Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnän, olen kateellinen teille joilla parisuhde

Vierailija
12.04.2023 |

Olen melkein koko aikuisikäni ollut ilman parisuhdetta. Aiemmin se ei niin haitannut, mutta nyt keski-iässä asia on alkanut kalvaa. Lähinnä sen takia, että elämässä on tullut paljon vastoinkäymisiä, omaisten kuolemat, ikääntyneet vanhemmat, oma sairastelu. Minulla ei ole koskaan ketään, joka tukisi näissä tilanteissa vaan aina saan kaiken hoitaa itse ja ottaa yksin vastuun. On ystäviä, mutta ei se ole ihan sama asia kuin jos olisi puoliso kotona joka lohduttaisi, jolle voisin kertoa avautua ja joka halaisi. Minua ei ole vuosikymmenien aikana edes halattu kuin yksittäisiä kertoja. Tuntuu niin epäreilulta että joillain on kumppani toisensa jälkeen eivätkä ikinä ole yksin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen saa kyllä olla aika fakiiri, jos on vastentahtoisesti sinkku. Niin valtava kysyntä sinkkunaisista on.

Osallistuu marttakerhon kursseille. Kansalais/työväenopisto järkkää kans.

Vierailija
22/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte ainakaan minun parisuhdetta kadehtia.

Itse kadehdin sinkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, minulla oli ihan samanlainen kohtalo 36-vuotiaaksi asti! Olin aina kaikessa yksin ja kannoin kaikesta vastuun yksin. Oli vuosia jolloin menin hierontaankin vain siksi että sain ihokosketuksen toiseen ihmiseen. Helposti meni vuosia siten ettei kukaan halannut.

Tein vaativaa työtä ja siihen uppoutuminen täytti arkea ja lisäksi minulla on aina ollut koira. Kaikkein raskainta oli silti olla muiden häissä, lasten ristiäisissä jne.

MUTTA minä sanoisin: älä luovuta! Minä olin lopulta niin kivuissani parisuhteettomuuteni kanssa, että päätin laittaa kaikki paukut tilanteen korjaamiseen. Ja se kannatti! Ihan hirveät pari vuotta ne oli pettymyksiä ja kiusallisia tilanteita täynnä, mutta kannatti kärsiä!

Terv. nykyään 40v, naimisissa ja äiti

Vierailija
24/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiden romantisoiminen voi olla ihanaa. Omassa päässä voi kaiken saada näyttämään ihanalta. Kuvitelma voi kuitenkin olla aivan muuta kuin todellisuus. Pätee siis moniin asioihin, eikä vain pelkästään tätän keissiin.

Vierailija
25/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan auta, mutta todella moni parisuhteessa oleva miettii miten ärsyttävä tuo kumppani tossa on, ja mitä hemmettiä mietin, kun tähän soppaan lähdin. Jopa sellaiset pariskunnat, joilla on pitkä yhteinen menneisyys ja lapsiakin.

Ei kannata yleistää, olen ollut onnellisessa parisuhteessa 28 vuotta, saman henkilön kanssa.

Vierailija
26/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ vuotias mies, enkä ole eläessäni ollut parisuhteessa. Olen jo tiedostanut sen, että parisuhde kumppanin kaipuu ja toive hänen olemassa olostaan kulkee aallottaisena.

Olen myös päässyt sen yli, että kokisin elämäni vähempiarvoiseksi ainoastaan siksi, ettei itselläni ole koskaan ollut parisuhdekumppania. Mutta olen jo sisäistänyt myös sen, että jos joku haluaa tietää parisuhdekumppaneideni määrän, niin luultavasti saattaisin päästä vähemmällä, jos valehtelen jotain kuin kerron rehellisesti, ettei ole ollut ensimmäsitäkään. 

Kateellisuudella ja katkeruudella en voita mitään, niitä yritän välttää. Sen sijaan yritän pitää huolen siitä, että vastaisuudessakin minulla on niin naisia kuin miehiä läheisinä ja merkittävinä ihmissuhteina elämässäni, vaikka se yksi ja erityinen puuttuu.

Sen verran paatunut olen, että en oikein tahdo tiedostaa mikä minussa on sellaista, että olen "onnistunut" elämään ilman parisuhdetta. Ja miksi niin moni muu tuntuu löytävän ja kohtaavan ja saavan mahdollisuuden olla pariuhteessa. Kun taas minun kohtaloni on ollut päästä tai joutua, kuinka vain sille ns. friendzonelle.    

Vierailija
27/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole. Mieluummin olisin monta kertaa sinkku. Varsinkin näin 40+ miehenä kun pipariakin suorastaan tyrkytetään!

Vierailija
28/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole. Mieluummin olisin monta kertaa sinkku. Varsinkin näin 40+ miehenä kun pipariakin suorastaan tyrkytetään!

Tasan ei mene avatjaett nallekarkit, eikä piparit.

Vierailija
29/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei empatiaa kirjoitti:

Utelias. kirjoitti:

Mitä olet tehnyt asian korjaamiseksi?

Hän on nainen, eli ei yhtään mitään, odottanut kotisohvalla pierien ja haukkunut miehiä palstalla.

Se on pierren, ääliö. Kirjoita edes oikein.

Vierailija
30/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kadehdin sinkkuja.

Sama.

Vierailija
31/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta (miehestä) on arvostettavaa se, että osaat olla itsellesi rehellinen ja myöntää, että olet kateellinen heille, joilla on parisuhde. - Itse myönnän monesti esittävän kuinka hyvin pärjään sinkkunakin. Toki tämä pitää paljossa paikkansakin.

Mutta paljon myös sitä, että minun tulee näin sanoa, koska harva viehättyy mielikuvissani miehstä, joka kertoo olevansa kateellinen tai haluaks saamaan parisuhteen.

Ja totaalisena luuserina häntä pidetään -taas mielikuvissani- jollei hän onnistu saamaan sitä ellei sitten ole saavuttanut jo mainetta miehenä, joka vaihtaa kumppania kuin sukkaa....

Mies, joka on vuodesta toiseen saanut tai joutunut olemaan sinkkuna liitetään jotenkin tympeitä mielikuvia. Tai ainakin mielikuvia, joista en tunnista itseäni.    

Vierailija
32/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kadehdin sinkkuja.

Sama.

Jos elätte ja asutte Suomessa, niin kuka tai mikä pakottaa elämään parisuhteessa? Kenelle esitätte ja uskotte, että esityksenne menee täydestä?

Olen itse ikisinkku ja onnekseni päässyt jo sen vaiheen yli, että pitäisin elämääni arvottomana vain siksi, että en ole koskaan saanut mahdollisuutta ja elää parisuhteessa kumppanin kanssa, josta olisin suunnilleen yhtä paljon kuin minä mahd. hänestä. - En siis ole valmis esittämään ja näyttelemään kun tiedän, että hyvää ja eritavoin tyydyttävää elämää voi kokea ja tuntea myös sinkkuna.

Vierailija
33/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan auta, mutta todella moni parisuhteessa oleva miettii miten ärsyttävä tuo kumppani tossa on, ja mitä hemmettiä mietin, kun tähän soppaan lähdin. Jopa sellaiset pariskunnat, joilla on pitkä yhteinen menneisyys ja lapsiakin.

Ei kannata yleistää, olen ollut onnellisessa parisuhteessa 28 vuotta, saman henkilön kanssa.

Tilastojen valossa nimenomaan olet poikkeus. Suuri osa parisuhteista ja avioliitoista päättyy eroon ja osa niistä, jotka eivät eroa ovat silti onnettomia yhdessä.

Aito rakkaus ja kestävä, onnellinen yhdessäolo on oikeasti todella harvinaisia asioita tässä maailmassa. Olet onnekas, kun olet sen löytänyt, mutta valitettavasti et edusta enemmistöä tässä asiassa.

Vierailija
34/36 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule älä ole. Nytkin istun tupakalla että saan olla rauhassa hetken. Ole onnellinen ja toteuta parasta versiota itsestäsi, et kaipaa parisuhteen tuomia taakkoja.

Vierailija
35/36 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kateellinen, samalla kuitenkin onnellinen toisten puolesta, saavat edes toiset olla parisuhteessa.

Paljon sen sijaan ärsyttää nämä jotka sanovat että ei se aina onnea ole parisuhteessa. No jos ei niin siitä voi aina lähteä, aina.

Ihan sama kuin kartanosta sanoisit kodittomalle, voi ei täällä niin mukava ole asustella, astu ovesta ulos perkele! Koditon ei voi marssia kenenkään kotiin luvatta.

Vierailija
36/36 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet säälittävä X""""""DDDDDDDDD.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi