Syliin/rinnalle nukutetut vauvat
Koska alkaa sellainen vaihe, etteivät enää nukahda? Miten olette sitten toimineet? Meillä maapallon rauhallisin 1-vuotias. Ei ole elämässään itkenyt juuri koskaan, kun on aina otettu heti syliin. Mutta ei hän näin helposti ja nopeasti enää varmaan kauaa nukahda. Mitään huudattamista en kyllä halua yrittääkään pikkuiselle.
Kommentit (10)
Oli innoissaan kun pääsi itse menemään sänkyyn. Samaan aikaan alkaneesta ITE -vaiheesta oli myös apua. " Tuletko syliin ensin?" EI KU MÄÄÄ ITEEE!!!
nukahtaa nätisti rinnalle sekä päiväunille että yöunille. Joskus on käynyt mielessä että oisko pitänyt vauvana huudattaa ja totuttaa rauhoittumaan itsekseen. nimimerkki taaperoimettäjä
Sitten kun ei enää nukahda syliin tai rinnalle, niin kokeilette jotain muuta tapaa. Lapset ovat ykslöitä, enkä osaa antaa mitään takuuvarmaa neuvoa. Meillä tyttö nukahti sitten omaan sänkyyn silittelemällä, kun ei enää syliin nukahtanut.
Vierailija:
Ei taida enää nukutus käydä niin vaivattomasti, kun ei ole oppinut itsekseen nukahtamaan? Onko kokemuksia?
Niin kauan kun imetin eli vähän yli 1v. Sen jälkeen nukutin syliin. Pientä rätinää oli, mutta ei mitään pahaa. Ihmeen helposti meni. Rutiinit on mun mielestä avainsana. Ennen sitä olleet rutiinit jatkui ja lapsi osasi nukahtaa ilman sitä tissiäkin. Ja vaikka vähän itkeskeli sylissä niin jatkoin vaan samalla tavalla.
3
kun lopetettiin. Tai poitsu itse lopetti, minä vaan vähän avitin olemalla tarjoamatta ja ovelasti väistelemällä. Joskus aikaisemmin olen asian täällä maininnut ja saanut hirveät haukut :). Minusta se vaan oli niiiiiiin helppoa. Lapsi nukahti aina takuuvarmasti tosi nopeasti. Sitten siirryttiin " normaalielämään" eli roudaamaan muksua sänkyyn jne.
Lapsi olisi varmaan jatkanut samalla tavoin yhä, mutta nyt kun tuli vuosi täyteen, niin ajattelin, että alkaa olla aika opetella " ihmisten tavoille" ... Nyt laitan lapsen pinnasänkyyn vanhempien sängyn viereen. Nukutuksen ajan makaan itse vieressä. Parina ekana iltana lapsi hillui sängyssä pystyssä, mutta kun lopulta laitoin hänet makuuasentoon, hän rauhoittui nopeasti. Parina ensimmäisenä yönä hän myös heräsi valvomaan ja hillumaan sängyssään. Nyt kuitenkin viikon ajan nukkumaanmeno ja nukkuminen on sujunut oikein mallikkaasti. Illalla vielä nukutan lapsen olemalla vieressä, mutta niinpä nukuttelimme esikoistammekin 2,5-vuotiaaksi asti.
Alussa sanoin illalla, että tisusta on maito loppu. Lepäilin lapsen vieressä, kunnes tämä nukahti. Siitä pikku hiljaa siirryin iltaisin sängyn reunalle istumaan ja sitten aloin " käymään vessassa" ym. pientä poissaoloa, kunnes päästiin siihen, että iltasadun / unilaulun jälkeen toivotetaan hyvää yötä ja lapsi nukahtaa yksin omaan sänkyynsä. Meni mielestäni mukavasti, olisikohan mennyt kuukauden verran ja ilman itkuja.
Siinä joskus puolen vuoden jäkeen ei enää aina nukahtanut syödessään, vaan lopetti ja oli enemmän tai vähemmän hereillä. Siirsin sänkyynsä ja sinne jäi. Rinta jäi pois vähitellen, lopullisesti 11 kk iässä. Silloin annoin iltapullon ja siihen tyytyi. Vähän myöhemmin aloitettiin iltapuurot ja pullkin jäi pois.
Ei taida enää nukutus käydä niin vaivattomasti, kun ei ole oppinut itsekseen nukahtamaan? Onko kokemuksia?