Sanoja, joita käyttää vain vanhempi sukupolvi?
Mites olisi vaikka "eittämättä" tai "vastaisuudessa"?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Likka
Mun isäni suvussa käytetään tuota likka sanaa. Isäni sanoi minua likaksi. Ja tätini myös edelleen, vaikka olen jo 40+.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni mukaan "pusero" sanaa käyttää vain vanhat ihmiset.
Tästä tuli mieleen jakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomi pyrkii olemaan poliittisesti puolueeton ja sotilaallisesti liittoutumaton valtio idän ja lännen välillä. Suomen rooli ei ole toimia tuomarina, vaan lääkärinä."
Muistatteko tuon sanahelinäpaskan? Neuvostoliito ei tunnustanut sitä koskaan.
Vasta Jeltsin tunnusti Suomen puolueettomuuden ja liittoutumattomuuden.
Muistatteko kun töihin mentiin?
Niin mentiin sorvin ääreen joka arkipäivä, ja marssittiin kännissä Vappuna!
Vierailija kirjoitti:
Puolihame. En vieläkään ymmärrä mikä tämä edes on; ehkä esiliina? Tai minihame? Vaikkakin esiliina varmasti myöskään ei ole kovin yleisesti nuorten käytössä😆.
Mä oon kuvitellut että se olisi polvimittainen. Vrt. "kokonainen" hame olisi nilkkapituinen. En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Puolihame. En vieläkään ymmärrä mikä tämä edes on; ehkä esiliina? Tai minihame? Vaikkakin esiliina varmasti myöskään ei ole kovin yleisesti nuorten käytössä😆.
Yleensä polvipituinen hame. Joko polven ylä-tai alapuolelle ulottuva. Miksei midipituinenkin.
Iltamissa Tauno hakkaili naapurin Mirmeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni mukaan "pusero" sanaa käyttää vain vanhat ihmiset.
Tästä tuli mieleen jakku.
Kävelypuku. Se ei ole tuulihaalari.
Vierailija kirjoitti:
Jalkalamppu
No mikä se sitten nykyään on?
Alle 12-vuotiaat eivät saa yksin käyttää hissiä. Aina oli teksti hississä kuin hississä muutettu muotoon: Kalle ja 120 vuotiaat eivät osaa yksin käyttää tissiä.
Minun 30-40-luvulla syntyneet vanhempani ovat koko ikänsä aina puhuneet ihmisen suvuista. Kuinka joku xy on samaa sukua kuin xyz. Kuinka julkkkiksen vanhemmat ovat ne ja ne. Kuinka lääkärin isä oli kirkkoherra kylässä x. Kuinka ministerin suku on samasta kylästä kuin minun isoisovanhempani.
Tai, he aina mainitsevat ohmisen meriitit. Lääkäri on sama, joka teki Suomen ensimmäisen eli siirron, tai ortopedi on se, joka leikkaa urheilijoita.
Se on aina ollut silmiinpistävää.
Vierailija kirjoitti:
Keripukki
Niin siis mikä on uudempi ilmaus tälle taudille...? Kieltämättä harvemmin enää merillä saa keripukkia, mutta jos sais, niin olis kyllä sanat vähissä jos tätä ei saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkalamppu
No mikä se sitten nykyään on?
En muista, mutta joku nykyaikainen nimitys sillä on.
Vierailija kirjoitti:
Jalkalamppu
Tää on se sana. Mitä ehdotat tilalle?
Mun täti kyseli aina, onkos kaveria löytyny? Tarkoitti poikaystävää. Oli ärsyttävää, kun sukulaiset aina tenttasi kiusottelevalla äänellä, mairea hymy kasvoilla.