Siis miksi kaupat auki pääsiäisenä?
Katsoin niin kaikki jysk it gigantti yms auki on
Kommentit (53)
On varmaan kannattavia kauppapäiviä, kun halpahallikin rupesi pitämään pyhinä auki.
Vierailija kirjoitti:
On kannattavaa pitää auki. Olen kauppakeskuksen yhdessä myymälässä töissä ja meillä ollut koko pääsiäisen ihan valtavat myynnit. Myymälä täynnä ostavia asiakkaita.
Kuluttamisen kasvattamisellahan maailma pelastuukin.
Levätä, virkistys ja palautua voi arkenakin. Tiedoksi sille joka kaipaa rajoituksia takaisin. Kiva on tehdä muutama pyhä putkeen ja sitten mennä ulkoilmaan, museoihin, taidenäyttelyyn, shoppailemaan ja kahvilaan ilman ruuhkia ja jonottamista.
Koska Jeesus nousi kolmatena päivänä ja tietysti tarvitsi virvokkeita sen koittelemuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ärsyttävää tämä nykyinen kauppojen aukiolo, miksi edes pyhäpäiviä ei voida kunnioittaa. Ja itsekin olen kaupassa töissä mutta en kannata niiden jatkuvaa aukioloa!
Voithan jäädä kotiin. Sitten harmittaa kun työkaverit saa hyvää palkkaa?
Kauanko luulet, että pyhäkorvauksia vielä maksetaan? Niiden poistaminen on ollut koko ajan oikeiston ja työnantajien tavoitteena. Ensin totutetaan ihmiset siihen, että ei ole mitään eroa arjella ja pyhällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Pitkä viikonloppu niin ihmisillä on hyvin aikaa kierrellä kaupoilla.
Sillä kaupan hlökunnalla ei ole pitkää vkonloppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en ymmärrä, miksi tällaisia juhalpyhiä on edes olemassa enää? Toisaalta, kyllähän tähän tullaan puuttumaan vielä ja silloin vapaapäivät ja lisät poistuvat.
Onkohan maailmassa toista kansaa, joka on näin valmis ja halukas luopumaan perinteistään ja juhlapäivistään?
Niin kauan kun pyhinä saa olla kaupat auki niin jossain vaiheessa joudutaan kyseenalaistamaan päivien olemassaolon ja myös lisien olemassaolon. Voitte myös olla varmoja, että sunnuntailisät häviävät tulevaisuudessa kun niille ei ole enää perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Levätä, virkistys ja palautua voi arkenakin. Tiedoksi sille joka kaipaa rajoituksia takaisin. Kiva on tehdä muutama pyhä putkeen ja sitten mennä ulkoilmaan, museoihin, taidenäyttelyyn, shoppailemaan ja kahvilaan ilman ruuhkia ja jonottamista.
Jep, on niin kiva olla vapaalla arkena kun muu perhe on koulussa/töissä. Ja itse olet töissä kun muu perhe viettää vapaita ja lähtee mökille.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä ei ole kovin paljon sisältöä, jos vapaapäivänä pitää lähteä ostamaan maitoa ja uutta tuulitakkia. Vaan eihän se minulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ärsyttävää tämä nykyinen kauppojen aukiolo, miksi edes pyhäpäiviä ei voida kunnioittaa. Ja itsekin olen kaupassa töissä mutta en kannata niiden jatkuvaa aukioloa!
Voithan jäädä kotiin. Sitten harmittaa kun työkaverit saa hyvää palkkaa?
Kauanko luulet, että pyhäkorvauksia vielä maksetaan? Niiden poistaminen on ollut koko ajan oikeiston ja työnantajien tavoitteena. Ensin totutetaan ihmiset siihen, että ei ole mitään eroa arjella ja pyhällä.
Ammattiliitot sitten pitäkööt puolensa. Ainakin on varmaa, että pyhäkorvaukset loppuvat, jos liikkeet pidetään pyhänä kiinni.
Maailma muuttuu. Siksi myös kauppojen aukioloajat.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en ymmärrä, miksi tällaisia juhalpyhiä on edes olemassa enää? Toisaalta, kyllähän tähän tullaan puuttumaan vielä ja silloin vapaapäivät ja lisät poistuvat.
Saavat poistua kunhan lisät kompensoidaan palkassa. Näitä vapaapäiviä voi aina saada sairastumalla joten ei muuta mitään.
Koska kaikki tietävät, että juutalaiset ovat oikeassa Jeesuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan sen ajan, kun mitkään kaupat ei olleet pääsiäisenä auki, ja telkkarista tuli vain hartaus- ja tiedeohjelmia. Viihde kun oli pääsiäisenä kiellettyä.
Ei ole ikävä niitä aikoja.
Itsellä on vähän nostalgia näitä aikoja kohtaan. Juuri ehdin kauppojen aukiolot oppia kun ne vapautettiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin enää? Raamatun Sana on sama eilen, tänään ja huomenna!
Koska se kannattaa. Lisäksi kaikki ruuhka ei osu just siihen pyhien aattoon.
Minusta ainakin mukava käydä ajan kanssa ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhävapaat ovat työnantaja- ja -tekijäliittojen, sekä eduskunnan käsissä, ei jeesuksen tai raamatun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä kaupan hlökunnalla ei ole pitkää vkonloppua.
Todennäköisesti seuraava eli ensi vkl on, niille jotka pääsiäisen töissä, joten kaikki voittavat.
Uskonnoton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhävapaat ovat työnantaja- ja -tekijäliittojen, sekä eduskunnan käsissä, ei jeesuksen tai raamatun.
Kaikki yllämainitut ovat Jeesuksen " käsissä". Jeesus on Jumala ja on luonut kaiken.
Onkohan maailmassa toista kansaa, joka on näin valmis ja halukas luopumaan perinteistään ja juhlapäivistään?