Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensiasunnon ostaminen

Vierailija
11.04.2026 |

Olen 32 vuotias nainen pääkaupunkiseudulla. Olisiko nyt hyvä aika ostaa ensiasunto? Sain juuri vakkarasti duunin ja sen verta säästössä et voisin ostaa pienen yksiön. Hinnat on nyt edullisia, mut tuleeko vielä alas? 

Mitä mieltä olette? Ostohousut jalkaan vaiko ei? Ja pieni perustelu olisi kiva myös. Kaipaan kovasti tukea tälle asialle. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä huonoa aikaa ollut.  Aina on hyvä aika ostaa.

Vierailija
2/6 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin jo markkinoille. Jossain sun on asuttava joka tapauksessa, jos varat antaa myöten, niin mieluummin sitten omassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voit alkaa sillä silmällä katsella asuntoja ja käydä näytöillä. Saa rutiinia ja oppii, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, koska niitä on paljon. 

Vierailija
4/6 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä en tiedä mutta keskemmällä Suomea rivitaloasunnot menee heti. 

Vierailija
5/6 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pk-seudulla hinnat ovat jo käytännössä pohjalla ja tulevat nousemaan seuraavan 12 kk kuluessa. Nyt on ostajan markkinat.

Vierailija
6/6 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen (ja maailman) tilanne on hyvin epävarma ja ei ole kristallipalloa joka kertoisi että tuleeko asuntojen hinnat vielä alas. Jotenkin ajattelisin itse että ei ole todennäköistä että hinnat tästä enää hirveän paljoa putoaa mutta koskaan ei voi tietää. Parempi hetki nyt on kuitenkin ostaa ensiasunto kuin vuonna 2021 jolloin itse ostin, siitä jo seuraavana vuonna hinnat lähtivät laskuun. 

Hintoja enemmän olisin huolissaan korkotasosta. Tällä hetkellä se on siedettävä, mutta sitä mitä se tulee olemaan puolen vuoden tai vuoden päästä ei kukaan tiedä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi