Onko kukaan laihtunut osapaastolla jolloin voi syödä 12-18
Kommentit (7)
Kuukauden ollut pätkäpaastolla, puolet vähemmän ruokaa tulee vuorokautta syötyä mutta kuinka ollakkaan paino ei yhtään laske. Ehkä kiinteytyy ja lihakset kasvaa en tiedä mistä johtuu. Rytmiin tottuu mutta vaatii aluksi mielenlujuutta.
Minä olen ollut kolme vuotta 16:8 pätkäpaastolla. Alussa lähti se pömppömaha, jonka vuoksi osapaaston aloitinkin, nyt paino on pysynyt samana normaalipainossa. Ruokarytmi on vakiintunut niin, että aamulla ei tee edes mieli syödä mitään, tai tulee tukala olo. Syömisikkuna on klo 12-20.
Itse haluaisin kokeilla pätkäpaastoa, mutta "ongelmana" on se, että minun on pakko syödä kunnon aamiainen (erään aamulla otettavan lääkkeen vuoksi), ja tuntuu, että en saa unta, jos päivän viimeisen syönnin ja nukkumaanmenon välillä on kovin monta tuntia väliä.
Ehkä tämä laihdutustapa ei sitten sovi minulle. Tai voisi toki kokeilla sellaista "osittaista" pätkäpaastoa, että söisi pääasiassa esimerkiksi aikavälillä 7.00-15.00 ja sitten lisäksi jokin pieni iltapala tms.
Tai sitten niin, että söisi sen aamupalan ja muuten söisi vain esimerkiksi välillä 12-20. En tiedä olisiko tällaisesta mitään apua, mutta voisi kokeilla, että auttaisiko säätelemään syömistä edes jonkin verran
Tuo on minun ihan normaali ruokarytmi ollut jo vuosia, tai siis 11-17.
Ei siinä puolillepäivin tarvitse odottaa. Se on pois vain loppupäästä sitten.
Idea on kuusi tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden ollut pätkäpaastolla, puolet vähemmän ruokaa tulee vuorokautta syötyä mutta kuinka ollakkaan paino ei yhtään laske. Ehkä kiinteytyy ja lihakset kasvaa en tiedä mistä johtuu. Rytmiin tottuu mutta vaatii aluksi mielenlujuutta.
Pätkäpaastokin käynnistää autofagian, mikä korjaa elimistöä ja voi kasvattaa lihaksia.
Joo, mutta mä söin klo 16-00.