Jos testamentissa puoliso on suljettu ulos perinnöstä, niin koskeeko se myydystä perinnöstä saatuja rahoja ja niillä ostettua omaisuutta?
Mieheni peri osuuden vanhempiensa mökistä, ja siinä on siis kuvio ettei minulla ole mökkiin oikeutta. Mies puolestaan haluaa myydä oman osuutensa sisaruksilleen, jotka ovat halukkaita ostamaan, ja käyttää rahat omaan mökkiin. Onko minulla tähän uuteen mökkiin avio-oikeus vai ei? Mieheni mielestä on, hänen veljensä väittää että ei.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tuota mekin ollaan mietitty. Appi on testamentannut asuntonsa miehelleni ja minut on suljettu pois testamentilla. Ollaan mietitty, että mitä ihmettä mies voi sitten aikoinaan asunnon myynnistä tulleilla rahoilla oikein tehdä? Miehellä ei ole rintaperillisiä joten olen hänen ainut perillinen.
Pitääkö tehdä juurikin niin että mies käyttää perintörahat pelkästään elämiseen ja kaikki vähänkään arvokkaampi hankitaan minun rahoilla? Jos mies ostaa perinnöllä vaikka kesämökin omiin nimiinsä ja kuolee, niin ei hänellä ole muita perillisiä kuin minä mikäli anoppikin on silloin kuollut. Meneekö mökki siinä tapauksessa valtiolle?
Meillä puoliso varmisti asian testamentaamalla kaiken minulle, eipä tarvitse sitten ihmetellä.
Itse olen ainakin hyötynyt puolison perimän huoneiston vuokratulosta siten että sillä on maksettu puoliksi omistamamme asunnon yhtiövastike kokonaan. Vaikea testamenteilla vaikuttaa 😊
Vierailija kirjoitti:
Tuota mekin ollaan mietitty. Appi on testamentannut asuntonsa miehelleni ja minut on suljettu pois testamentilla. Ollaan mietitty, että mitä ihmettä mies voi sitten aikoinaan asunnon myynnistä tulleilla rahoilla oikein tehdä? Miehellä ei ole rintaperillisiä joten olen hänen ainut perillinen.
Pitääkö tehdä juurikin niin että mies käyttää perintörahat pelkästään elämiseen ja kaikki vähänkään arvokkaampi hankitaan minun rahoilla? Jos mies ostaa perinnöllä vaikka kesämökin omiin nimiinsä ja kuolee, niin ei hänellä ole muita perillisiä kuin minä mikäli anoppikin on silloin kuollut. Meneekö mökki siinä tapauksessa valtiolle?
Rupeette nyt nusuttelemaan, että miehesi saa perillisiä.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso ei peri ellei sitä ole testamentissa erikseen mainittu. Sen sijaan saa avio-osuuden minkä saisi esim. avioerossakin. Paitsi jos ei olla naimisissa niin sitten puolison voi jättää puille paljaille.
Hyvä idiootti, jos aviopari on lapseton, puoliso on ensisijainen perillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso ei peri ellei sitä ole testamentissa erikseen mainittu. Sen sijaan saa avio-osuuden minkä saisi esim. avioerossakin. Paitsi jos ei olla naimisissa niin sitten puolison voi jättää puille paljaille.
Hyvä idiootti, jos aviopari on lapseton, puoliso on ensisijainen perillinen.
Eikä kuolleelta lapsia muistakaan suhteistaan. - sama
Ei vaikuta mitenkään miehesi jättämään perintöön. Se menee ihan kuten ilman hänen vanhempiensa testamenttiä. Tuo avio-oikeuden poisto on vain teidän mahdollista avioeroa varten. Jos miehelläsi ei ole rintaperillisiä perii vaimo miehen omaisuuden. Miehesi voi elinaikanaan käyttää perimäänsä omaisuuttaan kuten haluaa, vaikka ostaa sinulle autoja tai mitä vaan. Se auto pitää vaan laittaa sinun nimiin. Sillä ei ole merkitystä kuka laskun maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta mitenkään miehesi jättämään perintöön. Se menee ihan kuten ilman hänen vanhempiensa testamenttiä. Tuo avio-oikeuden poisto on vain teidän mahdollista avioeroa varten. Jos miehelläsi ei ole rintaperillisiä perii vaimo miehen omaisuuden. Miehesi voi elinaikanaan käyttää perimäänsä omaisuuttaan kuten haluaa, vaikka ostaa sinulle autoja tai mitä vaan. Se auto pitää vaan laittaa sinun nimiin. Sillä ei ole merkitystä kuka laskun maksaa.
up
Tänään laskeskelin odottaessani bussia, että saan tehdä 40 v töitä, ennenkuin olen tienannut saman kuin kaikki perijät.
Masentavaa.
Jos testamenttia ei ole kukaan riitauttamassa, niin ehkä se menee miehen testamentin mukaan.