Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästin 10 vuotta, jotta voisin olla 3 vuotta vapaa. Miksi tämä ärsyttää monia?

Vierailija
12.04.2023 |

Eli tein 10 vuotta todella pitkää päivää ja ylitöitä voidakseni irtisanoutua ja jättäytyä pois ahdistavasta työstä. Nyt olen työtön, mutta en työtön. Eli en ole virallisesti työtön enkä nosta mitään tukia. Ei ole varaa elää leveästi mutta selviän pakollisista kuluista.

Monia tuntuu ärsyttävän todella paljon, että loisin työttömänä. Tai sitä termiä minulle on käytetty vaikka en loisi millään tuilla. Sukulaiset ja tuttavat jankkaa ilkeään sävyyn, että miksi et mene työhön ja haukkuu, että työttömät on luusereita. Omasta mielestäni ostin itseni vain pois ahdistavasta oravanpyörästä.

Joten miksi ihmisiä nyppii se, että en ole työssä enkä hae töitä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Ihminen saa omilla rahoillaan elellä juuri kuten lystää. Ei taida Nalle Wahlrooskaan herätä joka aamu klo 6:25 ehtiäkseen ruuhkabussiin. Taitaa elää just sellaista elämää kun haluaa ja omilla rahoillaan.

Vierailija
2/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn.

Veit sanat suustani.

Ei ole lässyn lässyn. Nyt on eri uutismedioitakin myöden reposteltu meitä, jotka on kadonneet työmarkkinoilta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn.

Tänne asti haisee kateus!

Minä koin saman, olin puoli vuotta niin, että kävin vain joskus keikkailemassa. Oli mukavaa.

Ja joo, en ollut työttömänä, olin myös säästänyt.

Vierailija
4/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et nosta tukea? ootko vajaa?

Koska en voi. Minulla on hoitajan koulutus ja saisin heti työn jos vain hakisin, tukia taas ei saa jos ei hae.

Ap

Vierailija
5/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatana kysy niiltä, älä täältä, ääliö.

Kukas sua estää säästämästä, vai menekö kaik paikalliseen?

Vierailija
6/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ärsytä yhtään.

Vierailija
7/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut tarvetta nostaa. Toisekseen oisivat tuputtaneet jotain työpaikkoja, olin halunnut POIS työstä!

Vierailija
8/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska autistisen, impotentin persu/kokoomusinsinöörin mielessä ei ole mikään muu kuin työ, työ, työ. Jos et tee jatkuvasti TYÖTÄ niin sinun ei tulisi olla olemassa.

Sen kun naurat autistisille lihaville vanhoille impotenteille ja nautit elämästäsi.

Vierailija
9/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en voi. Minulla on hoitajan koulutus ja saisin heti työn jos vain hakisin, tukia taas ei saa jos ei hae.

Ap

ethän saisi heti työtä!

Oletko katsonut kuinka monta hoitajan paikkaa on auki!

Vierailija
10/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

eivaan pitää olla työnhakija! Ei hakea työtä kirjaimellisesti

voithan hakea vaikka mallin työtä

Kyllä ne kuule alkavat käskemään hakemaan hoitajan töitä kun siihen kerran koulutus on. Ei mene läpi, että hakee vain mallin tai kunnanjohtajan ja lentäjän paikkoja.

Vierailija
11/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn.

Veit sanat suustani.

Ei ole lässyn lässyn. Nyt on eri uutismedioitakin myöden reposteltu meitä, jotka on kadonneet työmarkkinoilta.

Ap

Somessa on tapana, ainakin suomalaisen sanoa, että älä viitsi, ei kukaan ole niin varoissaan. Nämä on just niitä jotka toivoo itse olevansa samassa tilanteessa, eli elää ns huoletonta elämää. Mutta katkeruuksissaan kiroitellaan lässyn lässyn.

Vierailija
12/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia, selkeästi, jos olet kertonut että et nosta tukia. Haluavat oikeasti tietää paljonko sulla on rahaa ja kuinka kauan vielä pystyt elämästä nauttimaan ilman oravanpyörää.

Nauti ja tee just sitä mitä haluat. Niin minäkin teen, tosin nostan työttömyyspäivärahaa samalla.

Vierailija
13/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn.

Veit sanat suustani.

Näytti niitä vielä sinullekin jäävän.

Vierailija
14/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n järjestely on ns. omaa lomaa, kuulostaa hyvältä.

Minusta olisi todella noloa ottaa vastaan tukia yhteiskunnalta. Nehän on tarkoitettu heikoille ressukoille, jotka eivät kykene huolehtimaan itsestään.

Ihmisillä ei ole mitään kunniantuntoa enää.

Vierailija
15/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn.

Tänne asti haisee kateus!

Minä koin saman, olin puoli vuotta niin, että kävin vain joskus keikkailemassa. Oli mukavaa.

Ja joo, en ollut työttömänä, olin myös säästänyt.

Minun ei perintöjen takia ole tarvinnut olla koskaan töissä, vanhempani myivät firmansa ja tekivät hirmutilin, jotka rahat minä suurimmaksi osaksi perin. Mistä minun pitäisi olla kateellinen tyypille, joka raataa saadakseen pennosia kasaan ja voidakseen olla hetken vapaalla. Ja toisekseen, noin tekee vain ääliö, eläkkeestään sen sitten huomaa.

Mutta tuo, että täällä ulistaan perheen tekemisiä, kysykää suoraan perheeltä. Toisekseen provohan tämä on.

Vierailija
16/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄÄN ei lue, että on PAKKO hakea työ-mikäsenyton-mä en hakenut koska mulla oli omaa rahaa! Eikä tullut PAKKO hakea työtä!

Vierailija
17/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ärsyttää suunnattomasti, että joku hyppää pois työelämästä elääkseen säästöillään kolme vuotta ja sit on taas rahat loppu. Joku pitkäjänteisempi ratkaisu, missä jättäydytään kokonaan pois töistä tai tehdään töitä vain osa-aikaiseksi, koska säästöt on sijoitettu tuottamaan tarvittavat rahat, ei taas ärsytä yhtään.

Vierailija
18/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihmeellistä martyrismiä olla nostamatta ansiosidonnaista ja sen jälkeen työttömyyskorvausta. Kertoo kyllä hieman lahjattomuudesta taloudellisen suunnittelun suhteen

Vierailija
19/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä,että jokainen pelaa kuten pystyy,ei siinä ole toisilla mitään sanomista,varsinkaan kun et ketään hyväksikäytä. Mutta jotkut hokevat aivottomina kuin jotain mantraa,että jos ei ryve jossain vaikeassa hommassa koko ikäänsä,niin on automaattisesti pummi,tietämättä taustoja. Jos joku on elellyt vuodet sohvalla,niin turha valittaa,jos ei ole säästöjä kertynyt. Joskus oma valinta,jos ei ole edes yrittänyt. No,onhan jotkut kateellisia vaikka yrittäjille,jotka omalla työllään ovat puskeneet itsensä rikkaiksi.

Vierailija
20/34 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MISSÄÄN ei lue, että on PAKKO hakea työ-mikäsenyton-mä en hakenut koska mulla oli omaa rahaa! Eikä tullut PAKKO hakea työtä!

Jep. Olet vähän yksinkertainen ja lahjaton. Se tuli jo selväksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä