Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan nukuttamisesta jälleen

Vierailija
29.11.2006 |

Olen lukenut keskusteluja vauvan nukuttamisesta ja niissä toiset kehuvat että ovat opettaneet vauvan nukahtamaan itsekseen. Miten tämä tapahtuu? Minkä ikäisen vauvan voi opettaa nukahtamaan itse?

Meillä on nyt 5-viikkoinen vauva. On nukkunut tähän asti hirmu hyvin. Nyt on pari yötä olleet hankalia, vauva on valvoskellut, torkahdellut ja heräillyt vähän väliä. Imemisen tarve on suuri, joten mun on ollut pakko antaa tutti. Mutta havahtuu aina kun tutti putoaa. Jos en anna tuttia, huitoo käsiä hirveesti ja kitisee.

Kapaloa aattelin kokeilla ensi yönä. Olisko muita vinkkejä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siksi, että eivätpä ainakaan totu nukahtamaan syliin, koska siitä tavasta on vaikea päästä eroon. Sitten puolen vuoden kieppeillä, ennen kuin oppivat nousemaan ylös, siirsin lapset sänkyyn nukkumaan ihan kivuttomasti. Vaunuttelu oli hyvä homma silloin kun vauva ei yöllä herättyään oikein osannut uudestaan nukahtaa. Vähän aikaa heijaamalla oli taas unessa.

Tällä palstalla kuitenkin yleensä teilataan vaunuihin nukuttaminen samoin kuin vauvan opettaminen nukahtamaan itsekseen.

Vierailija
2/3 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuja mäkin ajattelin kokeilla kapalon lisäksi ensi yönä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva haluaisi tilata lisää ruokaa.

Muuten olen myös miettinyt tuota vauvan nukuttamista, meillä on 2kk vanha ja illalla ei meinaa nukahtaa (nukahdettuaan kyllä nukkuu neljä tuntia putkeen), ähisee ja vispaa käsiään, hetkeksi saattaa torkahtaa mutta herää taas. Ei nukahda siis rinnallekaan. En muista enää missä iässä esikoinen alkoi vauvana nukahtaa sänkyyn itsekseen, aluksi sitä nukutin sylissä hytkyttäen kun sai yliväsymysraivarit (tämä nykyinen ei saa sellaisia).