalla ja käynti sen johdosta Phuketin sairaalassa. Voi Jeesus niitä olosuhteita ja välineitä siellä (siinä olotilassa ja kauheissa kivuissa) :(
Polven sijoiltaanmeno(t) ja sen jälkeinen veren ja kudosnesteen (useakin) punkteeraaminen sattuu ihan h*elvetisti, monta kertaa ollut niin lähellä että potkaisen lääkäriä.
Nielurisaleikkaus. Kaksi viikkoa leikkauksen jälkeen olo tosi kurja, siis kamala
jep sama puudutuksella
Synnytys lastenleikkiä sen rinnalla. Vaviskaa tupakoijat!!!