Surullista katsoa kuinka miesystävä on riippuvainen
alkoholista. kyseessä tissuttelija jonka pitää saada 3-6 kaljaa päivässä. seurasin mitä tapahtui, kun oli juomatta ja hän on ärsyyntynyt, levoton, tiuskiva.
Hän lupasi pojalleen, että on juomatta kun poika on viikonloppuisin hänellä. ei pitänyt lupausta, joten poika heitti juomat lavuaariin. tästä mies sitten hermostui ja viskasi tölkin seinään.
olen nyt katsonut tätä menoa neljä vuotta. ja tuntuu, että ei ole muutosta nähtävissä. välillä hän syyttää minua siitä, kun "eihän nyt pari kaljaa ketään haittaa", mä vihasn sitä ääntä mikä tölkin avatessa kuuluu.
tekis mieli vaan haihtua, olla ottamatta yhteyttä. mutta samalla tiedän, ettei se ole kovin aikuismaista.
onneksi on erilliset asunnot. hän toivoo, että joskus asutaan yhdessä mutta oon nyt alkanu empimään.
Kommentit (30)
Mistä näitä naisia aina löytyy, jotka eivät arvosta itseään sen vertaa, että valitsisivat puolisoksi jonkun muun kuin päihdeongelmaisen. Surullista pojan kannalta, jos on sijoitettuna ja isä ei pysty/halua olla selvinpäin edes silloin, kun poika tulee kylään. No sellaistahan se on, kun pullo ajaa aina kaiken edelle ja lapselle tulee arvottomuuden tunne. Niin sitä toivoisi, että tämmöiset ihmiset tajuaisivat olla tekemättä lapsia, mutta kun molemmat päät seisoo yhtäaikaa ja omia vikoja ei nähdä, niin lopputulos on tämä. Isäni oli alkoholisti, joka kuoli 15 v sitten ja täten tiedän hyvin mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
3-6 tölkkiä päivässä!?!? Toihan menee jo janoon, eikä aiheuta humalaa! Mikä on ongelma?
Minustakin tämä on kyllä pieni määrä jos nyt riippuvuudesta ja alkoholismista puhutaan. Totta kai liikaa, mutta melko pientä silti. Tokihan kulutuksella on tapana kasvaa pikkuhiljaa, joten varmaan kannattaa yritää hillitä.
Hyvä Ap. Ero on ainoa oikea ratkaisu. Se sattuu, mutta kiität itseäsi myöhemmin. Älä mieti liikaa miltä toisesta tuntuu, voit tehdä lopulta hänelle itsellekin ison palveluksen jos vaikka tajuaisin paremmin tilanteensa. Älä anna hänen horjuttaa päätöstäsi turhilla lupauksilla tai heittäytymällä säälittäväksi. Hän voi sitä hyvinkin yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3-6 tölkkiä päivässä!?!? Toihan menee jo janoon, eikä aiheuta humalaa! Mikä on ongelma?
Minustakin tämä on kyllä pieni määrä jos nyt riippuvuudesta ja alkoholismista puhutaan. Totta kai liikaa, mutta melko pientä silti. Tokihan kulutuksella on tapana kasvaa pikkuhiljaa, joten varmaan kannattaa yritää hillitä.
kerro se 365 niin tulee aika monta annosta. korkeintaan viikon tauko. kyllä se on sillo ongelma. ap
Katselin paljon rankempaa juomista 4,5 vuotta. Jokapäivä kännissä. Alku oli tuota 2-4 kaljaa päivässä. Vuodenpäästä se oli 6 ja sitten jo 12, lopulta viinapullo päivässä.
Monta vakavaa keskustelua Käytiin, lähdin suhteesta 3 kertaa.
Ei mies pahaa kännissä tehnyt, mutta olihan se ällöttävää. Ja ulkonäkö plus terveys alkoi olla huonolla tolalla.
Lopulta voin itse niin pahoin ja olin kokoajan ahdistunut, huolestunut, että meni elämänilo. Mitään ei voinut suunnitella tai mihinkään luottaa, hävetti liikkua humalaisen kanssa vkloppuna kaupassa.
Ajattelin jotenkin, että olen se ainoa tukipilari miehelle. Että jos lähden, petän hänet. Ihan hullua.
Lopulta pistin lopullisesti suhteen poikki. Se sattui ja olin tosi surullinen. Aloin voida pikkuhiljaa paremmin ja 2kk päästä huomasin taas iloitsevani päivistä.
Se mikä jäi, on tunne hyväksikäytöstä, halveksunnasta, itsekkyydestä, pahuudesta.. se syö vielä ajoittain, mutta eiköhän sekin kokonaan poistu. Katkeruutta en aio tuntea, enkä itseäni tyhmäksi soimata. Välitin ja yritin olla toiselle hyvä, se ei ole tyhmyyttä.
En olisi vakuuttunut noista määristä, koska viinaan menevä ei kyllä yleensä kerro totuutta juomisistaan. Aika usein on juotu 2 kaljaa, vaikka olis viinapullo vedetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerro se 365 niin tulee aika monta annosta. korkeintaan viikon tauko. kyllä se on sillo ongelma. ap
Kyllä tuo on liikaa. Lisäksi määrää enemmän kertoo se ettei pysty/halua olemaan ilman. Riippuvuuden määrittää mielestäni jo se että jos sinulla on jokin sinua/toisia häiritsevä toimintatapa josta et halua/pysty luopumaan on kyseessä riippuvuus. Esim. seksistä harva haluaisi luopua ja se on ok, mutta jos et voi olla päivääkään ilman, on sinulla jo jonkin sortin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
En olisi vakuuttunut noista määristä, koska viinaan menevä ei kyllä yleensä kerro totuutta juomisistaan. Aika usein on juotu 2 kaljaa, vaikka olis viinapullo vedetty.
niin itsehän en oikeasti tiedä koko totuutta, kun ei asuta yhdessä. on voinut mennä enemmänkin. no nyt hän saa vapaasti juoda niin paljon kun sielu sietää, kun en oo nalkuttamassa. ap
Ihanaa saada kaljanhajuista läheisyyttä. Yäk!
Hasta la vista, baby.