Onko kukaan tällä hetkellä osa-aika työssä?
Ja jos on, kannattaako se? Jääkö käteen yhtään enempi kuin jos olisit kotona liiton rahoilla.
Kommentit (15)
Se joka on osapäivätyössä ja lapsi tarhassa.
Jos ITSE vaihtaa kokoaikatyön osa-aikatyöhön on mahdollista saada osa-aika-lisää. Haetaan työvoimatoimistosta.
Rahallisesti ihan hullua hommaa. Verojen ja muiden vähennysten jälkeen käteen jää 750€.
Työnantajan on palkattava osa-aikalisäkauden ajaksi osa-aikatyöhön työvoimatoimiston osoittama työtön työnhakija.
Osa-aikalisää voidaan maksaa henkilölle, jonka kokoaikainen palvelussuhde samaan työnantajaan on yhdenjaksoisesti kestänyt vuoden välittömästi ennen osa-aikatyöhön siirtymistä.
Osa-aikalisän määrä on puolet kokoaikatyön ja osa-aikatyön palkan erotuksesta. Enimmillään se on kuitenkin työllistämistuen perustuki korotettuna lisäosalla, joka on 50 % työllistämistuen perustuesta. Osa-aikalisää voidaan maksaa samalle henkilölle enintään 12 kuukautta.
Osa-aikalisän maksamiselle on mm. työaikaan ja osa-aikalisäsijaisen palkkaamiseen liittyviä ehtoja, jotka työvoimatoimisto tutkii ennen osa-aikalisän myöntämistä.
Mitä sinä vouhkaat? Ei täällä kaikki ole juuri sinulle tarkoitettuja vastauksia.
Mutta siitä kun sitten vähennetään tarhamaksut niin voitkin jäädä miinuksen puolelle.
On siis ap llä mielessä. Ja kait sitä kokeilenkin. Yritin vaan saada selkoa joltain samassa tilanteessa olevalta että miten siinä sitten käy. Kun rahaa EHKÄ saa hitu enemmän kun ansiosidonnaista, mutta taas joutuu tarhasta maksamaan. Niin meneekö se ylimääräinen sit siihen.
vähän enemmän. Soviteltu päiväraha lasketaan niin, että täydestä päivärahasta vähennetään puolet palkasta. Jonkun mielestä se ei kannata, mun mielestä kyllä kannattaa ellei sitten tee jotain todella pienipalkkaista työtä.
kuka osa-aikatyössä ja lapset tarhassa?
nythän on sunnuntai ja tarhatkin kiinni.
30 tuntia viikossa. Kirpaisee toki palkassa, mutta on sen arvoinen.
Mikä sinua asiassa kiinnostikaan?
siis töihin meno kiinnostaa ja osa-aikaista tarjotaan.Mielelläni sitä tekisinkin lasten ollessa pieniä.Mutta nyt kun olen liiton rahoilla tässä ollut,niin mietityttää kannattaako työnteko kun lapset pitäisi tietenkin tarhaan viedä ja se maksaa.Ja osa-aikaisena tietenkään huikeita ei tienaa,ainakaan mun alalla.
Osa-aikaisilta olisin siis halunnut tietää miten menee,rahallisesti
Soviteltua päivärahaa ei saa, jos on tekee vapaaehtoisesti osapäivää.
silloin ei saa soviteltua,näin olen ymmärtänyt. Mutta jos työttömälle tarjotaan osa-aikaista, silloin saa.
No miten sinä pärjäät rahallisesti kun lapsetkin tarhassa.Osa-aikaisesti vai maksupäivillä?
saada soviteltua päivärahaa. Ja työnhakijanahan ei voi olla, jos ei ole valmis ottamaan vastaan kokopäivätyötä. Minä hakemalla hain osapäivätyötä olematta työnhakijana, joten soviteltua päivärahaa en saa. Edellinen jatkaa.