Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään poksahtaa shampanjapullo! Asuntolaina maksettu!

Vierailija
13.04.2023 |

Viimeinen asuntolainan lyhennys meni tänään ja tässä nyt ihmettelemme kuinka hyvä tulee taloudellinen tilanteemme olemaan tästä eteenpäin! Lyhennysten verran jää enemmän käyttöön tästä eteenpäin! Ihan mahtavaa!

Onko muita joilla lainat maksettu? Miten on muuttanut elämää kun rahaa jää huomattavan paljon enemmän käteen?

Sijoituksiin toki tulee menemään enemmän mutta eiköhän tuosta riitä ihan elintason korottamiseenkin aika reilusti!

Kommentit (324)

Vierailija
301/324 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Itse poksautan kuohuvan kun 11te opintolaina on maksettu. Toinen poksahtaa kun jäljellä oleva 64te asuntolaina on maksettu.

Vierailija
302/324 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettu jo jokin aika sitten. Ei oikeastaan näy missään. Voi syödä ulkona useammin ja tehdä vähän kalliimpia valintoja työkalujen, vaatteiden ym suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/324 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kelpaa olla eläkkeellä :)

Ei olla eläkkeellä, vajaa viisikymppisiä eli parhaassa iässä. Vielä saadaan töitä paiskia! Ehkä kesämökki voisi olla mukava juttu!

Kyllä eläkkeellä olo voittaa töiden paiskimisen. Saa tehdä, mitä haluaa eikä aamulla soita herätyskello.

Nyt olen lähdössä mökille. Siivoan sen hyvin ja lämmitän saunan. Grillattavaa on mukana.

Minä en ole eläkkeellä, mutta menen vain katsomaan kun muut tekevät töitä. Kun sataa, niin voisin leipoa porkkanakakun. Porkkanoita tuli pellolta aika monta laatikkoa, tai oikeammin kuormaa.

Vierailija
304/324 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi voittekin sitten erota.

Ja toinen alkaa maksaa puolikasta toiseen kertaan.

Vierailija
305/324 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me poksautimme kesällä. Nyt kivasti jää 1500 euroa kuussa enemmän säästöön kuin aikaisemmin. :D Taloyhtiö on sen verran uusi, että remontteja ei ole pariin vuosikymmeneen.

Vierailija
306/324 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä asuntolainaa jäljellä pienehkö summa. Inflaatio on syönyt kuukausierän naurettavan pieneksi, jos vertaa esim. tämän päivän vuokriin. 

Näin pieneen lainaan ei enää korkokaan juuri vaikuta eli senkin suhteen voimme olla huoleti. 

Lyhennysvapaita olemme käyttäneet niin vähän, että tarvittaessa saisimme sitäkin, mutta eipä ole tarve. Maksetaan pois ihan velattomaksi niin on todella halpaa asumista arvokkaassa asunnossa.

Onneksi on uudehko yhtiö niin ei ole remonttejakaan tiedossa aikapäiviin.

Pistämme osan lainan lyhennyksen loputtua säästöön ja osan "nautimme". :D Säästöjä on kertynyt jo nyt, mutta lainan loputtua kertyy vielä nopeammin.

Vierailija
307/324 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Itse poksautan kuohuvan kun 11te opintolaina on maksettu. Toinen poksahtaa kun jäljellä oleva 64te asuntolaina on maksettu.

Voi teitä nykyajan opiskelijoita, kun ette tee töitä vaan velkaa opiskeluaikana...

Vierailija
308/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen alkaa maksaa puolikasta toiseen kertaan.

Jep. On maksanut kokonaan ja omistaa asunnon kokonaan. Ei mitään ihmeellistä.

Vierailija
309/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle asuntolainan poismaksaminen ole mikään tavoite. Olisi itse asiassa ihan optimaalinen tilanne, että kun aika jättää, olisi vielä kunnon siivu lainaa maksamatta. 😂

Vierailija
310/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee varmaan olemaan aina asuntolainaa. Kun yksi on maksettu, muutan uudempaan ja parempaan, paremmalla sijainnilla.

Vierailija
311/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500€/kk on kahden hyvätuloisen palkansaajan taloudessa täysin yhdentekevä summa.

Vierailija
312/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me poksautimme kesällä. Nyt kivasti jää 1500 euroa kuussa enemmän säästöön kuin aikaisemmin. :D Taloyhtiö on sen verran uusi, että remontteja ei ole pariin vuosikymmeneen.

Pariin vuosikymmeneen? 😂

Vierailija
313/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Itse vielä odottelen pari vuotta ennen kuin shampanjat poksautetaan.

Vierailija
314/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Rivitaloasunto Helsingissä maksettu omaksi. Myös kesämökki (sij. Pääkaupunkiseudulla) sekä sijoitusasunto, sij. Helsingissä löytyy. Ei velkaa niistä. Toisesta autosta on vielä velkaa reilu kymppitonni. Ja nelikymppisiä ollaan.

Vierailija
315/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä 3 vuotta jäljellä. Saldo on 12 500e, mutta eläke on pieni, kun olin 600pv työttömänä urani aikana. Eli ei enää pitkä aika ja sen jälkeen minulla on varaa kuolla. M 69v

Vierailija
316/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion. 

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä. 

Vierailija
317/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat ei riitä laskuihin niin ulosottovirasto myy asuntosi. 

Tässä on ulosottoviraston myyntisivut missä on myynnissä ihmisiltä ulosmitattuja asuntoja. 

https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html

Vierailija
318/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelimme vahvistaa aviovalamme ensi kesänä. Hyvin meillä menee. Joillain ilmeisesti on todella kurjaa kun muiden onnesta ei voi yhtään iloita... Ankeuttajat ankeuttaa.

Minkä ikäisiä olette?

Millainen terveys teillä on?

Montako lasta ja minkä ikäisiä?

Vierailija
319/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Toivotaan, ettei taloyhtiöön  tule lähivuosina suuria remontteja. 

Vierailija
320/324 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kelpaa olla eläkkeellä :)

Ei olla eläkkeellä, vajaa viisikymppisiä eli parhaassa iässä. Vielä saadaan töitä paiskia! Ehkä kesämökki voisi olla mukava juttu!

Kuinka paljon teillä oli kk-erä, jos sen loppumisen myötä jää enemmän rahaa sijoituksiin, elintason nostamiseen ja vielä mökkiinkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan