Eilen taas huomasi kuinka välinpitämättömiä koiranulkoiluttajat ovat
Vuoden ensimmäinen kaunis päivä meni piloille kun koiranpaskaa oli joka paikassa. 😡
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Noloa että annetaan pissata ja kakata postilaatikoille .En kehtaisi oman koiran tehdä näin enkä myöskään ihmisten pihateiden eteen vaan ojan pientareelle ja um. , sen verran koira pystyy pidättelemään että sivummalle mennään asiat hoitamaan .
Ei tarvitse omakotitalojen ojiinkaan jättää paskoja. Kiinteistön omistajalla velvollisuus pitää alueet hoidettuna, eikä kiva nurmikkoa ajellessa kun sontaa lentää kengille ja pöpöt hengitysteihin sairastuttaen. Jätetään sitten ojat rehoittamaan ja annetaa punkkien tarttua koiriin.
Leikkipuistoissakin kieltokyltit koirille, arvatkaa noudatetaanko sitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin on tosi paljon koiria ja iso, kaikkien suosima ulkoilualue, mutta en minä sieltä koirankakkoja ole bongaillut. Onkohan sitten alueilla eroja? Asumme hyvätuloisten omakotialueella ja voisiko sitten koulutustausta sekä käytöstavat olla erilaisia kuin ap:n kotikulmilla? Suurin osa siivoaa koirien jätökset ja se näyttäisi olevan selvää koirien omistajille.
Joka kevät saan ihmetellä samaa keskustelua jätöksistä. Keväällä on monenlaista muutakin bongaamista, joten voisko katsella välillä vaikka muuttolintuja taivaaseen päin?
Kun ihmisillä on akateeminen koulutus, hyvät tulot ja sukulaisen lapsi on samalla luokalla kuin kansanedustajan sisaren lapsi, niin silloin voi jättää koiran jätökset mihin vaan. Siellä hyvätuloisten omakotialueella ne koirankakat ovat hienompia, kun koirille on syötetty kalliimpaa koiranruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa että annetaan pissata ja kakata postilaatikoille .En kehtaisi oman koiran tehdä näin enkä myöskään ihmisten pihateiden eteen vaan ojan pientareelle ja um. , sen verran koira pystyy pidättelemään että sivummalle mennään asiat hoitamaan .
Ei tarvitse omakotitalojen ojiinkaan jättää paskoja. Kiinteistön omistajalla velvollisuus pitää alueet hoidettuna, eikä kiva nurmikkoa ajellessa kun sontaa lentää kengille ja pöpöt hengitysteihin sairastuttaen. Jätetään sitten ojat rehoittamaan ja annetaa punkkien tarttua koiriin.
Leikkipuistoissakin kieltokyltit koirille, arvatkaa noudatetaanko sitä.
Ei ne koirat niitä kieltokylttejä osaa lukea. Eikä läheskään kaikki koiriaan ulkoiluttavat ihmisetkään.
Vierailija kirjoitti:
Kivittäkää, mutta itse annan koiran tehdä tarpeensa kyllä ulos enkä niitä sieltä aina pois kerää. Yleensä katson kakkapaikan kyllä niin ettei ihan keskelle katua tai kadun laidallekaan tekisi, vaan yleensä suunnataan selvästi metsään tms. ojan pientareelle, josta sitten saan vaikka kepillä siirrettyä syrjemmälle. Pusseja on kyllä mukana silta varalta että onnistuu siihen keskelle kulkuväylää tortut vääntämään tai muuten sellaiseen paikkaan, josta tarttuu tassuihin tms.
Ihmiset ja koirat liikkuvat myös sivussa sekä ojissa. Myös luonnoneläimet ja niiden poikaset. Lisäksi se levittää ilmaan myös kolibakteereja, oli tutkimus. Ja haisee, luonnon määrä on hyvin vähäinen kaupungissa. On pohjavesiä ja puroja, rantoja. Ihmisenkään ulosteita ei saa levittää luontoon mihin tahansa, vaikka ajatellaan että äkkiä se maatuu, ei maadu.
Järjestyslaki: "pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa"
Eli vain taajamassa ja sielläkin vain hoidetulla alueella laki käskee kerätä kakat.
Meilläkin on taajamassa paljon alueita ja kokonaisia katuja joita ei ikinä hoideta mitenkään eikä lähimaillakaan ole roska-astioita, siellä on iloisesti roskat ja kakat risukossa eikä kukaan ikinä niitä siivoa tai risukkoa kaada, eikä sinne varmaan kukaan astu.
Hoidetuilla alueilla missä on myös roskiksia, ei näy kuin satunnaisia roskia ja kakkoja.
Onneksi asun maalla, ketään ei satunnaiset koiran tai hevosen kakat haittaa. Koirat on hyvin helppo opettaa mihin koipea saa tai ei saa nostaa.
Tarviiko edes ihmetellä. Joka random pirkolla pitää olla koira tai pari, siitäkin huolimatta ettei niitä jakseta asianmukaisesti kouluttaa ja hoitaa. Saatikka että nämä koiranomistajat ymmärtäisivät ottaa muut ihmiset huomioon. Aina vaan minä, minä, minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkipuistoissakin kieltokyltit koirille, arvatkaa noudatetaanko sitä.Ei ne koirat niitä kieltokylttejä osaa lukea. Eikä läheskään kaikki koiriaan ulkoiluttavat ihmisetkään.
