Muumitalo
suunnittelin ostavani tuon lahjaksi perheeseen jossa sekä tyttö & poika.
Kertokaa kokemuksista onko tuo talo pitkäikäinen eli minkä ikäiseksi asti kiinnostaa? Ja onko kokemusta kiinnostaako tyttöjä ja poikia yhtä pitkään vai viekö uudet muoti hahmot kiinnostuksen jo 3v lähtien...
Kommentit (5)
3-vuotiaalta kannattaa ottaa pikkuosat pois ja antaa vasta myöhemmin.
Nyt on tyttökin 3 vuotias ja tuo poika 5 vuotias ja edelleen ja tämän koko 2 vuotta muumitalo on ollut tosi suosittu ja edelleen molemmat leikkii kovasti sillä.
ollaan sitten ostettu lisäosia, tai uimahuonetta jne niin leikit saavat uusia ulottuvuuksia :)
Meillä tyttö 2.5v kun sai muumitalon lahjaksi. Pienet osat (kahvikupit yms) laitettiin heti jemmaan ja siellä ne ovat vieläkin kun pikkusisko 2v on innostunut leikkimään talolla.
Meillä itse talo ja uimakoppi ovat kestäneet todella hyvin. Ainoa harmi tuli heti alussa kun tikapuut ja kiikun naru napsahtivat poikki. Näitä en raaskinut jättää leikeistä pois vaikka olisi kait pitänyt. Ikävää kun näitä ei saa varaosina - hahmoja kyllä löytyy.
ja 1v 8kk ikäinne oli aivan innoissaan. myls 7v isosisko innostui leikkimään siskon kanssa. meiltä löytyy myös laiva, majakka ja uimahuone...
mutta meidän lapset 1,5v ja 3v rakastavat leikkiä muumitalolla & -laivalla. N.vuoden ollut leikeissä mukana eikä kiinnostus ainakaan noin pienillä näytä hiipuvan.
Kummityttömme 4v rakkain lelu on muumitalo ja sillä leikitään kuulemma joka päivä pitkiä sessioita. Vähänhän se on idealtaan vastaava kuin nukkekoti, hahmot vain ovat erit.
Sen olen harmikseni huomannut, että kun kylässä käy lapsia (n2-7v) joilla ei itsellä ole muumitaloa kotona, ovat he heti meidän muumilaivan ja -talon kimpussa. No ei siinä toki mitään mutta kun nuo eivät ole mitenkään jykevää tekoa, eivätkä vieraiden lapset osaa käsitellä niitä kovin hellävaroen joten aina on ikkunankarmit, portaat ja riippumatot irti, kerrokset palasina jne. Mutta tämkinhän on varmasti vain tottumiskysymys sillä kyllä meidän 1,5-vuotiaskin osaa jo nätisti leikkiä muumileikkejä. Ja mikään ei ole onneksi mennyt varsinaisesti rikki, leikit vain katkeavat siksi hetkeksi, että aikuinen käy kokoamassa talon uusiksi.
Et kerro, minkäikäisiä nämä lapset ovat, joille lahjaa suunnittelet mutta minä ainakin voin suositella oman kokemukseni pohjalta!