Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain 427 euroa sähköhyvitystä takaisin ..kyllä Suomi on hyvä maa

Vierailija
12.04.2023 |

vaikka kaikki haukkuu niin kyllä minä olen tyytyväinen

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ollut tyhmä ja ottanut kallista sopimusta.

n. 5c/kWh pörssisähköllä menty.

Vierailija
22/30 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei tule mitään, kun 3 kk laskut on ollut alle 500e... siis lämmitys ja kokotalon sähkö yhteensä.

Mutta hyvä niin, kelpaa mulle

Miksi ei tule? 90 euron omavastuu/kk, sen ylittävältä karkeasti 50 % (miinus verot ja siirto)

Meillä oli joulukuun ja tammikuun kallis määräaikainen. Sen jälkeen (halpa) pörssisähkö eli varmaan pariin kuukauteen ei tule sähkölaskua ollenkaan. Sinänsä tuntuu vähän epäreilulta, mutta en valita.

Kun sitä laskua pitää olla joku sellainen summa /kk että 400 jää niiku maksettavaa.... tuossahan on KOLMEN  kk lasku alle 500e eli keskimäärin 166e/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat loppuu pikkuhiljaa myös rahan jakajalta

Vierailija
24/30 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei tule mitään, kun 3 kk laskut on ollut alle 500e... siis lämmitys ja kokotalon sähkö yhteensä.

Miksi ei tule? 90 euron omavastuu/kk, sen ylittävältä karkeasti 50 % (miinus verot ja siirto)

Meillä oli joulukuun ja tammikuun kallis määräaikainen. Sen jälkeen (halpa) pörssisähkö eli varmaan pariin kuukauteen ei tule sähkölaskua ollenkaan. Sinänsä tuntuu vähän epäreilulta, mutta en valita.

KWH hinta on 5,99....siirto+ verot siihen lisäksi, niin kokonaishinta on nippanappa alle 12 sentti/kwh.

10 sentin kwh pitää olla että saa mitään.

Kelpaa mulle, 20.1 2024 asti on tuo.

Vierailija
25/30 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhyvityksen ensimmäinen erä maksetaan vuoden 2022 marras-joulukuun sähköenergian kulutuksen perusteella. Toinen erä maksetaan tammikuun 2023 kulutuksen perusteella. Toisessa erässä tammikuun kulutus maksetaan kaksinkertaisena. Näin sähköhyvitys maksetaan laskennallisesti neljää kuukautta vastaavalta ajalta.

Meidän eka hyvityserä vain vajaa 40 euroa. Mutta meillä olikin pieni sähkölasku loppuvuodesta. Tammi-maaliskuun laskukin jäi alle 500 euroon, joten ei varmaan tule tammikuun kulutuksen osalta isoa hyvitystä siitäkään. Mutta hyvä näin. Meillä maalämpö.

Vierailija
26/30 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sitä laskua pitää olla joku sellainen summa /kk että 400 jää niiku maksettavaa.... tuossahan on KOLMEN  kk lasku alle 500e eli keskimäärin 166e/kk

Sähkötuki ja sähköhyvitys ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
27/30 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tarvitse. Nyt puhutaan sähköhyvityksestä.

Vierailija
28/30 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhma keskusta ja edellinen hallitus kun näin menivät säätämään, että kansa saa ylisuurista sähkölaskuista palautusta. On se kyllä hyvä, että persut ja koksut haukkuivat tätäkin holtitonta rahanjakoa ja voittivat vaaleissa, niin jatkossa ei hyvityksiä nähdä kuin unissa.

Vierailija
29/30 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhma keskusta ja edellinen hallitus kun näin menivät säätämään, että kansa saa ylisuurista sähkölaskuista palautusta. On se kyllä hyvä, että persut ja koksut haukkuivat tätäkin holtitonta rahanjakoa ja voittivat vaaleissa, niin jatkossa ei hyvityksiä nähdä kuin unissa.

Niin hyvitys on ylimitoitettu. En olisi sitä tarvinnut, mutta mun laskusta automaattisesti vähennetty. Omavastuu olisi voinut olla enemmän kuin 90 e/kk.

Vierailija
30/30 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se sähköhyvitys sieltä tuli, meillekin, vaikka itteki aattelin että mahtaako ees tulla, soppari kun on just siinä rajalla, No 70 egee hyvitystä, sähkölasku tasan 200€, olis ollu siis 270€ ilman hyvitystä, kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän