Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran jatkuva sairastelu ja eläinlääkärimaksut

Vierailija
09.04.2023 |

Meillä on 3 vuotias koira joka on viimeisen vuoden aikana sairastellut joka kuukausi, silmätulehdus, korvatulehduksia ja ihottumaa jne. Ell lasku on tänä vuonna jo 1000 e. Joka kuukausi on ollut lääkekuuri, antibioottia,kipulääkettä ja kortisoni. Koira pelkää lääkäriä ja toimenpiteitä eikä anna kunnolla laittaa lääkkeitä, puree ja murisee.Jään työttömäksi ensi kuussa ja huolettaa jos sairastelu jatkuu, miten rahat riittävät?En tosiaan olit varautunut siihen että joka kk lasku on ell n 150 e- 200 e. Muut pentueen koirat eivät ole olleet koskaan lääkärissä.

Olen miettinyt,otanko yhteyttä kasvattajan ja palautan koiran hänelle.... löytyisikö uusi koti. Mutta ottaako koiran joku jos kuulee luopumisen syyn, täytyyhän se kertoa.

Mitä itse tekisitte?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dumppaa se piski ja hanki kissa.

Joo ei. Kissat ja hoitotoimenpiteet kotona menee näin: lääkepaketti kun rapsahtaa niin kissaa ei sen jälkeen näy missään. Löytyy ehkä illalla pesukoneen takaa piilosta. Pitäis antaa lääke, mutta katti ei oo samaa mieltä. Kädet ja maha verillä kun koitat pitää kattia aloillaan yhdellä kädellä ja toisella aukasta kissan suuta...ja sujauttaa lääkkeen suuhun. Onnistuu yksin? No ei. Sama homma jotkut silmä/korvatipat, tarttee kaverin. En tiä miten ne siellä eläinlääkärillä nää hoitaa.

I feel you. Itse oon yrittänyt kääriä kissan vaikka pyyhkeeseen mutta hurjaa hommaa on yksin.

Vierailija
42/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en itse ole hankkinut koiraa, kukkaro ensi kuntoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja tai koira tarttee psykiatria.

Vierailija
44/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, miksi ei oteta vakuutusta?

Vierailija
45/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dumppaa se piski ja hanki kissa.

Joo ei. Kissat ja hoitotoimenpiteet kotona menee näin: lääkepaketti kun rapsahtaa niin kissaa ei sen jälkeen näy missään. Löytyy ehkä illalla pesukoneen takaa piilosta. Pitäis antaa lääke, mutta katti ei oo samaa mieltä. Kädet ja maha verillä kun koitat pitää kattia aloillaan yhdellä kädellä ja toisella aukasta kissan suuta...ja sujauttaa lääkkeen suuhun. Onnistuu yksin? No ei. Sama homma jotkut silmä/korvatipat, tarttee kaverin. En tiä miten ne siellä eläinlääkärillä nää hoitaa.

Mun kissalla on kilpirauhaslääkitys, kiedon napin apteekista saatavaan easypill kananmakuiseen syötävään "muovailuvahaan" ja kissani syö sen kuin herkun. Kissalla on myös kaksi kertaa päivässä ruiskulla suuhun annettava lääke ja sekin menee oikein kivasti, kissa on jalkojeni välissä istumassa. Onneksi meillä näin, olisi raastavaa tapella kolme kertaa päivässä rakkaan lemmikkinsä kanssa koko sen loppuelämän ajan.

Vierailija
46/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luovun koirasta,niin ottaisitko itse koiran jolla on tälläisiä ongelmia ja se olisi luopumisen syy? Siinä mielessä jännittää tilanne kun voi tulla eteen se ettei rahaa ell laskuun ole..

t: ap

No mä olin kerran ottamassa koiran jolla oli kampurajalat (kehityshäiriö) mitkä vaatii jatkuvaa hoitoa. Mutta joku ehti varata koiran ennen mua. Kyllä ne sairaatkin yksilöt menee kaupaksi ihmisille, joilla on hyvä rahatilanne ja halu auttaa. Mutta tietysti myydessä pitää rehellisesti kertoa sairauksista ja huomioida se myös hinnassa.