Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten K-kauppojen hinnat aina kusetusta, eikä kuittia saa jos ei itse huolehdi

Vierailija
09.04.2023 |

Tänään taas kustiin silmään K-marketissa. Kassalla eri hinta kuin hyllyssä, ja kuitin myyjä ryttäsi välittömästi roskikseen, kun se tulostui. Ei edes tarjonnut minulle. Hinnan tarkistamisesta tehdään mahdollisimman vaikeaa.

Taitaa olla ihan pienten myymälöiden tapa tuo, että kiskotaan asiakkaalta kassalla enemmän kuin mitä hyllynreunassa on luvattu. Miten kummasti onkin aina noin päin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monen talous on niin tiukilla että luulisi hintojen kiinnostavan ja kuitinkin kelpaavan, jos loppusumma on isompi kuin ennakoi. Yllättävän harva ihminen ottaa kuitin, voisi säästä euron tai pari kun sen tarkistaisi. Itse säästin vitosen viimeksi Prismassa, tuotteen hinta koneella eri kuin hyllylapussa.

Vierailija
2/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kyllä ihan täysi oikeus vaatia se kuitti itsellesi, jos haluat sen. Meidän pikku k-marketissa kuitti tulostuu asiakkaan itse otettavaksi. Outo tuollainen käytäntö, että automaattisesti heitetään pois. Olisko kauppias itse voinut ohjeistaa siihen, tiedä sitten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin tänään vähän isommassa K marketissa että useat tuotteen on miltei tuplanneet hintansa, on todella päässyt kauppias hintojen korotuksen makuun !

Vierailija
4/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä ihan täysi oikeus vaatia se kuitti itsellesi, jos haluat sen. Meidän pikku k-marketissa kuitti tulostuu asiakkaan itse otettavaksi. Outo tuollainen käytäntö, että automaattisesti heitetään pois. Olisko kauppias itse voinut ohjeistaa siihen, tiedä sitten..

Niin on oikeus kuittiin, tiedän, mutta ei sitä vaan kehtaa pyytää, kun myyjällä on jo toinen asiakas menossa. Olen sen verran nössö enkä halua aiheuttaa viivästystä muille. Kyllä kuitti meidänkin lähikaupassa tulostuu itse otettavaksi, mutta jos on pakkaamassa, niin myyjä heittää kuitin roskiin kysymättä. Johtuu varmaan siitä, että suurin osa ihmisistä ei kuittia halua. Myyjän ei pitäisi kuitenkaan olettaa kysymättä.

ap

Vierailija
5/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se tulostu ennenkuin olet siinä maksamassa ja sitten nappaat sen ennen kuin jatkat ostosten pakkaamista? En nyt ihan ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
6/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän se tulostu ennenkuin olet siinä maksamassa ja sitten nappaat sen ennen kuin jatkat ostosten pakkaamista? En nyt ihan ymmärrä ongelmaa.

Tänään varmensi pitkään, ja otin sillä aikaa maitopurkin ja laitoin pussiin. Myyjä ryttäsi kuitin, kun viimein tulostui.

ap

Vierailija
7/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käy, jos maksaa käteisellä tasarahan. Myyjät eivät nykyään tahdo tuntea rahoja, ja heillä kestää pitkään tarkistaa niitä. Sitten kuittaavat ostokset kassaan, kuitti tulostuu kun asiakas on aloittanut pakkaamisen myyjän tutkistellessa rahoja, ja se rytätään roskiin.

ap

Vierailija
8/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä jatkossa lähde siitä kassalta mihinkään ennenkuin koko maksutilanne on ohi, niin saat sen kuitin. Kyse ei kuitenkaan ole edes minuuteista, niin varmaan sen aikaa voi odottaa.

Vierailija
9/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä jatkossa lähde siitä kassalta mihinkään ennenkuin koko maksutilanne on ohi, niin saat sen kuitin. Kyse ei kuitenkaan ole edes minuuteista, niin varmaan sen aikaa voi odottaa.

En tietenkään lähde, jos vain muistan asian. Haluaisin kyllä, että myyjä tarjoaisi kuittia, ellei ojentamalla, niin edes kysymällä. Minusta se kuuluu työhön. Ei se, että kysymättä rytätään.

ap

Vierailija
10/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-market lähikauppa on KAIKKEIN KALLEIN. Vain hätätapauksessa ostan sieltä jotain.

Vierailija
11/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-market lähikauppa on KAIKKEIN KALLEIN. Vain hätätapauksessa ostan sieltä jotain.

Niin on, olen huomannut. Mutta K-kauppa on lähin kauppani, siksi sorruin tänään.

Viimeksi kusetettiin, tai yritettiin kusettaa, Intersportissa. Säärisuojiin tuli kassalta viisi euroa enemmän hintaa kuin mikä oli tuotteessa olevassa hintatarrassa, mutta myyjä ei ollut huomaavinaan. Kun pyysin korjaamaan, niin ensimmäinen ja suurin murhe oli, että minun pitää näyttää plussakorttiani, että saadaan sieltä yliveloitus ihan ensimmäisenä miinustettua :-D

Vältän jatkossa K-ryhmää, tuntuu että väärät hinnat ovat vain lisääntyneet viime aikoina. Muutenkin kalliiden hintojen päälle. Kannattaa olla tarkkana.

ap

Vierailija
12/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitti tulee K-appiin myös. Kyttää siitä.

Vierailija
13/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ylikallista, musiikki kovalla, epäsiistiä, epämääräistä nuorisoa, meno on kuin yläasteella ja pieni valikoima. Myyjä nappaa kuitin nokan edestä ja nostaa sen mahdollisimman ylös, sitten ryttää sen - ellei osaa sanoa selkeästi heti ottaako kuitin. Vaikka asiakas olisi halunnut ottaa itse kuitin koneesta ja olla vaan hiljaa.

Vierailija
14/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään latailla mitään appeja puhelimeen. Käytän ihan vain selaimella nettiä, silloin harvoin kun käytän.

ap

Vierailija
15/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä huijaa. Joskus voi kestää/ unohtua hinnan päivitys kassakoneelle tai hyllyyn. Ihan inhimillistä.

Vierailija
16/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään latailla mitään appeja puhelimeen. Käytän ihan vain selaimella nettiä, silloin harvoin kun käytän.

ap

Ikävä kyllä tässä kuittiasiassa et voi nyt syyttää muuta kuin itseäsi. Se kuitti kyllä tarjotaan sinulle siinä vaiheessa, kun se tulostuisi nenäsi eteen, mutta tässä kohtaa olet itse jo poistunut kassalta. Tällöin on kassahenkilön ihan oikeitettua olettaa, että hän voi siirtyä palvelemaan seuraavaa asiakasta.

Vierailija
17/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä huijaa. Joskus voi kestää/ unohtua hinnan päivitys kassakoneelle tai hyllyyn. Ihan inhimillistä.

Jos tarkoitus ei olisi huijata, hinta olisi joskus halvempi koneella kuin hyllyn reunassa. Mutta niin vain ei tähän päivään mennessä K-kaupassa ole tapahtunut. Joten mielestäni on tarkoituksellista.

ap

Vierailija
18/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ikävä kyllä tässä kuittiasiassa et voi nyt syyttää muuta kuin itseäsi. Se kuitti kyllä tarjotaan sinulle siinä vaiheessa, kun se tulostuisi nenäsi eteen, mutta tässä kohtaa olet itse jo poistunut kassalta. Tällöin on kassahenkilön ihan oikeitettua olettaa, että hän voi siirtyä palvelemaan seuraavaa asiakasta.

Totta kai kassa voi siirtyä palvelemaan toista asiakasta. Mutta hänen ei tarvitse sitä ennen käyttää aikaansa kuittini ryttäämiseen ja roskiin heittämiseen. Kyllä sen ehtii sitten, kun olen poistunut.

ap

Vierailija
19/19 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vielä ole olemassa se, että kuitti pitäisi antaa ihan pyytämättä?. Oon huomannut, että pienissä k-kaupoissa ei aina edes tulosteta kuittia. Esim. tänään en saanut kuittia enkä kerennyt pyytää kun jo seuraavaa asiakasta palveltiin.