2500 e - hyvä vai huono palkka?
Kommentit (24)
mutta riippuu tietysti työstä onko se "hyvä vai huono"
Pidin sitä itse ihan keskimääräisenä. Ei kai matalapalkka tarkoita sitä että tienaa vähemmän kuin keskimääräinen palkka, silloinhan puolet kansaasta on matalapalkkaisia. Tuohan ihan hyvä palkka.
Tietysti riippuu siitä mistä roikkuu........
Ihan kohtuullinen korvaus toimistotyöstä.
mun palkka on 2 200, vaativa "toimistortyö" tavallaan, paljon teknistä osaamista ja yleistietoa
Ikä-, ylityö- ja mahd. muut lisät tietenkin nostaa palkkaa.
Keskipalkka on siis kaikkien palkansaajien tulot yhteenlaskettuna jaettuna palkansaajien määrällä. Lukua siis nostavat huomattavasti kovapalkkaiset.
Mediaanipalkka taas kertoo, mikä on todellisuudessa yleisin naisten keskiansio.
Korjatkaa, jos olen väärässä..
Vuonna 2005 keskipalkka oli 2 500 euroa
Keskipalkka on siis kaikkien palkansaajien tulot yhteenlaskettuna jaettuna palkansaajien määrällä. Lukua siis nostavat huomattavasti kovapalkkaiset.
Mediaanipalkka taas kertoo, mikä on todellisuudessa yleisin naisten keskiansio.Korjatkaa, jos olen väärässä..
t. se joka puhui keskimääräisestä kuukausiansiosta.
tuo tarkennettu mediaani juttu siis tarkoittaa, että 2500 palkka on niin hyvä palkka, että suurin osa naisista tienaa vähemmän. Kuten yksi jo totesi monet akateemiset tienaavat peruspalkkanaan vähemmän.
mutta toisaalta se taitaa olla niin, että sitä tottuu käyttämään rahaa juuri sen verran kun sitä tulee (tai no jäähän sitä nyt vähän koko ajan säästöön)
tienaa hieman alle tuon 2500€/kk ja ihan hyvin tullaan toimeen ja kaikki tarpeellinen ollaan saatu hankkittua. Hyvällä budjetoinnilla ja maalaisjärjellä saa rahat riittämään, vaikkei sitä ikkunoista ja ovista tulisikaan.
että ei sitä rahaa ovista ja ikkunoista tule kenellekään. Sekä minä että mieheni tienaamme vähän yli 400e/kk ja emme todellakaan ole rikkaita. Ihan kivasti tullaan toimeen kylläkin.
tienaa hieman alle tuon 2500€/kk ja ihan hyvin tullaan toimeen ja kaikki tarpeellinen ollaan saatu hankkittua. Hyvällä budjetoinnilla ja maalaisjärjellä saa rahat riittämään, vaikkei sitä ikkunoista ja ovista tulisikaan.
Ihan sama kuin kysyy että on 10 000e paljon auton hinnaksi...
että ei sitä rahaa ovista ja ikkunoista tule kenellekään. Sekä minä että mieheni tienaamme vähän yli 400e/kk ja emme todellakaan ole rikkaita. Ihan kivasti tullaan toimeen kylläkin.
olisi erinomainen palkka!
T:sairaanhoitaja 10 v kokemuksella ja palkka 2008e/kk
Itsellä 4 vuoden opintojen jälkeen 1900e palkka hoiva-alalla.
mikä on työaika, millainen koulutus vaaditaan ym
Mahdoton siis vastata yleispätevästi, mutta kyllä kai tuo tilastollisesti menee ns matalapalkka rajalle.