Mitä mieltä olette, täytyykö kummitytön isoveljellekin ostaa joululahja? Vai riittääkö pelkästään kummitytölle?
Kyseessä 1v. tyttö jolla 3v isoveli. Vanhemmat hyviä ystäviä.
Kommentit (11)
voitte varmaan kuvitella ilmeen kun avattiin jouluna
En edes usko, että ystäväsi olettavat sinun ostavan isoveljelle.
Aika monta lahjaa pitäisi minunkin ostaa, jos vielä ostaisin kummilasteni sisaruksille.
Itse ostan kaikille läheiseksi kokemilleni lapsille olivat kummilapsia tai muuten kavereiden lapsia tms. koska haluan muistaa heitä.
Minun kummitytöllä on neljä sisarusta. Tulisi minulle ainakin aika työlääksi ja kalliiksi ostaa kaikille lahjat.
pienet paketit myös kummilasten sisaruksille, varsinkin koska kyseessä hyvä ystäväpariskunta, joka muistaa myös meidän lapsiamme vaikka eivät kummeja olekaan.
Samaan luokkaan niputan nämä " Onko normaalia...?" ketjut.
jos ette, niin sitten en ostaisi kummilapsen veljelle, jos ostasitte muutenkin niin sitten tietenkin.
Meidän kummilapsi on sukulaislapsi, eli ostettaisiin muutenkin lahjoja, nyt ostamme kummilapselle vaan vähän isomman.
Minä itse kyllä taitaisin pienen paketin laittaa sille kummilapsen veljellekin ap:nä. Ja jos sisaruksia olisi monta, niin yhteiseksi jonkun pelin kaikille tai jotain. Riippuu nyt tietty niistä lapsista.
Joten ei ainakaan veli pääse " loukkaantumaan" , jos häntä ette muista lahjalla. Vanhemmat korkeintaan laskevat, mikä lahja keltäkin tulee.
Omantunnon mukaan! Itse teen niin, että kummitytölle pelkästään joululahja, vaikka hällä 2 sisarusta onkin. Mutta miehen veljen perheen kaikille lapsille, vaikka vain yhdelle heistä olemme kummi. Varsinkin kun muutenkin joulun aikaan näemme koko perheen.
Muuten kun kyläilemme yritän keksiä viedä jotain josta olisi kaikille iloa. Keksiminen kyllä joskus tosi vaikeaa!
lahjan kummilapselleen ja kahdelle sisarukselle. En todellakaan oleta hänen niin tekevän. Toki tulee hyvä mieli, kun ostaa (tai tekee).
Lahjan rahallinen arvo on pienempi sisaruksille kuin kummilapselle.
En ymmärrä miksi aina kysytään " täytyykö" jollekin ostaa lahja. Eikö se lahja osteta sen takia, että sellaisen haluaa antaa?? Ei varmasti kenellekään täydy ostaa yhtään mitään...
Itse kyllä sinun tilanteessasi ostaisin myös isoveljelle jonkun pienen paketin, mutta minusta on ylipäänsä kiva ostaa lapsille lahjoja.