Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkålainen on sinun tuntema alkoholisti?

Vierailija
09.04.2023 |

Millä tavalla joudut kärsimään tuntemasi ihmisen alkoholismista?

Minä joudun tahtomattani olemaan edelleen tekemisissä alkoholistin kanssa, koska hän on lasteni isä.

Hän on aina käyttäytynyt hyvin vähättelevästi,mitätöivästi muhun, itseään koroittaen ja kehuen. Sillä hän saikin painettua minut henkisesti alas, kun vielä olimme saman katon alla.

Tänään viimeksi laittoi itseään kehuvia viestejä, joissa samaan aikaan mollasi minua.

Olen ollut naimisissa hyvän miehen kanssa jo 5 v, mutta kärsin suunnattomasti tuosta alkoholistista, jolla ei normaali järki tunnu pelaavan, aivan kuin hänellä ei olisi sieluakaan. Kova ja kylmä, lapsiakin kohtaan. Silti hän vaatii että lasten on oltava hänellä.

Ensimmäisen kerran aloin miettimään, pitäisikö mun mennä johonkin terapiaan puhumaan tuosta ihmisestä, sillä hän tuntuu yrittävän myrkyttää mieleni.

En nykyään enää vastaa hänen viesteihinsä, vaikka tekisi mieleni antaa hänen kuulla muutama tosiasia omasta itsestään. Mutta ei se hyödyttäisi mitään. Hän elää valheessa.
Aina kun hän avaa suunsa tai laittaa viestiä, se on valhetta täynnä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia voisi auttaa, mutta minulle on riittänyt Al-Anon vertaistukiryhmät. Nyyään myös verkossa o aljon ryhmiä, jos ri omalla paikkakunnallasi toimi kokoontuvaa ryhmää.

Vierailija
2/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on alkoholisti. Kuten myös myös minä, ja mieheni.

Me kaikki olemme töissäkäyviä, ulkoapäin ihan normaaleita ihmisiä. Joka ilta juon vähintään 2 pulloa viiniä, en muista milloin viimeksi en olisi juonut. Ehkä joskus teininä, nelisenkymmentä vuotta sitten. Kirjoitan tätä pikku hiprakassa.

Inhoan itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki olemme töissäkäyviä, ulkoapäin ihan normaaleita ihmisiä. Joka ilta juon vähintään 2 pulloa viiniä, en muista milloin viimeksi en olisi juonut. Ehkä joskus teininä, nelisenkymmentä vuotta sitten. Kirjoitan tätä pikku hiprakassa.

Inhoan itseäni.

Miksi et hae apua alkoholismiin?

Vierailija
4/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan sun kyllä kannattaakin hakeutua, mutta mä voin säästää sulta muutaman satasen ja kertoa että se vika löytyy peilin äärestä.

Sä et kestä nähdä itseäs sellaisena kuin olet ja syytät tuota "alkoholistia" ongelmistasi. Niin kauan kuin käsittelet ongelmiasi muiden kautta piehtaroit siinä samassa loassa kuin nytkin etkä ikinä pääse eteenpäin.

Tällä hetkellä sä oot vähän niin kuin alkoholisti, vaikkei kaikki alkoholisti olekaan kaltaisiasi uhriutujia.

Vierailija
5/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan itseäni.

Eikö teistä käryä viinan katku? Eikö edes ajatus, että vuosikausia kestävällä, päivittäisellä juonnilla teette hallaa elimistölle?

Vierailija
6/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ylenemässä oleva johtaja, jolla alkoholismin ohella oletettavasti myös jokin persoonallisuushäiriö. Pakko olla paras, pakko aina voittaa, pakko käyttää suurinta mahdollista valtaa kaikesta, missä on mukana. Viimeksi mainitusta syystä sinkku. Tuntee paljon ihmisiä, mutta todellisia ystäviä ei ole. Rakastaa huijata, valehdella ja tehdä pilaa toisten kustannuksella.

Vierailija
7/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan itseäni.

Oletko tosissasi?

Ihan mielenkiinnosta, oletko koskaan aamuisin huonovointinen/krapulassa, menetkö töihin ihmisten ilmoille?

Oletko koskaan laskenut, paljonko sinulla menee rahaa kuukaudessa viineihin?

Vierailija
8/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan itseäni.

Eikö tuo pari viinipulloa illassa käy kalliiksi?

Itse viinittelen viikonloppuisin ja pyhäisin,esim nyt pääsiäisenä. Huomenna pitää olla juomatta kun tiistaina töihin.

Vierailija
9/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join 25 vuotta. Lopetin, kun en enää päässyt nousuhumalaan millään alkoholimäärällä.

Lopettaminen on itse asiassa helppo siinä vaiheessa kun tolet ovat katossa. Täytyy kiittää kroppaa että kesti tänne saakka. En juonut kuin 1-2 kertaa aina viikossa.

Vierailija
10/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset teillä on? Mikset hae yksin huoltajuutta, kerta lasten isä on alkoholisti? Juoko se lasten ollessa hänellä? Mikset vain ilmoita, että olet tästä lähtien yhteydessä vain lasten asioissa, etkä noteeraa muita viestejä?

Vierailija
11/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan itseäni.

Oletko tosissasi?

Ihan mielenkiinnosta, oletko koskaan aamuisin huonovointinen/krapulassa, menetkö töihin ihmisten ilmoille?

Oletko koskaan laskenut, paljonko sinulla menee rahaa kuukaudessa viineihin?

Tota, ei se siinä vaiheessa kun tole nousee riittävästi, niin se ei tunnu enää missään, eikä juuri näykään.

Kuin marjamehua joisi.

