Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkini nykypäivän vanhemmille: älkää asuko periferiassa

Vierailija
12.04.2023 |

Lapsena ja teininä asuimme pienen kaupungin syrjäkylällä, keskustaan matkaa 20 km. Tuolla suunnalla ei edes ollut samanikäisiä tyttöjä. Miten sellaisessa pienessä persläpikylässä olisi nuorena teininä edes saanut kokemusta tyttöjen kanssa juttelemisesta, kun niitä ei ollut? Sellaisia 5-6 vuotta nuorempia oli enemmän, mutta 16-17 vuotiaan silmissähän he olivat pikkukakaroita. Kun nämä tytöt alkoivat olla 17-19 vuotiaita, niin minä olin jo muuttanut pois etelä-suomeen. Keskityin töihin 20-33 vuotiaana. En käynyt baareissa eikä kiinnosta yöelämä. Mutta missä muka sitten muualla voisi ketään tapailla? Tinderit ja muut on niin väkinäistä, ei siellä saa keskustelua aikaiseksi.

Tuo teini-ikä ja tyttöjen puuttuminen asuinseudulta vaikutti siihen, etten ole aikuisenakaan osannut oikein kaivata asiaa. Paitsi ehkä nyt 37-vuotiaana.

Mutta tällä iällä vapailla markkinoilla ei ole enää sellaisia, jotka miellyttävät.

Itse olen pitkän koulutusputken käynyt insinööri, amk+Di combolla. Työelämässä ihan kivasti menestynyt, mutta naisista ei juuri mitään kokemusta, kiitos kurjan teini-iän asuinpaikan.

Tämmöinen avautuminen päivystystyövuoroon, kun alkanut näitä asioita pyörittelemään päässään.

M37

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat, että painoit vaan duunia 20-33 vuotiaana, eikä yöelämä kiinnostanut.

Onko mitään muita paikkoja sitten olemassa kuin yöelämä? Itse koen yökerhot ja muut paikat ahdistavina. Viihdyn paremmin luonnon helmassa ja vaellusreissulla. Muut harrastukset ovat varsin miesvaltaisia eikä sinne sinkkunaisia helpolla eksy. 

Ja älkää ehdottako lavatansseja. Lavatansseista ei taatusti löydy 28-33 vuotiasta sinkkunaista. Siellä on vain vanhuksia tai pariskuntia. 

M37

Vierailija
22/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kepun tuppukylissä on hyvä järjestää tupa iltoja ja lestojen synnin päästöä ymmärrän hyvin ap tarkoituksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäsi saat syyttää, Keskityin töihin 20-33 vuotiaana.

Nämähän ovat juuri ne vuodet, kun sitä elämänkumppania etsitään. Taustallasi pikkukylästä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
24/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olennaisin kohta koko aloituksessa oli se, että ap keskittyi vain töihin tärkeät ikävuodet 20-33. Se on se pääkohta eikä mikään lapsuuden periferia.

Vierailija
25/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen mutta asuin myös periferiassa. Muutin pois alle 20 vuotiaana. Koen että tämä ei ole vaikuttanut pariutumiseeni ollenkaan.

Lapsuuden sosiaalisten taitojen kehittymiseen se kyllä vaikutti ja kypsyin sosiaalisilta taidoiltani ehkä myöhemmin kuin kaupungeissa asuneet serkkuni.

Vierailija
26/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, mitä ihmeen supermenestyjiä mun lapseni sitten ovat? Asutaan hevonitunkuusessa, kylällä ei samanikäisiä lainkaan.

2/3 on parisuhteessa, tosin ovat pariutuneet vasta opiskelemaan muutettuaan. Mutta et kyllä voi tuppukylää syyttää omasta saamattomuudestasi.

Vierailija
27/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että naisia löytyy vain yökerhoista. Eikö sinulla ole mitään harrastuksia?

Minä löysin ensimmäisen kumppanin ruokakaupassa asioidessa ja toisen bändin keikalta. Ei vaikuttanut lapsuus periferiassa mitenkään. Ja nämä ovat Tinder-ajalla tapahtuineita. Ap toivon sinulle onnea parisuhteen löytymiseen. 

Vierailija
28/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole saanut kiinnostuksesi puutteen vuoksi puhuttua tytöille 20-33-vuotiaana, kun heitä olisi ympärillä ollut, niin miten olisit saanut suusi auki 16-17-vuotiaana, jos olisit tytön jossain nähnyt?

Vierailija
29/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen mutta asuin myös periferiassa. Muutin pois alle 20 vuotiaana. Koen että tämä ei ole vaikuttanut pariutumiseeni ollenkaan.

Lapsuuden sosiaalisten taitojen kehittymiseen se kyllä vaikutti ja kypsyin sosiaalisilta taidoiltani ehkä myöhemmin kuin kaupungeissa asuneet serkkuni.

Minä taas keskisuuressa kaupungissa kasvaneena olen ihaillut aina maalaisserkkujeni sosiaalisia taitoja. Asiaan on kuulunut sujuva small talk kaupassa vastaantulevien luokkakaverin mummojen tai tädin miehen siskojen kanssa. Kylänraitilla kävellessä serkut tervehtivät sujuvasti kaikkia ja vaihtoivat toisinaan muutaman sanankin, saattoivat kyllä kuiskata minulle perästä päin "en yhtään tiedä kuka tuo oli, olisikohan ollut joku äidin tuttu". Voisi jopa sanoa, että perin eurooppalaishenkistä touhua.

Kokemukseni mukaan maalaiset ottavat hyvin kontaktia muihin myös kaupunkiin opiskelemaan muutettuaan. Katsovat naapureita rappukäytävässä vastaan tullessa silmiin ja tervehtivät reippaasti bussikuskeja.

Vierailija
30/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset asui lapsuutensa vastaavasti ja nyt niillä kaikilla (ikää 21v - 29v) on tyttö/poikaystävä tai avopuoliso. Mitä ihmettä mahdoin tehdä väärin? Tosin yksikään lapsista ei ole suorittanut AMK-tutkintoa eli olisiko se syynä?

Vierailija
31/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kai yrittää sanoa, siis ap, että ei ollut tottunut tyttöihin, kun niitä ei ollut nuoruudessa. Ei osannut toimia myöhemminkään.

Kävin yhteiskoulua, mutta lukiossa luokallleni tuli tyttökoulua käynyt. Hän ihan sekosi pojista. Rakastui ym. Selvästi huomasi tyttökoulusta tulleeksi.