Jos aikuinen ihminen ei osaa lukea, nii takaisin koulunpenkille! Nyt ollaan sentään Suomessa, vai onko tämä jo kehitysmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkipuistoissakin kieltokyltit koirille, arvatkaa noudatetaanko sitä.Ei ne koirat niitä kieltokylttejä osaa lukea. Eikä läheskään kaikki koiriaan ulkoiluttavat ihmisetkään.
Ei niissä kylteissä mitään lue, niissä on kuva koirasta ja ruksi vedetty yli, ymmärryksessäkin vikaa ihmisillä, vai sokeita🙈
Koiranomistajat ja tupakoijat ovat yleensä piittaamattomia jätöksiensä suhteen.
Tupakantumpit ja -askit pudotetaan minne vaan, koirankakat jätetään toisten porteille ja keskelle kulkuväyliä.
Tulin juuri koiran kanssa ulkoa viereiseltä pellolta.Paskaa siellä täällä ,muutamat taluttajat pilaa muiden mainetta. Koira ulosti ja otin paskan pussiin .Pussi on helppo virittää pidikkeeseen joka talutushihnassa kuljetetaan roskiin. Niin teen aina.
Luojan kiitos oon itse kissaihminen
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos oon itse kissaihminen
Samanlaisissa ympäristöissä säkin liikut kuin koirien ulkoiluttajat, joten paskasta seutua sielläkin todennäköisesti on.
En ymmärrä tätä jokavuotista keskustelua samasta aiheesta. Asun kerrostaloalueella missä on paljon sekä ihmisiä että koiria, asuintalomme vieressä on kolme suurta puistoa. Ikinä ei ole koirankakat haitanneet. Siis juu, näkyyhän niitä, mutta ei mitenkään "tien leveydeltä ja joka paikassa". En ole koskaan astunut p askaan, eikä ole koiranikaan. Se on vaan sontaa, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä jokavuotista keskustelua samasta aiheesta. Asun kerrostaloalueella missä on paljon sekä ihmisiä että koiria, asuintalomme vieressä on kolme suurta puistoa. Ikinä ei ole koirankakat haitanneet. Siis juu, näkyyhän niitä, mutta ei mitenkään "tien leveydeltä ja joka paikassa". En ole koskaan astunut p askaan, eikä ole koiranikaan. Se on vaan sontaa, ei kiinnosta.
Eli kun juuri Sinä siellä ruudun takana et ole kokenut tätä asiaa henkilökohtaisesti, niin koko asiasta ei voi keskustella? Muut ovat kanssasi eri mieltä :D
Entäs wokejen ja canceleiden pikaruoka yms. roskat, eivät maadu sataan vuoteen.
Isolla BMW:llä ajavat ylinopeutta ja kiihdyttävät liikennevaloista kovaa nöyryyttääkseen japsiautoja joita ei moottoriurheilu kiinnosta. Nuuska pädit lentää bemarin ikkunasta minne sattuu.
Woke-ihmiset ovat vieraantuneet luonnosta joten sen monimuotoisuus on ihan outoa heille. Älypuhelin määrittää woke-ihmisen, miten tämän virtuaali-minä on ruokittu bittiavaruudessa.
Kakka on kuitenkin osana luontoa, se tulee ja menee takaisin luontoon. Vain wokejen rajallinen käsitys on tässä ongelma.
Jotenkin tulee vahvan liioittelun maku kun näitä kommentteja lukee. Minä en nimittäin ole koskaan nähnyt kävelyreiteillä koiran ulosteita, kyllä niitä siellä pientareilla näkyy mutta ei ne sieltä kenenkään kengänpohjiin hyppää itsestään. Ellette sitten tarkoituksella käy sotkemassa jalkineitanne paskaan, jotta saatte syyn vinkua AV-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tulee vahvan liioittelun maku kun näitä kommentteja lukee. Minä en nimittäin ole koskaan nähnyt kävelyreiteillä koiran ulosteita, kyllä niitä siellä pientareilla näkyy mutta ei ne sieltä kenenkään kengänpohjiin hyppää itsestään. Ellette sitten tarkoituksella käy sotkemassa jalkineitanne paskaan, jotta saatte syyn vinkua AV-palstalla.
Ei ole liioittelua. Mahdollisesti seudusta kiinni missä minkälaisia koiran ulkoiluttajia on.
Pelkästään yksi joka ei siivo koiransa paskoja saa tietyn seudun näyttäytymään todella paskaselta.
Olen pariinkin otteeseen nähnyt IHMISEN (miehen) paskovan kävelytien reunaan. Lenkkeilykamat päällä. Ilmeisesti hätäpaska yllättänyt. Eli ei ne kaikki ole koirien paskoja.
Kivittäkää, mutta itse annan koiran tehdä tarpeensa kyllä ulos enkä niitä sieltä aina pois kerää. Yleensä katson kakkapaikan kyllä niin ettei ihan keskelle katua tai kadun laidallekaan tekisi, vaan yleensä suunnataan selvästi metsään tms. ojan pientareelle, josta sitten saan vaikka kepillä siirrettyä syrjemmälle. Pusseja on kyllä mukana silta varalta että onnistuu siihen keskelle kulkuväylää tortut vääntämään tai muuten sellaiseen paikkaan, josta tarttuu tassuihin tms.