Mitä autoimmuunisairaudet vaikuttavat elimistöön?
Voiko ne väsyttää vai pitäisikö autoimmuunisairauksia sairastavan olla yhtä jaksava kuin terveen ihmisen?
Kommentit (7)
Mulla on astma ja MS-tauti - ei puhettakaan jaksamisesta. Olen lapsesta saakka ihmetellyt, miten helvetissä ihmiset jaksavat. Itse tarpeeksi yritettyäni nukahdan istualleni. Pahimmillaan olen mennyt uupumuksesta tajuttomaksi. So no.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttavat. Itselläni väsyttää juuri parhaillaankin ja on kipuja. Ei pidä jaksaa samalla tavalla kuin terveen ikäisensä.
Osuva kysymys aloittajalta. Itselläni on sama.
Jokapäivä kipuja ja väsymystä. Sinnittelen ja teen liikaa, väsytän itseni kun yritän suoriutua. Puoliso ei aina ymmärrä.
Ei auta oma-aloitteisesti oikeastaan missään. Käy parisuhteen päälle tällainen :(
Meni ohi aiheen.
Mua ärsyttää näissä sairauksissa se, että kaikki järjestään pitää laiskana. Tuntuu, ettei kukaan tajua tätä väsymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttavat. Itselläni väsyttää juuri parhaillaankin ja on kipuja. Ei pidä jaksaa samalla tavalla kuin terveen ikäisensä.
Osuva kysymys aloittajalta. Itselläni on sama.
Jokapäivä kipuja ja väsymystä. Sinnittelen ja teen liikaa, väsytän itseni kun yritän suoriutua. Puoliso ei aina ymmärrä.
Ei auta oma-aloitteisesti oikeastaan missään. Käy parisuhteen päälle tällainen :(
Meni ohi aiheen.
Ei mennyt aiheen ohi. Kipu vastaa varmasti joka päivä 8h duunia. Kaikki mitä minä teen teen käytännössä "ylitöitä". Vaimo ei ymmärtänyt että en ole kuin kymmenen vuotta sitten. Ei auta yhtään minun pakollisista hommissa vaan väsytti itsensä töissä. Kaikki lopulta oli kesken ja pistin vaimon ulkoruokintaan
Mulla on valkojäkälä, se on autoimmuunisairaus. Ei minua väsytä.
Autoimmuunisairaudet on erilaisia. Toisilla oireita on enemmän kuin toisilla. Osalla lääkkeet auttaa hyvin, osalla vähemmän. Jos sairaus on aktiivisessa vaiheessa, niin oireita voi olla enemmänkin.
Itse olen ottanut sen asenteen, että en yritä rehkiä samaa kuin terveenä yrittäisin. Stressi pahentaa omaa sairauttani ja riittävä lepo on tärkeää.