Sain 427 euroa sähköhyvitystä takaisin ..kyllä Suomi on hyvä maa
vaikka kaikki haukkuu niin kyllä minä olen tyytyväinen
Kommentit (30)
2165 ?? oho asutko kasvihuoneessa?
Ei ole hyvityksistä kuullut mitään, taitaa olla urbaani legenda.
Vierailija kirjoitti:
2165 ?? oho asutko kasvihuoneessa?
En, meillä on ollut koko talven sisälämpötila 17-20 C. Mutta iso sähkölämmitteinen omakotitalo (ei uusi) ja marras-tammikuussa kallis sähkösopimus, kun pörssisähkön hintakehityksestä ei ollut varmuutta, joten emme uskaltaneet vaihtaa siihen. Helmikuussa meillä olikin jo selvästi halvempi pörssisähkö, mutta helmikuun sähköhyvitys laskettiin tammikuun ison laskun perusteella.
Paljonko korotit vuokralaisen vuokraa?
no ei tule mitään, kun 3 kk laskut on ollut alle 500e... siis lämmitys ja kokotalon sähkö yhteensä.
Mutta hyvä niin, kelpaa mulle
Vierailija kirjoitti:
Paljonko korotit vuokralaisen vuokraa?
Kyllä ihan ilman vuokralaisia mennään omakotitalossa AP
Vierailija kirjoitti:
no ei tule mitään, kun 3 kk laskut on ollut alle 500e... siis lämmitys ja kokotalon sähkö yhteensä.
Mutta hyvä niin, kelpaa mulle
Miksi ei tule? 90 euron omavastuu/kk, sen ylittävältä karkeasti 50 % (miinus verot ja siirto)
Meillä oli joulukuun ja tammikuun kallis määräaikainen. Sen jälkeen (halpa) pörssisähkö eli varmaan pariin kuukauteen ei tule sähkölaskua ollenkaan. Sinänsä tuntuu vähän epäreilulta, mutta en valita.
Et saanut ap. V i tun idi ootti! Se on jo valmiiksi vähennetty sähkölaskusta. Silloin et voi sanoa että sait takaisin! Saa tan an api na!
Meille ei näköjään tullut kuin siirtolasku.
Hyvitettävää pitäisi olla n. 600 €. Saakohan sitä edes kokonaan takaisin kun nykyisillä hinnoilla. Meidän sähkönkäytöllä laskut ovat n. 200 €/kk (+siirtomaksu). Kesällä pitäisi tippua sataseen jos ei hinnat nouse kovasti. Pörssisähköä ollaan käytetty koko ajan ja siinä pysytään ellei tule jotain 4 snt/kWh kiinteähintaista sopimusta tarjolle.
Asutaan sähkölämmitteisessä ok-talossa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvitettävää pitäisi olla n. 600 €. Saakohan sitä edes kokonaan takaisin kun nykyisillä hinnoilla. Meidän sähkönkäytöllä laskut ovat n. 200 €/kk (+siirtomaksu). Kesällä pitäisi tippua sataseen jos ei hinnat nouse kovasti. Pörssisähköä ollaan käytetty koko ajan ja siinä pysytään ellei tule jotain 4 snt/kWh kiinteähintaista sopimusta tarjolle.
Eikö ehtona ollut, että kwh-hinnan on pitänyt olla vähintään x? Jos teillä on ollut koko talven pörssisähkö niin todennäköisesti ette saa hyvitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ehtona ollut, että kwh-hinnan on pitänyt olla vähintään x? Jos teillä on ollut koko talven pörssisähkö niin todennäköisesti ette saa hyvitystä.
Pörssisähkö kuuluu hyvityksen piiriin riippumatta hinnasta, muissa sopimuksissa raja on 10 snt/kWh.
Mä saan hyvitystä noin 500 €. Kunhan Fortum saa nuo hyvitettyä, vaihtuu sähköyhtiö, enkä ikinä enää ala Fortumin asiakkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan hyvitystä noin 500 €. Kunhan Fortum saa nuo hyvitettyä, vaihtuu sähköyhtiö, enkä ikinä enää ala Fortumin asiakkaaksi.
Tarkoitatko, että jokin muu firma olisi tarjonnut selvästi halvempaan hintaan samaan aikaan, kun Fortum tarjosi kalliita?
Meillä tuli viime viikolla 400 e hyvitystä. Ensi kuussa sama tai varmaan menee toukokuun puolen laskullekin, koska huhtikuun laskut ei ole enää niin suuria, että ois mistä hyvittää. Hyvähyvä. Taidankin mennä ulos porealtaaseen sen kunniaksi.
Ex hallitus laittoi kyllä rahaa moneen paikkaan
Täällä odotellaan ei ole vielä tullut.