Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen mahdollista vuokra-asunnossa?

Vierailija
09.06.2025 |

Eli haluaisin vuokrata Lumosta asunnon. Se vaatii, että luottotiedot ovat kunnossa ja minulla ne ovat. Puolisolla ei kuitenkaan ole, joten ei voida yhteistä vuokrasopimusta tehdä. Mietin kuitenkin, onnistuisiko jos hänestä tulisi minun alivuokralainen? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita maksuhäiriöpummi maantielle ja hommaa parempi puoliso.

Vierailija
2/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kivasti sanottu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumolla ei tarvitse maksaa vakuutta ja voi vuokrata netistä, jos on luottotiedot kunnossa. Jos haet asuntoa hakemuksella tarkistavat luottotiedot, luulen, että systeemi on sama kuin Heka:lla, jos maksuhäiriöitä ei ole asumismaksuista, suostuvat vuokraamaan vakuudella...

Vierailija
4/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumolla ei tarvitse maksaa vakuutta ja voi vuokrata netistä, jos on luottotiedot kunnossa. Jos haet asuntoa hakemuksella tarkistavat luottotiedot, luulen, että systeemi on sama kuin Heka:lla, jos maksuhäiriöitä ei ole asumismaksuista, suostuvat vuokraamaan vakuudella...

Eivät suostu. Lumolla on ns korvamerkityt asunnot luottotiedottomille. Sijaitsevat perähikiällä pahimpien räkälöiden naapurina. Todellakin on etiikka kunnossa. Ei uskoisi että firmalla on kytky juuri demareihin.

Vierailija
5/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät suostu. Lumolla on ns korvamerkityt asunnot luottotiedottomille. Sijaitsevat perähikiällä pahimpien räkälöiden naapurina. Todellakin on etiikka kunnossa. Ei uskoisi että firmalla on kytky juuri demareihin.

Demarien suurin arvohan on materia, raha, mullekin, mun taskuun, sulta. Sopii hyvin siis dempukoille tämä ideologia.

Vierailija
6/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä periä häneltä vuokraosuuden tai maksattaa osansa vuokrasta.

Vierailija
7/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kaikki voivat muuttaa Perähikiälle, mutta onneksi kuntien/kaupunkien vuokrataloyhtiöiltä löytyy asuntoja aina kiireelliseen tarpeeseen.

Vierailija
8/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kivasti sanottu :)

Sen siitä saa kun paskoo asiansa.

Vierailija
9/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kodistolla voi tehdä vuokrasopimuksen vain toisen asukkaan nimiin.

Vierailija
10/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varman vastauksen olisit luultavasti saanut jo kysymällä suoraan. 

Vierailija
11/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutista tälle kommentoijalle. "Ei uskoisi että firmalla on kytky juuri demareihin." XDD  Lumon lisäkis kokonaan demareitten/AY:n omistama Kojame on pahimpia riistofirmoja. Todellakin JUURI sitä mitä demareitla voi odottaa. Tyhmä pittää olla jos muuta ittelleen uskottelee.

Vierailija
12/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö maksuhäiriöpummeille kustantaa valtion toimesta asuminen Hiltonissa täyshoidolla vai mikä tuossa nyt mättää?

Vierailija
13/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuksen voi tehdä toisen asukkaan nimiin, ei tarvitse myöskään tehdä mitään alivuokralaissopimuksia

Vierailija
14/14 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison ei ole pakko tehdä vuokrasopimusta, mutta tulee ilmoittaa asuvaksi, ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin jotka tulee asumaan. Alivuokralaissuhde riippuu vuokranantajan ehdoista, mutta tokkopa se noilla isoilla kiinnostaa ja päävuokralainen on jokatapauksessa vastuussa kaikesta. 

Lukekaa ihmiset lakeja, ei tarvitse pelätä olemattomia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi