Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran jatkuva sairastelu ja eläinlääkärimaksut

Vierailija
09.04.2023 |

Meillä on 3 vuotias koira joka on viimeisen vuoden aikana sairastellut joka kuukausi, silmätulehdus, korvatulehduksia ja ihottumaa jne. Ell lasku on tänä vuonna jo 1000 e. Joka kuukausi on ollut lääkekuuri, antibioottia,kipulääkettä ja kortisoni. Koira pelkää lääkäriä ja toimenpiteitä eikä anna kunnolla laittaa lääkkeitä, puree ja murisee.Jään työttömäksi ensi kuussa ja huolettaa jos sairastelu jatkuu, miten rahat riittävät?En tosiaan olit varautunut siihen että joka kk lasku on ell n 150 e- 200 e. Muut pentueen koirat eivät ole olleet koskaan lääkärissä.

Olen miettinyt,otanko yhteyttä kasvattajan ja palautan koiran hänelle.... löytyisikö uusi koti. Mutta ottaako koiran joku jos kuulee luopumisen syyn, täytyyhän se kertoa.

Mitä itse tekisitte?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäyksenä että kyseessä on rotukoira joka on yleensä melko pitkäikäinen ja terve rotu.

Vierailija
2/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en hanki ikinä lemmikkejä. Arvaamatonta rahanmenoa ja liian sitovaa.

Alanuolia odotellessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö väärää ruokaa? Nuo voi johtua vaikka ruuasta johtuvasta hiivasta tms. Vietkö koirapuistoihin?

Soita kasvattajalle ja kysy mistä voisi johtua. Jos sun kotona on hometta, aiheuttaa silmä ja korvatulehduksia. Ihottumaakin ehkä.

Mikä rotu?

Vierailija
4/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en hanki ikinä lemmikkejä. Arvaamatonta rahanmenoa ja liian sitovaa.

Alanuolia odotellessa!

minä harkitsin rotua ja koiraa vuosia. kaiken piti olla kunnossa ja kasvattaja hyvämaineinen ja luotettava. työpaikan piti olla varma:/ ja koira säälittää myös kun inhoaa lääkäriä ja pelkää myös. tänään puraisi minua kun laitoin silmätippoja.

Vierailija
5/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käyttänyt kunnallisen vai yksityisen palveluita ? Itsekään en ole isotuloinen mutta koirallani on vakuutus mikä maksaa 200 e vuodessa. Se on ollut suuri apu. Olen pahoillani tilanteestasi. Koskaan ei tiedä etukäteen paljonko koira sairastaa.

Vierailija
6/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle kannattaa tehdä allergiatesti. Mun ruoka-allergisella oli iho ja korvaoireita jotka uusi ruokavalio lopetti.

Vierailija
7/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaali koira pure jos laittaa silmätippoja. Kerro nyt senrotu.

Vierailija
8/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumppaa se piski ja hanki kissa.

Vierailija
9/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökö väärää ruokaa? Nuo voi johtua vaikka ruuasta johtuvasta hiivasta tms. Vietkö koirapuistoihin?

Soita kasvattajalle ja kysy mistä voisi johtua. Jos sun kotona on hometta, aiheuttaa silmä ja korvatulehduksia. Ihottumaakin ehkä.

Mikä rotu?

ruoka on vaihdettu ja hiiva poissuljettu. Asun vuokra asunnossa ja hometta voi olla, lapsetkin kipeitä vähän väliä muttei ole nyt vaihtoehtoa kun kyseessä on kaupungin vuokra asunto. Rotua en halua kertoa tunnistamisen vuoksi ( olen kertonut asiasta useille tutuille mutten rahaongelmista).Ei käydä koirapuistoissa.Kasvattajaan olen säännöllisesti yhteydessä ei tiedä mistä johtuu.. hänen.omilla koirillaan ei ongelmia ole ollut.

Vierailija
10/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaali koira pure jos laittaa silmätippoja. Kerro nyt senrotu.

Meillä puree nykyään kun on niin paljon lääkitty.Aluksi antoi laittaa esim korviin tipat mutta ei enää.

