Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 4v. sai kummeilta lahjaksi Ice Age 2 elokuvan!

Vierailija
29.11.2006 |

Antoivat sen synttärilahjaksi, koska heidän 3 vuotias poikansa on siitä niin innoissaan! En heille heti kehdannut sanoa, että en kyllä aio näyttää sitä vielä meidän pojalle tuossa iässä. En muutenkaan näytä mitään liian jänniä/tai pelottavia ohjelmia. Vaikka on rohkea ja reipas poika, niin selvästi pelottaa katsoa sellaisia ohjelmia, mitä ei oikeasti ymmärrä.

Miten sanon kummeille, kun kysyvät seuraavaksi, että mitä poika piti leffasta??? Kiusallinen tilanne.

Heillä 3-vuotias on katsonut vastaavia mm. dinoelokuvia ja Leijonakuningasta yms. " rajumpia" jo ihan pienestä. Eivät näe siinä mitään ihmeellistä. Pääasia että poika on hetken paikallaan ruudun ääressä, muuten kun on niin OUDON levoton koko ajan!

En ymmärrä.

Antaisitko oman 4vuotiaan tai 3 vuotiaan katsoa Ice Agea?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on katsonut jo vaikka mitä leffoja, sellaisia mitkä tiedämme etukäteen vaikka olisi K7 (eli K5 aikuisen seurassa). Riippuu lapsesta kovastikin onko arempi, mielikuvitusrikas (=saa painajaisia) jne.

Vierailija
2/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole edes pelottava. Tosin ei kokonaan edes jaksanut katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla elokuvaa näytetty, kun ei olla muitakaan pitkiä elokuvia näytetty.

Vierailija
4/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä yksin tarvitsekkaan katsoa vaan vanhempien kanssa...

Yritätkö kenties kasvattaa lapsiasi tynnyrissä vai miksi moinen vouhkaaminen?

Vierailija
5/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen asti mitä katsoimme ei kyllä mitään varsinaisesti pelottavaa ollut. Tällä kokemuksella sanoisin kuitenkin, ettei elokuva ole ihan pienimpiä varten suunniteltu. Ei siis kiinnosta. Disneyn peruskama vetoaa paremmin. meillä esim. Aristokatit on tosi suuri hitti.

Vierailija
6/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en antaisi... mä oon pitänyt noita ikärajoja määräävinä, ja niiden taakse on myös helppo mennä. Eli meillä lähes 5v ei ole katsonut mitään alle 7v kiellettyjä. Nyt kun täyttää 5 ajattelin, että voitaisiin yhdessä katsoa muutamia, mitä on vinkunut jo ajat pitkät, eli mm. Leijonakuningas. Kun eikös se sääntö ole, että 7v yksinään, 5v vanhempien kanssa?

Mutta esim. " Nemoa etsimässä" meillä katotaan vasta 7v ikäisenä. Oli nimittäin

a) huono

b) itekin säikähdin muutamassa kohdassa ihan tosissani

Vierailija
7/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa. ite oon ollu kans aika tarkka et mitä lapsi on saanut katsoa. ja olen kyllä joskus ihan suoraan sanonut lahjaksi saadusta että tämä menee kyllä vielä ylähyllylle odottamaan hetkeksi. itelle ei tulis mieleenkään ostaa 3-4-vuotiaalle k 7 elokuvaa. meillä tyttö sai kans 4 v lahjaks shrekin ja en tod antanut ktsoa...itse asiassa on vasta nyt 7 täytettyään saanut katsoa shrekit....kun ne ei mielestäni oo oikein hyviä lasten leffoja.

ice age 2 on kyllä ihan sikahauska leffa joten itse kannattaa katsoa! =)

ja ainoon lapsen kanssa toi on huomattavasti helpompaa. nyt kun meillä on 7 v ja 1v 8kk niin katsotaan miten mahtaa ikärajojen kanssa käydä. vielä ei juuri pienenmmän herreilläoloaikana olla leffoja katottu...lähinnä vaan muumeja, myyrää, pingua ja titinalle kattonu ja joskus pikku kakkosta.

Vierailija
8/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottiin yhdessä saapasjalkakissaa, ja sekin tuntui olevan liian jännä. Tutut lainasivat Madagasgarin, ja se oli liian pelottava joten jätettiin kesken.

Itse kärsin pikkutyttönä paljon painajaisista, joten olen aika herkkänä siitä, etteivät lapseni katsoisi pelottavia lastenohjelmia liian aikaisin.

Vierailija
9/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kannessa lukee ikärajaksi juuri 7v. Ja puhutaan tekstissä ainakin jostain taisteluista ja puolustautumisesta ym. Ajattelin, että ei 4-vuotiaan tarvi semmoisista tietää mitään vielä.

Täytyypä siis ite katsoa joskus elokuva ja harkita sitten miten teen.

Ap.

Vierailija
10/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nemoa etsimässä on susta huono?? se kun on musta niiiiiiin hyvä leffa (ja myös 7 veen lemppari) =) mutta niinhän niitä makuja on monia! ja en kyllä alle 5-vuotiaan antaisi sitä katsoa kun on tosiaan vähän hurja!

aina kyllä noi ikärajat ei musta mee ihan nappiin, kun eism karhuveljeni koda on alussa melko hurja, mut kuitenkin se on sallittu kaikenikäsille.

mitäs muut on muuten soista shrekeistä tykänny??

Vierailija
11/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli varmaan se ykkösosa. Sitä meidän 4-vuotias katsoi isänsä kanssa ¿ kunnes tylsä tyhmä äiti tuli ja sammutti TV:n.

Lapsi alkoi selvästi pelätä, ja siinä oli aika ikäviä kohtia välissä. Myöhemmin luin ohjelmatiedoista, että siinä oli ikärajakin, en muista mikä, mutta vanhemmille se oli.

Voithan kai suoraan sanoa olevasi niuho, ja että video odottaa hyllyssä, kunnes lapsi on tarpeeksi vanha? Sen voi sanoa varmaan niinkin, että kuulija olettaa sinun olevan omastakin mielestäsi yliniuho... ja silloin ei ehkä loukkaannu?

Vierailija
12/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lapsia on perheessä useampia niin seula höltyy. On aikas vaikeeta olla päästämättä pikkuista leffan ääreen jota isommat muksut katsoo...

Ei millään pahalla mutta nämä kysymykset on yleensä äideiltä joilla on vasta se yksi lapsukainen...

Vierailija
13/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ikäraja 7 v:kin kertoo jotain...

En ole tuota kakkosta katsonut, mutta ainakin Ice Age I oli mielestäni ihan liian väkivaltainen pienille. Ja isommillekin.

Vierailija
14/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on muuten viisi lasta :)

Ei oo seula höltynyt. Isommat katsoo pienemmiltä kiellettyjä silloin kun pienet ei ole paikalla (esim nukkumassa tms)

Vierailija
15/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin silloin vajaa 3-vuotias katsoi kouluikäisen isoveljen ja vanhempien kanssa Ice Age ykköstä eikä saanut traumoja.

t. nimimerkki Muumitkin on pelottavampia

Vierailija
16/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toisaalta en osaa ajatella että 2v. " osaisi" vielä pelätä elokuvaa, kun ei osaa katsella vielä niin intensiivisesti seuraamalla?

Ap.

Vierailija
17/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että lapsia on useampi, ei ole syy ryhtyä leväperäiseksi.

Vierailija:

Sitten kun lapsia on perheessä useampia niin seula höltyy. On aikas vaikeeta olla päästämättä pikkuista leffan ääreen jota isommat muksut katsoo...

Ei millään pahalla mutta nämä kysymykset on yleensä äideiltä joilla on vasta se yksi lapsukainen...

Vierailija
18/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meni pelottavaksi ja lopettivat kesken. Poika itse sanoi, että ei halua katsoa. Meillä Röllikin pelottaa, joten parempi jättää väliin.

Itse pidän ikärajoja kyllä aika tärkeinä ja noudatan niitä. Niihin on aina joku syy ja ne on ammattilaisten määräämiä!

Vierailija
19/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 2v ja 4v

nauroivat lähinnä ja tekivät jotain muuta jos oli tylsä kohta =)

Vierailija
20/26 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain älynny tarkistaa sen ikärajaa. Sehän on K7, vanhempien kanssa viisivuotiaana. Nuohan ei ole mitään suosituksia, vaan ihan oikeita rajoja, joita on noudatettava.

Ice Age ykkösessä ei meidän mielestä ollut mitään pelottavaa, esikoinen (tyttö) tykkää siitä kovasti. Mutta jatkossa olen ollut tarkempi ja tarkastanut ikärajat. Ja noudattanut niitä. En vain oikein aina ole samaa mieltä noista ikärajoista. Miten muka Ice Age on K7, mutta jotkin Winxit on sallittu kaikille?

Vaikeaksi ikärajojen noudattamisen tekee mielestäni se, että perheessä on pienempiäkin sisaruksia. Eli eihän esikoinen voi katsoa lähes mitään, kun pienemmät pörrää seurassa. Siltikin aion noudattaa ikärajoja.

Eli en antaisi kolmi-nelivuotiaan katsoa Ice Age kakkosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä