Mitä mieltä nimiyhdistelmästä Minea Josefiina?
Onko yhdistelmä hölmö kun Minea suht moderni, Josefiina vanhanaikainen? Josefiina tulee suvusta... Sukunimemme pitkä, perinteinen suomalainen.
Kommentit (24)
Minusta esim. Minea Anna Josefiina kuulostaa rauhallisemmalta kuin pelkkä Minea Josefiina.
mutta itse laittaisin jonkun lyhyen nimen viellä väliin
Kuten vaikka
Minea Venla Josefiina
Minea Aino Josefiina jne...
Eikä tosiaan sovi tyylillisesti Josefiinaan.
No onhan tuo Minea jollain tapaa " trendinimi" , yleistymässä, ei perinteinen suomalainen eli siis moderni. Itelleni ei tuu paha mieli...
ap
Ja Mineahan ei suinkaan ole moderni, tai no mitä kukin nyt modernina pitää. Esiintyi jo Waltarin Sinuhe Egyptiläisessä.
Mutta minäkin kyllä kirjoittaisin tuon Josefiinan yhdellä i:llä Minean kanssa.
Juu oli Sinuhessa, mutta onhan se nyt paljon modernimpi kuin vaikka Hilma, Iida, Anna, Maria... 40-luvulta vasta ollut käytössä.
Minea ja Josefiina ovat tosiaan tyylillisesti erilaiset, siksi kysyinkin mielipiteitä!
ap
tyyliin lyhyt-pitkä-lyhyt sukunimi..
Sekin voisi auttaa
Olen miettinyt tytölle nimeä ja siinhä se oliki ku tarjottimella! kiitos! <3 :)
Onko Minea raamatullinen nimi?
Tyttäreni ystäväkin on Minea.
Josephine ja Josefine mun makuun jo liian ulkomaalaisia. Siitä Josefinastakaan en nyt oikein tiedä... Ehkä teen tytöstä Minea Maarian tai Minea Johannan sittenkin. Kun en mitään liian erikoisiakaan halua ja tosiaan tuo Josefiina alkoi nyt tuntua tosi kököltä.
ap
16- siis tarkoitatko pelkkä Minea vai minkä aiot laittaa toiseksi nimeksi?
ap
Miina Josefiina... Sopisi paremmin yhteen
Minea Matilda?
..Ei tosiaan Julia, menee liian " sykiksi kohtaloiksi" Julian ja Minea samssa nimessä... Molemmat vielä kirjoista, jotka lähes jokainen on lukenut.
Minea Amanda on aika kaunis...
Mites ois Minea Karoliina, onko liian eri tyyliset?
vielä kommenttia?
ap