Vierailija
11/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladontaakse ja pum

Vierailija
12/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin koiran hoidoista kymmeniä tuhansia euroja markka-aikaan. Koira eli 13 -vuotiaaksi ja laskua ehti tulla. Eihän se koira voi mitään sille, että sairastelee. Sairaudet eivät kumminkaan olleet henkeä uhkaavia tai vakavia.

Vierailija
13/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kertoisin ongelmasta Purralle ja Orpolle. Kyllä ne löytää hallituksen joka ratkaisee sun ongelman.

Vierailija
14/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kertoisin ongelmasta Purralle ja Orpolle. Kyllä ne löytää hallituksen joka ratkaisee sun ongelman.

Joo, älä vaan kerro vihreille tai Lille. Ne lähettää kettutytöt kuvaamaan sun koiraa ja julkaisee kuvia koiran kaltoinkohtelusta Animalian sivuilla.

Vierailija
15/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hankit koiran, samalla olisi pitänyt ottaa sille myös vakuutus. Miksi et toiminut järkevästi?

Vierailija
16/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla esim. jokin autoimmuunisairaus taustalla. Ruokakin voi olla sopimatonta, vaikka ei olisi allerginenkaan. Omalla koiralla iho- ja korvatulehduskierre loppui, kun vaihdettiin suolisto-ongelmaisille tarkoitettuun vähärasvaiseen ruokaan.

Eläinlääkärit hoitavat usein vain oiretta. Pyydä, että selvittävät syyn.

Vierailija
17/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dumppaa se piski ja hanki kissa.

Joo ei. Kissat ja hoitotoimenpiteet kotona menee näin: lääkepaketti kun rapsahtaa niin kissaa ei sen jälkeen näy missään. Löytyy ehkä illalla pesukoneen takaa piilosta. Pitäis antaa lääke, mutta katti ei oo samaa mieltä. Kädet ja maha verillä kun koitat pitää kattia aloillaan yhdellä kädellä ja toisella aukasta kissan suuta...ja sujauttaa lääkkeen suuhun. Onnistuu yksin? No ei. Sama homma jotkut silmä/korvatipat, tarttee kaverin. En tiä miten ne siellä eläinlääkärillä nää hoitaa.

Vierailija
18/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käyttänyt kunnallisen vai yksityisen palveluita ? Itsekään en ole isotuloinen mutta koirallani on vakuutus mikä maksaa 200 e vuodessa. Se on ollut suuri apu. Olen pahoillani tilanteestasi. Koskaan ei tiedä etukäteen paljonko koira sairastaa.

on vakuutus mutta kun omavastuu on 150 euroon asti ja nollautuu 3 kk välein, on usein käynyt niin etten ole saanut mitään pois vakuutuksesta. 3 vkoa sitten oli edellinen korvatulehdus sitä ennen tammikuussa silmä ja korvat tulehtunut, helmikuussa joku iho ongelma kiveksissä, maaliskuussa tuo korvatulehdus ja nyt silmä näyttää taas tulehtuneelle nyt toinen silmä kuin tammikuussa. Ja rokotus oli helmikuussa mutta,se ei ollut kuin 70 e. Omavastuuaika nollautui juuri... eli taas joudun maksamaan koko summan lääkkeineen...tosin jos tulee taas touko ja kesäkuussa joku ongelma saan 40% korvausta yli 150 euron laskusta.

t: ap

Vierailija
19/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin sukulaisen apua. Koiran vuoksi voisi hakeutua jollekin alalle jopa töihin (vaikka eläinkauppaan), koska muuten olisi koiran vuoksi huolissaan. Makupalojen sekaan lääke? Tai naksutin ja makupalat avuksi. Koiraan ei saa sattua lääkkeen anto tai laitto, että koira pelkää sitä.

Vierailija
20/46 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla ensiksi ruoan vaihtoa johonkin laadukkaampaan. Kannattaa myös harkita mitä ell käyttää, koska yksityiset kyllä saattavat pahimmillaan myös ihan rahastaa ja ylihoitaa, eli käytä kunnallisella ell jos se on mahdollista. Huonoa tuuri teillä, kyllähän niitä aina syntyy sairaitakin yksilöitä, ei sillekään mitään oikein mahda, mutta jos koiran elämä on yhtä kroonista sairastelua ja kipua kannattaa myös harkita olisiko piikille vienti armeliaampi teko kuin pakkolääkitä ja antaa toisen kärsiä.