Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset lapset 20-30 perhematkoilla

Vierailija
12.04.2023 |

Matkailetteko edelleen perheenä ja jos kyllä, niin maksatteko 100% myös työssäkäyvien lastenne kulut? Entä opiskelevien?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30v

Vierailija
2/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, niillä on oma elämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan matkailla yhdessä, heillä on oma elämä. Kun vietetään aikaa yhdessä, maksavat omat kulunsa.

Vierailija
4/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeleva tytär 25 v käy töissä opiskelujen ohessa ja maksaa omat kulunsa. Ei halua matkailla kanssamme, koska on aikuinen ihminen jolla on omat menot.

Vierailija
5/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus reissataan yhdessä, meille ihan normaalia.

Mökillä, 2 talossamme etelässä jne. Jokainen osallistuu kuluihin

Vierailija
6/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkailla yhdessä, lapset matkailevat omien perheidensä, puolisoiden tai ystävien kanssa.

Vierailija
7/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkustella yhdessä, poikkeuksena syntymäpäiväreissuni, jonne maksan myös tyttären ja vävyn.

Vierailija
8/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vanhinta 22 ja 24 v. opiskelijoita. Matkustavat paljon itsekseen. Siis todella paljon, kuitenkin pienellä budjetilla. Silloin maksavat omat kulunsa.

Ovat kuitenkin aina tervetulleita meidän matkoillemme (heillä on myös nuorempia sisaruksia jotka matkaavat vielä aina meidän kanssa). Kysytään ennenkuin varataan yöpymisiä yms. Joskus tulevat tai toinen heistä tulee, jos matkakohteemme sattuu olevan kiinnostava. Silloin me vanhemmat maksamme kaiken. Olemme yhä perhe, vaikka aikuisilla lapsilla on omakin elämänsä.

Vierailija
9/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vanhinta 22 ja 24 v. opiskelijoita. Matkustavat paljon itsekseen. Siis todella paljon, kuitenkin pienellä budjetilla. Silloin maksavat omat kulunsa.

Ovat kuitenkin aina tervetulleita meidän matkoillemme (heillä on myös nuorempia sisaruksia jotka matkaavat vielä aina meidän kanssa). Kysytään ennenkuin varataan yöpymisiä yms. Joskus tulevat tai toinen heistä tulee, jos matkakohteemme sattuu olevan kiinnostava. Silloin me vanhemmat maksamme kaiken. Olemme yhä perhe, vaikka aikuisilla lapsilla on omakin elämänsä.

Olisi tietysti eri asia jos nuo olisi 28-vuotiaita perheellisiä, työssäkäyviä...

Vierailija
10/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lähtevät välillä reissuun mukaan, maksamme tietenkin kaikki kulut. Olisi outoa, jos emme maksaisi - hyvätuloisina meillä on varaa kustantaa aikuisten lasten reissut, heille nuo reissut ovat ns luksusta, jota eivät pystyisi opiskeluvaiheessa/ uran alkuvaiheessa itse maksamaan. Satsaamme matkoihin ja hotellit ym ovat luksusluokkaa.

Lapset kyllä reissaavat kavereiden ym kanssa, silloin maksavat reissunsa itse (usein kyllä annan muutaman satasen reissurahaa silloinkin).

Vierailija
11/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustellaan joskus yhdessä ja jopa niin, että useat meistä lapsista perheineen lähtevät mukaan. Kaikki maksavat omat matkansa, mutta vanhemmat kyllä usein haluavat esim. ravintolissa maksaa kaikkien ateriat. Siitä olen kovin kiitollinen. Vanhempani ovat aika kovia matkustelemaan ja usein heidän mukaansa lähteekin sitten joku lapsista (perheineen).

T. 28-vuotias perheellinen tytär

Vierailija
12/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisimme, jos matkusteltaisiin yhdessä.

Vierailija
13/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samanlainen systeemi: joskus tehdään reissuja vain kuopuksen kanssa joka on viimeinen kotona asuva. Joskus kutsutaan isompia meidän kanssa reissuun. Viimeksi jouluksi lähtivät mukaan viikoksi Ylläkselle. Pääsiäisen aikaan pienelle kaupunkireissulle Vilnaan eivät lähteneet.

Jos me kutsutaan, niin me myös maksetaan kaikki kulut. Ja molemmat kotoa pois muuttaneet on opiskelijoita. En työssäkäyvän aikuisen kuluja enää makselisi

Vierailija
14/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailemme yhdessä paljon. Ainakin kerran tai kaksi vuodessa teemme isomman reissun perheen kesken. Vielä opiskelevan nuoren matkan maksamme me vanhemmat kokonaan, vanhempi lapsi osallistuu kustannuksiin omasta tahdostaan. Keväällä minä lähden kaksin tyttäreni kanssa Pariisiin viikonlopuksi 'tyttöjen matkalle'.

Vierailija
15/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama on maininnut tuon, että lapsilla on oma elämä. Kyllä meidänkin lapsilla oma elämä on, mutta kyllä me silti välillä matkustetaan yhdessä, välillä sitten he taas matkustavat kumppaniensa tai kavereidensa kanssa.

Vierailija
16/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen muutti pois kotoa vajaa vuosi sitten opiskelujen takia. On sen jälkeen tullut mukaan parille reissulle, pariin reissuun ei ehtinyt kun oli omia menoja.

Kyllä me hänen kaikki kulut vielä maksetaan ihan samoin kuin kahden kotona asuvan nuoremman sisaruksen. Itsekseen kun reissaa, niin maksaa kulunsa itse

Vierailija
17/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä reissasin parikymppisenä äitini kanssa, maksoin omat matkakuluni. Äitini halusi kyllä pääasiassa maksaa ruoat.

Vierailija
18/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat reissanneet omia reissujaan kaverien kanssa jo kotona asuessaan. Ja jos silloin periaate oli sama kuin nykyään. Itsekseen reissatessaan maksavat kulunsa itse (korkeintaan vähän "ruokarahaa" vanhemmilta). Perheenä kun reissataan, niin kulut hoidetaan minä ja mieheni. Mahdolliset reissuun matkaan lähtevät seurustelukumppanit ovat maksaneet omat kulunsa. Perheellisiä meidän lapsista kukaan ei vielä ole

Vierailija
19/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina reissannut vanhempieni kanssa ja olen nyt nelikymppinen. Tai nykyään se menee varmaan toisinpäin eli vanhempani lähtee monesti meidän mukaan.

Maksan omat kuluni ja oman perheeni kulut. Vanhemmat maksaa omansa.

Reissataan välillä ulkomailla, risteilyillä ja vuokrataan mökki vakileirintäalueelta. Mökin vanhempani usein maksaa, ainakin osittain. Heillä itsellään on matkailuauto ja yöpyvät siellä.

Risteilyille tosin ei vanhempani enää lähde mukaan.

Ulkomaille he lähtevät joka kerta. Reissaavat myös ilman meitä aikuisia lapsia.

Me ollaan aika tiivis perhe oltu aina niin on luontevaa reissata porukalla eikä siinä ole minusta mitään outoa. Eikä asetelma ole se että reissataan äiti, isä ja heidän lapsi vaan kaksi aikuista pariskuntaa joilla samanlaiset matkustusintressit ja tullaan hyvin toimeen keskenään.

Vierailija
20/32 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset lähtevät välillä reissuun mukaan, maksamme tietenkin kaikki kulut. Olisi outoa, jos emme maksaisi - hyvätuloisina meillä on varaa kustantaa aikuisten lasten reissut, heille nuo reissut ovat ns luksusta, jota eivät pystyisi opiskeluvaiheessa/ uran alkuvaiheessa itse maksamaan. Satsaamme matkoihin ja hotellit ym ovat luksusluokkaa.

Lapset kyllä reissaavat kavereiden ym kanssa, silloin maksavat reissunsa itse (usein kyllä annan muutaman satasen reissurahaa silloinkin).

Sama meillä. Jotkut tuttavat kovasti ihmettelee, miksi? Mutta tämä sopii meille. Voisimme maksaa myös lapsenlapset mukaan, jos niitä olisi. Tietysti. Ei vaan vielä ole. T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän