Uskotko että jonkinlaista telepatiaa on olemassa?
Minulle on käynyt joitain uskomattomia juttuja etenkin esikoislapseni kanssa että pelkkä sattuma tuntuu selityksenä huonolta.
Kommentit (39)
Nykyään tiedetään että sikiöstä siirtyy raskauden aikana soluja äitiin ja ne pystyvät jakautumaankin äidin elimistössä. Niitä on löydetty mm. äidin aivoista.
Mikä niiden merkitys on, sitä ei vielä tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Asiaa on tutkittu ja tulokset ovat selvät:
Telepatiaa ei ole havaittu, jos koejärjestelyt ovat asianmukaiset.
Varmasti koejärjestelyin äärimmäisen vaikea todistaa vrt. valkotakkisyndrooma. Ehkä tarvitsee jonkin tietyn levollisen ja tyhjän mielentilan. Väkisin yrittämällä ei taatusti onnistu, mutta kun ei voida todistaa, niin ei ole totta...
Telepatiaa ja muita paranormaaleja ilmiöitä tutkittiin ahkerasti 70- luvulla yliopistoissa ympäri maailmaa.
Aluksi saatiin positiivisia tuloksia, mutta niitä saivat erityisesti tutkijat, jotka itse vahvasti uskoivat ilmiöiden olemassaoloon.
Kun koejärjestelyitä parannettiin alkoivat positiiviset tulokset haihtua kuin pieru saharaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otan puhelimen tai katson missä se on juuri ennen kuin rakkaani soittaa?
Nämä perustuu yleensä sattumaan. Kuinkahan monta kertaa katsot puhelinta tai otat käteen, ilman että soittaa.
Olisikin kunnon voodoo-puhelinhäiriköintiä noitua toinen soittelemaan hullun lailla. Nappaisi aina puhelimen käteen ja laskisi sen heti takaisin pöydälle. Ja jos jo katsekin riittää!
Uskon, että minulla on telepaattinen yhteys lapsiini.
Nainen- 81 kirjoitti:
Kyllä telepatiaa on olemassa. Kaikki ihmisten välinen toiminta on energiaa ja tuolla on olemassa miljooníen ihmisten joukkio, jotka uskovat, että voit myös manifestoida mitä tahansa elämääsi. Jumala on universumin energiaa, johon voimme itse koko ajan vaikuttaa. On olemassa intuitiota ja telepatiaa, selvännäköisyyttä jne. Lisäksi on sielunkumppaneita, kaksoisliekkejä, jälleensyntymistä jne. Joten telepatia on todellakin mahdollista ja itseasiassa monet fyysikot ovat alkamassa uskoa näihin myös, ja monia "yliluonnollisia" asioita pystytään pian todistamaan tieteellisesti.
Energia=voiman, kappaleen tai systeemin kyky tehdä työtä.
En usko että ihmismielestä suoraan toiseen voi välittää tietoa mutta henkimaailman ilmiöitä kyllä on olemassa, suosittelen kuitenkin pysymään kaukana niistä.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Varmasti koejärjestelyin äärimmäisen vaikea todistaa vrt. valkotakkisyndrooma. Ehkä tarvitsee jonkin tietyn levollisen ja tyhjän mielentilan. Väkisin yrittämällä ei taatusti onnistu, mutta kun ei voida todistaa, niin ei ole totta...
Telepatiaa ja muita paranormaaleja ilmiöitä tutkittiin ahkerasti 70- luvulla yliopistoissa ympäri maailmaa.
Aluksi saatiin positiivisia tuloksia, mutta niitä saivat erityisesti tutkijat, jotka itse vahvasti uskoivat ilmiöiden olemassaoloon.
Kun koejärjestelyitä parannettiin alkoivat positiiviset tulokset haihtua kuin pieru saharaan.
Niin, kyllä minä näistä tutkimuksista olen lukenut ja aiemmin itsekin pidän telepatiaa hömppänä. Kuitenkin kun esikoiseni kanssa on tapahtunut useamman kerran näitä selittämättömiä juttuja, niin väkisinkin alkanut kyseenalaistaa omaa käsitystä.
Minullakin on luonnontieteellinen koulutus, joten en näistä oikein kehtaa missään ääneen puhua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi otan puhelimen tai katson missä se on juuri ennen kuin rakkaani soittaa?
Ihmisillä on kännykkä kädessä keskimäärin 16 tuntia vuorokaudessa joten ei ihme.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tiedetään että sikiöstä siirtyy raskauden aikana soluja äitiin ja ne pystyvät jakautumaankin äidin elimistössä. Niitä on löydetty mm. äidin aivoista.
Mikä niiden merkitys on, sitä ei vielä tiedetä.
Minustakin siirtyy soluja lasteni äitiin monena iltana viikossa.
Eivät kylläkään pääse jakautumaan kuin erittäin harvoina vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Koska telepatia on tieteen vastainen asia niin helppo sanoa että en todellakaan usko.
Eli: sattuma on juurikin syynä kokemuksiisi.
Se että jotakin asiaa ei ole tieteen keinoin voitu tutkia, ei tee siitä tieteenvastaista. Tiede on vain tapa tutkia ja selvittää asioita. Pidän itse mieleni auki sille, että maailmassa on paljon sellaista, mitä emme kykene (vielä) ymmärtämään.
T: FT
Aikoinaan, aikana ennen kännyköitä tai älypuhelimia soittaminen piti aloittaa luuri nostamalla ja kun sen luurin nosti se kaveri oli juuri soittanut minulle, mutta puhelin ei ehtinyt vielä soida. Yksi kerta olisi tietysti vahinko, mutta se tapahtui silloin tällöin.
Mistä te tiedätte että se on just telepatiaa mitä olette kokeneet?
Av-mammat uskoo juuri tuollaiseen sontaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te tiedätte että se on just telepatiaa mitä olette kokeneet?
En voi toki väittää, että kokemukseni ovat olleet juuri telepatiaa, mutta ne sopivat parhaiten telepatian määritelmään. Siksi on kätevintä sanoa ei-tieteellisessä ympäristössä, että se oli telepatiaa. Ja jos toinen sanoo juuri ajatelleensa täsmälleen samaa asiaa, niin on se aika voimakas todiste. Jokainen perusterve ja perusälykäs ihminen varmasti osaa sulkea pois todennäköisimmät selitykse t(jos siis tahtoo alkaa penkoa omia kokemuksiaan telepatiasta toisen kanssa)
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
No en ajatellutkaan sellaista telepatiaa että mietin vaikka vihreää kuutiota ja toinen näkee sen mielessään vaan sellaista sattumanvaraisempaa, johon liittyy esim. vahva tunnereaktio. Esim. identtisillä kaksosillla uutisoitu tapahtuneen näitä selittämättömiä juttuja jossa toinen esim. "tiennyt" sisaruksensa menehtyneen, vaikka mitään tietoa ei ole voinut siitä olla.
Tämäkin oli aika erikoinen tapaus:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000004036595.htmlAp
Lapsenlapseni, identtiset kaksoset ovat pienestä pitäen hämmästyttäneet näillä yhteisillä jutuillaan, hieman hiuksia nostattavaa välillä.
Mitä enemmän elinvuosia on takana sen enemmän osaan myös lukea ihmisiä. Olen muutenkin herkkä ja oppinut lapsena huomioimaan äitini erilaiset tunnetilat. Äitini on vaikuttanut siihen, miten minussa on aina ollut tuntosarvet herkillä ja osaan nopeasti sanoittaa eri yhteisöjen ilmapiirin, lukea ihmisiä ja kertoa heistä aika paljonkin kuulematta heitä ensin.
Olen aina ollut kiinnostunut seuraamaan ihmisten käyttäytymistä tai reaktioita ja saan kenet tahansa puhumaan, sillä olen hyvä kuuntelemaan. Historia, tapakulttuurit yms ovat olleet harrastukseni. Pystyn jo niidenkin perusteella latelemaan totuuksia ihmisistä ja arvioimaan mitä kenellekin tulee tapahtumaan.
Moni pitää minua ennustajana osatessani ennustaa isompia maailman tapahtumia, mutta merkit ovat luettavissa ihan vain aikaa seuraamalla ja itse päättelemällä. Kirjallisuus tarjoaa valtavasti ajatelijoita, jotka jo ennustavat miten asiat etenevät ja miksi etenevät.
IHminen on todella helppo olento, jos oikein oivaltaa. Uskon vakaasti, että meillä kaikilla on ollut ihmiskunnan kehityksen alusta alkaen ollut ns telepaattisia kykyjä, sillä meidän piti osata haistaa, maistaa, kuulla ja nähdä pysyäksemme hengissä ja aistiassamme jonkun tulevan meitä päin. Pysymme yhteisönä ja hengissä kokeassamme toisemme monin eri tuntumin. Lapsi on hyvin aito ja vastaanottavainen, jolloin hän myös kykenee sellaiseen minkä me aikuiset opimme unohtamaan. Ei turhaan puhuta lapsenmielisistä, sillä jos se taidon säilyttää se myös auttaa kokemaan asiat avoimemmin ja ottamaan vastaan ns toisten ajatuksia, tunteita
Suurin osa kommunikaatiosta on sanatonta ja siitäkin suurin osa tiedostamatonta. Telepatian pitää määritelmän mukaan olla tästä todellisuudesta erillistä. Helppo testata. Koska nepsyillä sanaton kommunikaatio on erilaista ja heidän on vaikea lukea muita ihmisiä, heitä voisi käyttää telepatian testaamiseen. Tulos on kyllä ennalta-arvattavissa eli mitään ei tule löytymään.
En varmaan tunnustaisi tätä ikinä omalla nimelläni, mutta johonkin sellaiseen uskon.
Teen uraa tekniikan alalla tutkijana. Mulla on muuten erittäin tiedepohjainen ja looginen näkökanta maailmaan ja sen lainalaisuuksiin, mutta salaa uskon siihen, että joillain ihmisillä on kyky lukea muita ja lähettää informaatiota. En edes tiedä miksi ajattelen niin!