Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi kaupat auki pääsiäisenä?

Vierailija
10.04.2023 |

Katsoin niin kaikki jysk it gigantti yms auki on

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikaukko syösköön tulta ja tulikiveä!

Vierailija
42/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Siksi myös kauppojen aukioloajat.

Kaupallisuus on noussut monen mielessä uskonnon asemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään kunnioiteta Jeesuksen ristinkuolemaa ja ylösnousemusta, minkä takia pääsiäistä oikeasti vietetään.

Vierailija
44/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnoton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ymmärrä, miksi tällaisia juhalpyhiä on edes olemassa enää? Toisaalta, kyllähän tähän tullaan puuttumaan vielä ja silloin vapaapäivät ja lisät poistuvat.

Miten niin enää? Raamatun Sana on sama eilen, tänään ja huomenna!

Pyhävapaat ovat työnantaja- ja -tekijäliittojen, sekä eduskunnan käsissä, ei jeesuksen tai raamatun.

Kaikki yllämainitut ovat Jeesuksen " käsissä". Jeesus on Jumala ja on luonut kaiken.

Sitten Jeesus on päättänyt että kaikki kaupat auki. Ei luulisi ainakaan uskovilla olevan valittamista Jeesuksen päätöksistä.

Vierailija
45/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävittehän kuitenkin kaikki pääsiäisvapaista valittavat pääsiäislomalaiset kirkossa?

Vierailija
46/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ärsyttävää tämä nykyinen kauppojen aukiolo, miksi edes pyhäpäiviä ei voida kunnioittaa. Ja itsekin olen kaupassa töissä mutta en kannata niiden jatkuvaa aukioloa!

Eli vain koska haluat pyhäpäiviä kunnioitettavan haluamallasi uskontoon perustuvalla tavalla eli pitämällä ne kiinni, suuri joukko eri tavalla ajattelevia ihmisiä ei pääse ostoksille silloin, kun he haluavat ja siihen olisi aikaa? Minäminäminä ja minun mielipide on ainoa oikea!

Vierailija
47/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Siksi myös kauppojen aukioloajat.

Kaupallisuus on noussut monen mielessä uskonnon asemaan.

Uskonto ei määritä nykymaailmassa ihmisten kaupoilla käyntiä, siivousta jne. Kaukana ovat ne ajat, jolloin väki istui kirkkovaatteet yllä visusti kotona/kirkossa virsikirjaa veisaten. Kymmenen käskyäkin heittivät häränpeppua, kun esim.  avioliittojakin voi olla vaikka minkämoisia. Ei nykymaailmassa ole kansalaisilla tarve tukeutua uskontoon, joita niitäkin on monenlaisia. Terveellä järjellä pärjää ilman merkillisiä satuja.

Vierailija
48/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ärsyttävää tämä nykyinen kauppojen aukiolo, miksi edes pyhäpäiviä ei voida kunnioittaa. Ja itsekin olen kaupassa töissä mutta en kannata niiden jatkuvaa aukioloa!

Eli vain koska haluat pyhäpäiviä kunnioitettavan haluamallasi uskontoon perustuvalla tavalla eli pitämällä ne kiinni, suuri joukko eri tavalla ajattelevia ihmisiä ei pääse ostoksille silloin, kun he haluavat ja siihen olisi aikaa? Minäminäminä ja minun mielipide on ainoa oikea!

Minäminäminä minun pitää päästä kauppaan joka päivä kun en osaa yhtään suunnitella. Olkoot muut sitten töissä vaikka 24/7 kunhan minä saan kaiken haluamani sillon kun minä sitä haluan.

Vierailija
49/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä minun pitää päästä kauppaan joka päivä kun en osaa yhtään suunnitella. Olkoot muut sitten töissä vaikka 24/7 kunhan minä saan kaiken haluamani sillon kun minä sitä haluan.

Käytät samaa argumenttia, kun et osaa ajatella itse? Pointti oli se, että kaupat voivat olla auki tai pitää ovensa suljettuina pyhinä ilman, että jossakin pyhässä kirjassa niin sanotaan. Ihmiset voivat tehdä ostoksensa milloin haluavat.

Ei ketään töihin pakoteta. Tein itse aikanaan mielelläni töitä viikonloput ja pyhäpäivät ja pidin vapaapäivät viikolla. Tämä varmaan sattui uskovaisten sieluun saakka varsinkin, kun universumi ei tuhoutunutkaan pyhien sääntöjen rikkomisesta.

Vierailija
50/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun keneltäkään ei enää voi odottaa pienintäkään suunnitelmallisuutta. Esim ruokakauppaan pitää päästä ihan koska vaan, vaikka ihmisillä on jääkaapit ja pakastimet jne. Myyjille vaan ei haluta antaa aikaa viettää perheidensä parissa.

Vierailija
51/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun keneltäkään ei enää voi odottaa pienintäkään suunnitelmallisuutta. Esim ruokakauppaan pitää päästä ihan koska vaan, vaikka ihmisillä on jääkaapit ja pakastimet jne. Myyjille vaan ei haluta antaa aikaa viettää perheidensä parissa.

Se ei ole suunnitelmallisuudesta kiinni. Pyhäpäivillä ei ole suurelle osalle ihmisiä mitään erityistä merkitystä. Joillekin sopii paremmin ostoksien tekeminen pyhäpäivinä. Eivätkä myyjätkään välttämättä edes halua viettää kaikkia pyhiään perheidensä kanssa, kaikilla ei edes ole perhettä. Tuplapalkka on hyvä kannustin pyhätöihin menemiselle ja tulee monelle tarpeeseen.

Vierailija
52/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhäpäivä on uskonnollinen käsite ja tässä tapauksessa kristillinen. Kaikki eivät ole kristittyjä saati uskoviakaan.

Vierailija
53/53 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäihmisiä ja jotain uskovaishör...ä lukuunottamatta ketään ei kiinnosta pääsiäisen uskonnollinen sanoma.

Se on monelle vain ihana 4 pv vapaa duunista jollon saa tehdä omia asioita. Hyvä että kaupat on auki että ehtii shoppailla rauhassa, arkena harvoin jaksaa tuön päätteeksi lähteä kiertelemään kaupoille.

Miksi joku olettaa että kaikkien pitäisi hartaudella nököttää kotona kädet ristissä siksi että on joku pääsiäinen tai helatorstsi (kuka edes muistaa mikä on helatorstain merkitys) tai jouluaatto tms. Eläkää ihmiset omaa elämää omilla aikatauluillanne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme