Voisitko rakastua mieheen jonka tulot ovat alle 2000 euroa kuukaudessa?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin tehnyt kolmekin kertaa. Kaikki nuo suhteet kesti moninkertaisesti pitempään, kun se yli 5000 e (bruttona) tienaavan autollisen, omakotilallisen miehen kanssa. Siinä olisi ollut itselle huomattava elintason nousu, mutta mitä hittoa tekisin hyvällä elintasolla, jos miehen pää on tyhjää täynnä.
Aina on naisia, joille miehen status ja varallisuus on tärkeintä, siinä missä miehiä, joille naisen edustuksellinen ulkonäkö ja kyky tyydyttää miehen seksuaalisia tarpeita on tärkeintä.
Väitän kuitenkin enemmistön ihmisistä, sukupuoleen katsomatta, arvostavan jonkinlaista henkistä yhteyttä, kemiaa ja luotettavuutta kumppanilta pinnallisia/taloudellisia meriittejä enemmän.
Yllättävän moni nainen on valmis joustamaan melkeinpä kaikessa (ikä, ulkonäkö, luonne jne), kunhan miehen tulotaso on riittävän suuri - esim sokerideittailu (tai mikä olikaan)...ihan näin ohimennen. Itselläni herää kysymys että miksi näin tehdään?
Kuinka monta naista oikeasti tunnet, jotka sokerideittailevat? Itse en tunne ainuttakaan.
En väittänytkään olevani asiantuntija. Kunhan ihmettelen, miksi sellaiseen ylipäänsä lähdetään. Ei mahdu omaan ajatteluun tuollainen toiminta
Jos tuosta rahasta ei mene ulosottoja eikä kaikki rahat mene kaljaan niin mikä ettei.
Millä tavalla rakkaus liittyy rahaan tai tuloihin? Kuvottavaa materialismia, eli tietenkin voisin rakastua ja mennä naimisiin, ja meninkin <3
ps. nykynuoret (alle 35v), höllätkää vähän niistä vaatimuslistoistanne, tai voitte jäädä ilman rakkautta kokonaan!
Jep, ja rakastuinkin. Olimme samassa työpaikassa ja tienasimme molemmat 1600 e/ kk bruttoa.
Nyt mies tosin tienaa lähemmäs 4 k/kk, minä 1800 e/kk. Taloudet on silti tiukasti erillään eli hänen tulonsa eivät minun elintasooni vaikuta millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Lähtökohtaisesti turha kysymys. Kaikki Suomen alle 2000e/kk tienaavat miehet eivät ole sinkkuja ja siinä on kaikki mitä tän ketjun tiimoilta tarvitaan infoa.
Tämä. Maa on täynnä pariskuntia joissa mies tienaa alle 2000.
Täysin imbesilli aihe.Missä työssä yleensä voi tienata alle 2000?
Suurimmasta osasta duunari hommia.
Kerrotko esimerkin.
Luulisin että ammatit kuten siivooja, assari, roskuski, autonkuljettaja, postinjakaja ym. -Ohis
Postinjakaja 2681, siivooja 2115, autonkuljettaja 2686, assistentti 3037
Vaimo tienaa täysillä tunneilla siivoojana max 1200 e/kk ja minä assistenttina 1950e/kk bruttona molemmat ja näistä pois verot.
No, meillä kyllä siivoojat saa yli 2200 bruttona, vai puhuttiiko netosta? No nettokin on n. 1600 €/kk ja lomaa yli 7 viikkoa vuodessa. Ja on vaikeuksia saada siivoojia.
t. kunnalta
Sellaiseen juuri aikoinaan rakastuin, köyhään (ja köyhästä suvusta kotoisin) yliopisto-opiskelijaan. Tästä 28 vuotta aikaa.
Tietenkin voisin ja olenkin jo rakastunut sellaiseen mieheen. Tuloilla ei merkitystä. Rakastun mieheen enkä tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla rakkaus liittyy rahaan tai tuloihin? Kuvottavaa materialismia, eli tietenkin voisin rakastua ja mennä naimisiin, ja meninkin <3
ps. nykynuoret (alle 35v), höllätkää vähän niistä vaatimuslistoistanne, tai voitte jäädä ilman rakkautta kokonaan!
Kyllähän se ihmisen tulotaso jonkin verran kertoo myös ihmisen luonteesta. Se että on pystynyt saavuttamaan hyvän tulotason kertoo esim. siitä, että ainakin elämänhallinta on jokseenkin kunnossa, tällainen henkilö on todennäköisesti myös älykäs, periksiantamaton ja tavoitteellinen. Raha tuo myös turvallisuutta ja vapautta elämään. Miksi on väärin arvostaa sellaista ihmistä, joka saa elämässään paljon aikaiseksi (etenkin jos on itsekin tällainen ihminen)? Toki ainoastaan rahan perässä ei missään nimessä kannata juosta, tietysti täytyy miehellä olla mukava luonne sitten lisäksi. Ei se köyhä mies kuitenkaan automaattisesti rakasta sinua yhtään sen enempää kuin se varakaskaan mies ja vaatimuslistoja höllentämällä ja tyytymällä ei ikinä tule saamaan aitoa rakkautta vaan silloin viettää lopun elämänsä katkerana.
En enää voisi, koska rakastuin jo vuosia sitten pienipalkkaiseen mieheen eikä ole ajatustakaan vaihtaa häntä toiseen.
Tämä mies on mun <3
RAHAT OVAT KYLMIÄ: Ja ne häviää äkkiä ei sitä rahojen kanssa mennä naimisiin kun Elävän ihmisen kanssa!
🤑💰👰. 🤵
Sinänsä miehen palkalla ei ole minulle mitään merkitystä. Mutta kyllähän se voisi seurustelua vaikeuttaa, jos olisi noin iso palkkaero. Jos toisella ei olisi varaa tehdä kaikkia niitä asioita, mistä itse nautin: käydä teatterissa, konserteissa, ulkona syömässä, matkustella jne
Ja en nyt ainakaan alussa ryhtyisi kenenkään miehen kuluja makselemaan. Toki olisi eri asia, jos oltaisiin oltu jo pitkään yhdessä ja sitten toisen tulot dramaattisesti/hetkellisesti laskisi
Miksi olla köyhä kun voi olla rikaskin? Elämä varakkaana on paljon mukavampaa kuin elämä köyhänä.
Tottakai! Ja olenkin parhaillaan rakastunut joskin hänellä taitaa olla nettotulot just pikkusen päälle 2000€
Itellä netto kolminkertainen mutta ei se paljon lämmitä yksin niitä rahoja ihmetellä, mulle tärkeintä se rakas ihminen eikä tällä asialla ole minkäänlaista väliä parinvalinnassa. Toki lapset tehty ja muutenkin ei sellaista taloudellista painetta ole.
Hyväksyn täysin myös sen että kalliimmat matkat minä maksan kokonaan koska muuten se ei olisi mahdollista.
N42
Maksan miehenkin matkoja, muuten ei mennä mihinkään. Mies on maajussi. Rahat menee tilan pyörittämiseen
Eihän tuo nettona niin huono ole. Bruttona 2k tietäisi kyllä surkeaa elämää ja lapsettomuutta.
Kysytkö sä sun sielulta ennen rakastumista, että saanko nyt rakastua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se ihmisen tulotaso jonkin verran kertoo myös ihmisen luonteesta. Se että on pystynyt saavuttamaan hyvän tulotason kertoo esim. siitä, että ainakin elämänhallinta on jokseenkin kunnossa, tällainen henkilö on todennäköisesti myös älykäs, periksiantamaton ja tavoitteellinen. Raha tuo myös turvallisuutta ja vapautta elämään. Miksi on väärin arvostaa sellaista ihmistä, joka saa elämässään paljon aikaiseksi (etenkin jos on itsekin tällainen ihminen)? Toki ainoastaan rahan perässä ei missään nimessä kannata juosta, tietysti täytyy miehellä olla mukava luonne sitten lisäksi. Ei se köyhä mies kuitenkaan automaattisesti rakasta sinua yhtään sen enempää kuin se varakaskaan mies ja vaatimuslistoja höllentämällä ja tyytymällä ei ikinä tule saamaan aitoa rakkautta vaan silloin viettää lopun elämänsä katkerana.
Nimenomaan tämä, jokaisen kannattaa olla yhdessä semmoisen kumppanin kanssa, jolla on suurinpiirtein samanlainen arvomaailma ja haluavat samankaltaista elämää. Pelkästään jo sekin, että haluaa kivan talon viihtyisällä asuinalueella vaatii paljon rahaa.
Vaimosi tuntipalkka olisi siten 7,36€ ja sinulla 11,96€. Miksi ihmeessä vaimosi työskentelee tuolla palkalla. Siivoojista on suuri pula. Jopa hampurilaisravintolat maksavat saman, kuin sinä saat. Tietysti saatat kokea työsi hyvinkin merkitykselliseksi. Se on tärkeä asia tietenkin.