Vierailija
12/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ylenemässä oleva johtaja, jolla alkoholismin ohella oletettavasti myös jokin persoonallisuushäiriö. Pakko olla paras, pakko aina voittaa, pakko käyttää suurinta mahdollista valtaa kaikesta, missä on mukana. Viimeksi mainitusta syystä sinkku. Tuntee paljon ihmisiä, mutta todellisia ystäviä ei ole. Rakastaa huijata, valehdella ja tehdä pilaa toisten kustannuksella.

Rehellistä.

Vierailija
13/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen perheenäiti. Juo itsensä tolkuttomaan humalaan pari kertaa kuussa, arkena juo useimpina iltoina ainakin lasin pari viiniä. Joskus juo arkenakin itsensä känniin, aloittaen alkuillasta ja tissutellen aamuyön tunneille. Aamulla sitten varhain töihin, ehkä vielä vähän humalassa. Töissä ei ole huomattu mitään mutta se lienee ajan kysymys. Kun juo paljon on kaatuillut ja loukannut itsensä pahastikin.

Vierailija
14/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join 25 vuotta. Lopetin, kun en enää päässyt nousuhumalaan millään alkoholimäärällä.

Lopettaminen on itse asiassa helppo siinä vaiheessa kun tolet ovat katossa. Täytyy kiittää kroppaa että kesti tänne saakka. En juonut kuin 1-2 kertaa aina viikossa.

Yksi putki lasketaan yhdeksi kerraksi minun laskuissani. Yksi kerta voi kestää vaikka sata päivää.

Vierailija
15/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, miksi teillä on lapsia? Kuinka kauan seurustelitte ennen pariutumista? Etkö silloin huomannut miehen alkoholihakuisuutta?

Ikävintä, mitä tiedän, on alkoholisti (tai narkomaani) vanhemmat. Oma isäni oli alkoholisti, onneksi äitini erosi hänestä.

Vierailija
16/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepiirissä alkoholisti, joka saattaa päissään soitella meille keskellä yötä. Opittu pitämään puhelimet äänettömällä. Rahaa vailla kun edelliset juonut kurkusta alas, ei olla vuosiin enää lainattu kun tietää mihin ne rahat hupenevat. Ennemmin vierailisi päissään, jos sanotaan ettei humalassa ole mitään asiaa tulla kylään, ei silloin ilmesty.

Onhan se surullista katsoa vierestä toisen tilannetta, mutta minkäs teet kun aikuista ihmistä ei saa väkisin hoitoon. Edellisellä vierailulla laitoin merkille, että kyseisen ihmisen silmät alkanut kellertämään.

Saa vain miettiä, milloin elimistö pettää. Puhetta alkoholin käytöstä ei kuuntele.

Vierailija
17/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 - 2 kertaa/viikko ei ole alkoholisti.

Vierailija
18/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiaan sun kyllä kannattaakin hakeutua, mutta mä voin säästää sulta muutaman satasen ja kertoa että se vika löytyy peilin äärestä.

Sä et kestä nähdä itseäs sellaisena kuin olet ja syytät tuota "alkoholistia" ongelmistasi. Niin kauan kuin käsittelet ongelmiasi muiden kautta piehtaroit siinä samassa loassa kuin nytkin etkä ikinä pääse eteenpäin.

Tällä hetkellä sä oot vähän niin kuin alkoholisti, vaikkei kaikki alkoholisti olekaan kaltaisiasi uhriutujia.

En oikein tajua.

Olen kärsinyt jo ennenkuin erosimme, miehen juopottelusta, pelkäsin häntä ja edelleen vain hänen äänensä kuuleminenkin saa ahdistuksen aikaan.

Hänen käytöksensä on ollut ja on edelleen narsistista, ei ota vastuuta mistään. Lapsia kohtelee miten haluaa, anteeksi ei ole pyytänyt koskaan. Jättänyt kodissaan heitteille, ollut väkivaltainen.

Nyt aion hakea yksinhuoltajuuden, koska tuosta alkoholin käytöstä on niin paljon näyttöä ja lastensuojelussa todettu.

Toivon, että tämä vuosien piina loppuisi jo ja pääsisimme aloittamaan uuden elämän.

Vierailija
19/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joi noi 6 päivää peräkkäin lomalla, muuten viikonloppuisin pe-su. Vähätteli asiaa, ei kuulemma ole häiriöksi, riidanhaluinen, todella inhottava. Muutama olut ja lanttu sekaisin ja riitaa kyttäämässä. Täysin pitelemätön, usein jätin ulos yöksi ja talon ovi lukkoon. Nykyään ei ota enää.

Vierailija
20/27 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex. Sillä todellakin oli alkoholiongelma, töissäkäyvä sellainen.

Joi joka ilta sixpackin, toisinaan pari lisääkin. Työviikko kun päättyi, niin kaljat aukesi jo auton ratin takana ollessa. Pe - su veti kaatokännit, maanantaina krapuloissaan lähti töihin ja samalla "tasoitteli" ettei pomo olevinaan huomaa. Huomasi se, ja pari kertaa oli saamassa kenkään ennen kuin antabuskuurin aloitti. Niistä ei ollut hyötyä kuin sen muutaman päivän ajan. Rahat käytti ennemmin juomiseen kuin ruoan ostoon.

Sai raivarit, kun piilotin juomat että olisi edes yhden illan selvinpäin. Rauhoittui vasta kun vettä väkevämpää sai. Älysin lopulta erota, koska kaiken tuon jälkeen kirkkain silmin sanoi "ei minulla ole ongelmaa, se on tapa rentoutua".

Viimeisin mitä kuulin kautta rantain, niin vaimo jättänyt avioeropaperit juomisen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan