Aikuiset lapset 20-30 perhematkoilla
Matkailetteko edelleen perheenä ja jos kyllä, niin maksatteko 100% myös työssäkäyvien lastenne kulut? Entä opiskelevien?
Kommentit (32)
Hyvin samoin kuin täällä joku jo kirjoitteli
Osa lapsista asuu edelleen kotona, osa muuttanut jo omaan kotiin opiskelupaikkakunnalle.
Aina kun olemme reissuun lähdössä, kysymme kaikilta haluaisivatko/pystyisivätkö lähtemään mukaan. Joskus lähtevät, toisinaan eivät.
Mutta näillä perheen yhteisillä reissuilla me vanhemmat kustannamme kaiken. Majoitumme sen verran hyvissä hotelleissa ja syömme sen verran hyvissä ravintoloissa, että ei opiskelijoilla sellaisiin olisi itsellään varaa. Meillä taas taloudellisesti sellainen tilanne, että hyvin voimme kustantaa kaikkien matkat ja olemme tosi onnellisia aina kun saamme koko porukan kasaan
Vierailija kirjoitti:
Matkustellaan joskus yhdessä ja jopa niin, että useat meistä lapsista perheineen lähtevät mukaan. Kaikki maksavat omat matkansa, mutta vanhemmat kyllä usein haluavat esim. ravintolissa maksaa kaikkien ateriat. Siitä olen kovin kiitollinen. Vanhempani ovat aika kovia matkustelemaan ja usein heidän mukaansa lähteekin sitten joku lapsista (perheineen).
T. 28-vuotias perheellinen tytär
Meillä myös näin, lapset sentään jo 21-41v ja 3/4 pariutuneita/perheellisiä.
Tänään juuri saatoin seuraavaan paikkaan tyttäreni ja vävyni, olivat reilun viikon meidän kanssa reissussa. Mies palasi Suomeen eilen, minä vielä reissussa muutaman viikon.
Talon kulut maksamme me nyt kun itsekin olimme täällä, ruuat ja ravintolat se joka ehti. Kun sitten tulevat omien ystävien kanssa tänne maksavat asumiskuluistakin osuutensa
5
Mun vanhemmat maksaa viisikymppisten lastensa (puolisoineen) ja vielä lastenlastensakin matkat, kun yhdessä reissuun lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin samoin kuin täällä joku jo kirjoitteli
Osa lapsista asuu edelleen kotona, osa muuttanut jo omaan kotiin opiskelupaikkakunnalle.
Aina kun olemme reissuun lähdössä, kysymme kaikilta haluaisivatko/pystyisivätkö lähtemään mukaan. Joskus lähtevät, toisinaan eivät.
Mutta näillä perheen yhteisillä reissuilla me vanhemmat kustannamme kaiken. Majoitumme sen verran hyvissä hotelleissa ja syömme sen verran hyvissä ravintoloissa, että ei opiskelijoilla sellaisiin olisi itsellään varaa. Meillä taas taloudellisesti sellainen tilanne, että hyvin voimme kustantaa kaikkien matkat ja olemme tosi onnellisia aina kun saamme koko porukan kasaan
Tämä! Minustakin on parempi, että nuoret aikuiset käyttää rahaansa jatko-opintoihin ja asuntolainaan kuin luxusmatkailuun, mikä on kuitenkin ylimääräistä. Meillä ei enää ole mitään lainoja ja säästöjä ja omaisuutta on riittämiin, niin mieluummin elinaikana nautitaan yhdessä kuin tiukasti pidetään joka € odottamassa perintöverotusta. 😂 t. Ap
Meillä lapset 25- ja 23 -vuotiaita ja vanhemmalla on jo oma perhe (mies ja 2 lasta). Silti matkustelemme välillä porukassa. Porukan kokoonpano vaihtelee tilanteen mukaan.
Myös kustannustenjako vaihtelee. Esim nyt keväällä olemme lähdössä viettämään minun syntymäpäivää ja tarjoamme reissun kaikille. Tai jos vuokrataan joku iso mökki Lapista ja villa Espanjasta, niin me maksamme sen vuokran, mutta jokainen maksaa oman matkansa sinne. Tai mikä milloinkin luontevasti menee
Esikoinen asuu ulkomailla puolisonsa kanssa. Vuokrasin heille tulevan kesälomansa ajaksi mökin Suomesta järven rannalta ja maksoin sen. Tulevat myöskin jouluna Lappiin ja olen sekin majoituksen varannut ja maksan sen. Silloin menen itsekin mukaan. Todennäköisesti maksan myös ruuat kun porukalla ollaan eikä se haittaa vaikka heillä on kummallakin kolme, neljä kertaa parempi palkka kuin minulla. En minäkään konkurssiin mene ja tykkään, että ollaan yhdessä.
Kuopuksella on oma perhe Suomessa, maksaisin ihan mielellään heidänkin reissuja, jos yhteisiä tehtäisiin mutta kun on kaksittain lapsia, koiria ja kissoja niin viettävät lomaansa useimmiten kotosalla.
Kyllä matkaillaan.
Jouluksi menemme 3vko Floridaan 27v ja 28v lasten kanssa.
Ja tietysti maksamme lennot, ruuat ja annamme joululahjaksi shoppailurahaa.
Kerran näitä muistoja luodaan, turhaan pihtailla omia vähiä rahoja. Koskaan ei tiedä milloin loppu tulee.
En ole matkustanut vanhempieni kanssa mihinkään sen jälkeen kun 20-vuotiaana pois muutin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä matkaillaan.
Jouluksi menemme 3vko Floridaan 27v ja 28v lasten kanssa.
Ja tietysti maksamme lennot, ruuat ja annamme joululahjaksi shoppailurahaa.
Kerran näitä muistoja luodaan, turhaan pihtailla omia vähiä rahoja. Koskaan ei tiedä milloin loppu tulee.
Kuulostaa ihanilta ja ajattelevilta vanhemmilta.
Poika 23 v. tulee välillä matkoille mukaan. Hän maksaa itse omat matkalippunsa (lennot tai junan + bussin), mutta me olemme varanneet majoitusta varten huoneiston tms., jonka me vanhemmat maksamme kokonaan. Samoin maksamme sellaiset ruokailut, jossa syömme yhdessä.
Meillä 22 ja 20 vuotiaat lähtevät mukaan reissuihin mielellään, jos se vain sopii heidän kalenteriinsa. Todella mielelläni otankin heidät mukaan ja meillä on aina rentoa ja mukavaa. 20 vuotias on nyt lähdössä mummonsa kanssa reissuun myös, kun mummo pyysi.
Näin meilläkin! Asuvat omillaan ja matkustavat myös opiskelun/ työn puolesta ja usein kaveriporukalla, mutta myös meidän kanssa. Meillä on läheiset välit ja tavataan vähintään kerran viikossa ja muutenkin pidetään yhteyttä.