Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi kaupat auki pääsiäisenä?

Vierailija
10.04.2023 |

Katsoin niin kaikki jysk it gigantti yms auki on

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ymmärrä, miksi tällaisia juhalpyhiä on edes olemassa enää? Toisaalta, kyllähän tähän tullaan puuttumaan vielä ja silloin vapaapäivät ja lisät poistuvat.

Onkohan maailmassa toista kansaa, joka on näin valmis ja halukas luopumaan perinteistään ja juhlapäivistään?

Vierailija
22/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan kannattavia kauppapäiviä, kun halpahallikin rupesi pitämään pyhinä auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kannattavaa pitää auki. Olen kauppakeskuksen yhdessä myymälässä töissä ja meillä ollut koko pääsiäisen ihan valtavat myynnit. Myymälä täynnä ostavia asiakkaita.

Kuluttamisen kasvattamisellahan maailma pelastuukin.

Vierailija
24/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levätä, virkistys ja palautua voi arkenakin. Tiedoksi sille joka kaipaa rajoituksia takaisin. Kiva on tehdä muutama pyhä putkeen ja sitten mennä ulkoilmaan, museoihin, taidenäyttelyyn, shoppailemaan ja kahvilaan ilman ruuhkia ja jonottamista.

Vierailija
25/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Jeesus nousi kolmatena päivänä ja tietysti tarvitsi virvokkeita sen koittelemuksen jälkeen.

Vierailija
26/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ärsyttävää tämä nykyinen kauppojen aukiolo, miksi edes pyhäpäiviä ei voida kunnioittaa. Ja itsekin olen kaupassa töissä mutta en kannata niiden jatkuvaa aukioloa!

Voithan jäädä kotiin. Sitten harmittaa kun työkaverit saa hyvää palkkaa?

Kauanko luulet, että pyhäkorvauksia vielä maksetaan? Niiden poistaminen on ollut koko ajan oikeiston ja työnantajien tavoitteena. Ensin totutetaan ihmiset siihen, että ei ole mitään eroa arjella ja pyhällä.

Vierailija
27/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei? Pitkä viikonloppu niin ihmisillä on hyvin aikaa kierrellä kaupoilla.

Sillä kaupan hlökunnalla ei ole pitkää vkonloppua.

Vierailija
28/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ymmärrä, miksi tällaisia juhalpyhiä on edes olemassa enää? Toisaalta, kyllähän tähän tullaan puuttumaan vielä ja silloin vapaapäivät ja lisät poistuvat.

Onkohan maailmassa toista kansaa, joka on näin valmis ja halukas luopumaan perinteistään ja juhlapäivistään?

Niin kauan kun pyhinä saa olla kaupat auki niin jossain vaiheessa joudutaan kyseenalaistamaan päivien olemassaolon ja myös lisien olemassaolon. Voitte myös olla varmoja, että sunnuntailisät häviävät tulevaisuudessa kun niille ei ole enää perusteita. 

Vierailija
29/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levätä, virkistys ja palautua voi arkenakin. Tiedoksi sille joka kaipaa rajoituksia takaisin. Kiva on tehdä muutama pyhä putkeen ja sitten mennä ulkoilmaan, museoihin, taidenäyttelyyn, shoppailemaan ja kahvilaan ilman ruuhkia ja jonottamista.

Jep, on niin kiva olla vapaalla arkena kun muu perhe on koulussa/töissä. Ja itse olet töissä kun muu perhe viettää vapaita ja lähtee mökille.

Vierailija
30/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä ei ole kovin paljon sisältöä, jos vapaapäivänä pitää lähteä ostamaan maitoa ja uutta tuulitakkia. Vaan eihän se minulle kuulu.

Vierailija
31/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ärsyttävää tämä nykyinen kauppojen aukiolo, miksi edes pyhäpäiviä ei voida kunnioittaa. Ja itsekin olen kaupassa töissä mutta en kannata niiden jatkuvaa aukioloa!

Voithan jäädä kotiin. Sitten harmittaa kun työkaverit saa hyvää palkkaa?

Kauanko luulet, että pyhäkorvauksia vielä maksetaan? Niiden poistaminen on ollut koko ajan oikeiston ja työnantajien tavoitteena. Ensin totutetaan ihmiset siihen, että ei ole mitään eroa arjella ja pyhällä.

Ammattiliitot sitten pitäkööt puolensa. Ainakin on varmaa, että pyhäkorvaukset loppuvat, jos liikkeet pidetään pyhänä kiinni.

Vierailija
32/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu. Siksi myös kauppojen aukioloajat.

Vierailija
33/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat poistua kunhan lisät kompensoidaan palkassa. Näitä vapaapäiviä voi aina saada sairastumalla joten ei muuta mitään.

Vierailija
34/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki tietävät, että juutalaiset ovat oikeassa Jeesuksesta.

Vierailija
35/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan sen ajan, kun mitkään kaupat ei olleet pääsiäisenä auki, ja telkkarista tuli vain hartaus- ja tiedeohjelmia. Viihde kun oli pääsiäisenä kiellettyä.

Ei ole ikävä niitä aikoja.

Itsellä on vähän nostalgia näitä aikoja kohtaan. Juuri ehdin kauppojen aukiolot oppia kun ne vapautettiin.

Vierailija
36/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää? Raamatun Sana on sama eilen, tänään ja huomenna!

Vierailija
37/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se kannattaa. Lisäksi kaikki ruuhka ei osu just siihen pyhien aattoon.

Minusta ainakin mukava käydä ajan kanssa ostoksilla.

Vierailija
38/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhävapaat ovat työnantaja- ja -tekijäliittojen, sekä eduskunnan käsissä, ei jeesuksen tai raamatun.

Vierailija
39/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä kaupan hlökunnalla ei ole pitkää vkonloppua.

Todennäköisesti seuraava eli ensi vkl on, niille jotka pääsiäisen töissä, joten kaikki voittavat.

Vierailija
40/53 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnoton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhävapaat ovat työnantaja- ja -tekijäliittojen, sekä eduskunnan käsissä, ei jeesuksen tai raamatun.

Kaikki yllämainitut ovat Jeesuksen " käsissä". Jeesus on Jumala ja on luonut kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi