Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen kaunein kesämökki 2023 Official

Vierailija
13.04.2023 |

Taas alkaa ja eka jakso tänään. Ekassa jaksossa näyttää olevan puisia aika moderneja rantamökkejä

Kommentit (934)

Vierailija
841/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sumarin päällä ollut "kolttu" kertoo kaiken hänen käsityksestään mikä on tyylikästä, tai muodikasta. lol

Upea oli, viimeisimmän muodin mukainenkin.

Ruma mekko, olkoon muotia tai ei. Liekkö joku "suunnittelija" suunnitellut puolijoukkueteltan. Hihatkin olivat väärässä paikassa.

Cecilie Bahnsenin tonnin mekko.

Hyvä tietää. Cecilie jäänee pian työttömäksi ellei osaa kauniimpia suunnitella. Rahalla ei voi ostaa hyvää makua.

Kyllähän nuo muille kelpaa vaikkei av mammalle.

Vierailija
842/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis mökki voitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan tietää kuinka esiteltävät mökit valitaan ensi kaudelle. Ovatko ne valitsijoiden tai tuomareiden tuttavia tai somerummuttajien mökkejä? Arkkitehtien, suunnittelijoiden tai muuten tietyissä piireissä kuuluisien mökkejä?

itse saa ilmottautua. Nehän hakee mtv3 sivuilla kokoajan osallistujia.

Vierailija
844/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sumarin päällä ollut "kolttu" kertoo kaiken hänen käsityksestään mikä on tyylikästä, tai muodikasta. lol

Ruma mekko, olkoon muotia tai ei. Liekkö joku "suunnittelija" suunnitellut puolijoukkueteltan. Hihatkin olivat väärässä paikassa.

Kuvittelee yhä olevansa parikymppinen! Vanha ja lihonut muori! 🤣

Vierailija
845/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas onko merivesi mökki huonompi/parempi kuin makeanveden/sisävesi mökki, noin niinku uimisen yms kannalta? Ite en oo asunun merenrannalla, niin epäilen miten se suolavesi vaikuttaa uimishalukkuuteen tai vaikka vedenkäyttömahdollisuuteen? Onko sisävesi mökki parempi? EI tarvii aina käydä suihkussa uimisen jälkeen, voi käyttää järvivettä astioiden pesuun, saunassa jne. Voiko matot pestä merivedellä?  (oletan että ei)

Vierailija
846/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justhan se on laihtunut vaikka kuinka. Eikä vaatteissa ikärajaa ole, etenkään tuollaisissa hienoimmissa mekoissa.

Vierailija
847/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kaikkihan me ikäännytään. Kauniista vaatteista saa kyllä nauttia ihan kaikki. Ikävä että sulla on noin paha olla että pitää muita ihmsiiä haukkua.

Vierailija
848/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuo missä oli ne JÄTTIPORTAAT, ??? siis??

Tuo Sipoon mökki vaikutti kivalta meren rannalla.

Sit tää naantalin(ko?) hieno kallis mökki, olikohan Aallon pariskunta voittanu lotossa vai perineet miljoonia millä rouvva saa sisustella vai? Eihän normi perheillä ole varaa tämmöisiin. Ellei sit ole joku vanhanmummonmökki jonka joku puuseppä korjais itte ominkäsin. Turha tommosia on esitellä köyhemmille. Onhan noita luksusmökkejä merenrannalla etuovi pullollaan, nämä ruotsinsuomalaiset eivät päästä tavallisia tv katsojia katomaan niitä koska tietävät olevasna etuoikeutettua porukkaa miljoonaperintöineen ja "jolla onni on se onnen kätkeköön".

Ihan työllään rikastuneet.

Wolt-miljonääri esittelee tv:ssä hulppean kesäparatiisinsa 

4 May 2023 — Wolt-miLjonääri Elias Aalto ja hänen puolisonsa Anu-Kaisa esittelevät hulppean kesämökkinsä Naantalissa Suomen kaunein koti: kesämökit ...

Wolt? Eli repineet miljoonat nälkäpalkalla raatavien selkänahasta...hienoa. 

Vierailija
849/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hompsumiesten kesämökki oli vanha ja ihana mutta miksi ihmeessä he olivat ahtaneet sen tupaten täyteen? Tulee vain pölyinen ja ahdas vaikutelma koko paikasta.

Katselin myös, että missään ei ollut tilaa, mihin voisi edes kahvikupposen laskea. Kaikki pöytätasot rojua täynnä. Miksi ihmeessä?

Vierailija
850/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan tietää kuinka esiteltävät mökit valitaan ensi kaudelle. Ovatko ne valitsijoiden tai tuomareiden tuttavia tai somerummuttajien mökkejä? Arkkitehtien, suunnittelijoiden tai muuten tietyissä piireissä kuuluisien mökkejä?

itse saa ilmottautua. Nehän hakee mtv3 sivuilla kokoajan osallistujia.

No eihän kaikki ilmoittautuneet pääse ohjelmaan mukaan, vain 30, joku on karsinnan tehnyt.

Vierailija
851/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cecilie Bahnsenin tonnin mekko.

Hyvä tietää. Cecilie jäänee pian työttömäksi ellei osaa kauniimpia suunnitella. Rahalla ei voi ostaa hyvää makua.

Kyllähän nuo muille kelpaa vaikkei av mammalle.

Eli av mammoilla on parempi maku kuin suunnittelijalla.

Vierailija
852/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaiset teltat parikymppisille kelpaa, vain vanhat rouvat kehtaa niitä pitää.

Vierailija
853/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hompsumiesten kesämökki oli vanha ja ihana mutta miksi ihmeessä he olivat ahtaneet sen tupaten täyteen? Tulee vain pölyinen ja ahdas vaikutelma koko paikasta.

Moni kakku päältä kaunis. Mökki ulkopuolelta sekä piha upeita, sisätilat täynnä krääsää kuin kirpparilla. Yleensä miespareilla on hyvä sisustusmaku.

Vierailija
854/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voittajat valitsi kansa niin eikai siinä ole nokan koputtamista. Mut, ketkä on ees nähneet kaikki suomen mökit?

Oon katellu mökkilmotuksia netistä vuokrataan/myydään, ja tullu olo että oon nähny monia monia parempia mökkejä ihan missä tahansa vuokrausilmotuksissa kun vertaa esim. voittajaan, ja siihen romukasaan (oliko se vitsi?)

TUO VOITTAJA OLI ANKEA; HUONO; TYLSÄ: En viihtyisi. Huno ranta, huono piha, ja NE KÖYDET!!! EI KÖYSIÄ !!!! Mikä ihmeen buumi tää köysiaita on olevinnan terasiin ymtpärillä, luo aivan JÄRKYN näkymän.

Ja sit sisustus. Oli liian kalliilla yritetty tehä kakkoskotia. Edelleen oon sitä mieltä ettei pitäisi ottaa kakkoskoteja mukaan MÖKKIKISAAN! Eli se on kakkoskoti jos se on sisustettu samoilla huonekaluilla kun nykyään normaalit/hyvätuloiset sisustaa oman kotinsakin!!! Kakkoskodisssa on astianpesukone, iso tv, kaikki elektroniikka mitä kotonakin, kallista arabiaa, tauluja, yms. Vesittyy koko kisa.

MÖKKI ON alkeellisemmin sisustettu, ja sitä EI VOI SEKOITTAA pysyvään asuntoon sisustuksensa johdosta. En tarkota että pitäisi ola joku erämaa kämppä, tai sisustus 40-luvulta, vaan että sinne ei mennä asumaan, vaan tyylin pitää olla eri.

Mä ajattelin aika lailla samaa.

No noista köysistä, makunsa kullakin, mutta niistä tulee mieleen vähän sellainen joku baarin terassi.

Mökki on tosiaan minunkin mielestäni mökki. Se yksi "mökki" oli niin luksus, että harvalla on Suomessa sellaista kotia. Jäin miettimään, miten se mahtaa erota heidän kodistaan. Oikeita mökkejä oli joukossa ihan muutama, ja niitä olisi katsellut kisassa mielellään enemmän. Itse arvostaisin sellaista, missä olisi itse tehty ja olisi omia oivalluksia ja kivoja ideoita, ei niin, että arkkitehti suunnittelee, rakennusfirma rakentaa, tyhjennetään joku kallis sisustusliike ja pihan käy pihafirma tekemässä.

Vierailija
855/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kakku päältä kaunis. Mökki ulkopuolelta sekä piha upeita, sisätilat täynnä krääsää kuin kirpparilla. Yleensä miespareilla on hyvä sisustusmaku.

Kyllä se taitaa olla yksilöllistä se sisustamisen taito. Ei kaikilla naisillakaan ole hyvää sisustusmakua. Toki rahanpuute voi olla monella ihmisellä esteenä rempata ja sisustaa kauniisti.

Vierailija
856/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei kyllä Hannan mekko ollut onnistunut. Puhvihihat tuli osittain rintakehän päälle ja rouva oli koltussa kuin ikääntynyt mollamaija.

Hauskasti kiteytetty.😂

Vierailija
857/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaiset teltat parikymppisille kelpaa, vain vanhat rouvat kehtaa niitä pitää.

Ne parikymppisetkin vanhenevat joskus, jos elinpäiviä piisaa. Ei kukaan läpi elämän kulje napapaidassa ja persposket paljaana.

Vierailija
858/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voittajat valitsi kansa niin eikai siinä ole nokan koputtamista. Mut, ketkä on ees nähneet kaikki suomen mökit?

Oon katellu mökkilmotuksia netistä vuokrataan/myydään, ja tullu olo että oon nähny monia monia parempia mökkejä ihan missä tahansa vuokrausilmotuksissa kun vertaa esim. voittajaan, ja siihen romukasaan (oliko se vitsi?)

TUO VOITTAJA OLI ANKEA; HUONO; TYLSÄ: En viihtyisi. Huno ranta, huono piha, ja NE KÖYDET!!! EI KÖYSIÄ !!!! Mikä ihmeen buumi tää köysiaita on olevinnan terasiin ymtpärillä, luo aivan JÄRKYN näkymän.

Ja sit sisustus. Oli liian kalliilla yritetty tehä kakkoskotia. Edelleen oon sitä mieltä ettei pitäisi ottaa kakkoskoteja mukaan MÖKKIKISAAN! Eli se on kakkoskoti jos se on sisustettu samoilla huonekaluilla kun nykyään normaalit/hyvätuloiset sisustaa oman kotinsakin!!! Kakkoskodisssa on astianpesukone, iso tv, kaikki elektroniikka mitä kotonakin, kallista arabiaa, tauluja, yms. Vesittyy koko kisa.

MÖKKI ON alkeellisemmin sisustettu, ja sitä EI VOI SEKOITTAA pysyvään asuntoon sisustuksensa johdosta. En tarkota että pitäisi ola joku erämaa kämppä, tai sisustus 40-luvulta, vaan että sinne ei mennä asumaan, vaan tyylin pitää olla eri.

En jaksa ymmärtää tätä vuodesta toiseen toistuvaa vääntöä siitä millainen asumus kommentoijien mielestä "saisi" osallistua "Kesämökit"-määreellä varustettuun kilpailuun. Olen itse ollut lapsi 70-luvulla, ja meidän perheessä (jolla ei ollut minkäänlaista vapaa-ajan asuntoa)  "kesämökki" oli synonyymi mille tahansa asunnolle, jossa ei asuta ympäri vuoden, vaan käydään lomilla ja viikonloppuisin. Tuttava- ja sukulaisperheiden kesäasunnoissa lapsena olen vieraillut, ja eri ihmisillä oli silloin jo erilaisia ja eri kokoisia "kesämökkejä". Ei se, että itse on tottunut juuri jonkun tietynlaiseen kesämökkiin, tarkoita että sana olisi yksinoikeudella varattu vain toisten samanlaisten vapaa-ajan asuntojen käyttöön. Tämä nipotus oikeanlaisesta mökistä on vähän kuin olisi lapsena kasvanut pelkkien luonnonkukkien keskellä, ja sitten aikuisena väittäisi että kiinanpionit ja jaloruusut eivät ole kukkia vaan kukkajalosteita.

Vierailija
859/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa ymmärtää tätä vuodesta toiseen toistuvaa vääntöä siitä millainen asumus kommentoijien mielestä "saisi" osallistua "Kesämökit"-määreellä varustettuun kilpailuun. Olen itse ollut lapsi 70-luvulla, ja meidän perheessä (jolla ei ollut minkäänlaista vapaa-ajan asuntoa)  "kesämökki" oli synonyymi mille tahansa asunnolle, jossa ei asuta ympäri vuoden, vaan käydään lomilla ja viikonloppuisin. Tuttava- ja sukulaisperheiden kesäasunnoissa lapsena olen vieraillut, ja eri ihmisillä oli silloin jo erilaisia ja eri kokoisia "kesämökkejä". Ei se, että itse on tottunut juuri jonkun tietynlaiseen kesämökkiin, tarkoita että sana olisi yksinoikeudella varattu vain toisten samanlaisten vapaa-ajan asuntojen käyttöön. Tämä nipotus oikeanlaisesta mökistä on vähän kuin olisi lapsena kasvanut pelkkien luonnonkukkien keskellä, ja sitten aikuisena väittäisi että kiinanpionit ja jaloruusut eivät ole kukkia vaan kukkajalosteita.

No näin juuri. Minusta kesämökki-nimitystä voi arjessa käyttää vaikka kerrostalokaksiosta Helsingissä, jos se pääasiallinen asunto on omakotitalo jossain toisessa kaupungissa. Tämäkin on ihan normaali suomalainen tapa elää.

Vierailija
860/934 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittajamökki oli niin haalea että en edes muista nähneeni sitå aiemmin vaikka katsoin kaikki jaksot😂