Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitatteko kotona vessanoven lukkoon? Laittaako lapset? Meillä on ongelma.

Vierailija
09.04.2023 |

Meillä mies käy rehdisti vaikka paskalla ovi auki. (Hyi, tiedän). Itse laitan oven lukkoon (osittain myös siksi, että saan edes hetken omaa rauhaa). 5 lasta...

Nyt tuo 10v jässikkä on alkanut ärsyyntymään siitä, jos joku avaa vahingossa vessanoven kun hän on vessassa. Olen neuvonut laittamaan oven lukkoon. Ei halua laittaa kun isäkään ei. Sitten kuuntelen koko päivän noiden sisarusriitoja, kun harmittaa se, että joku avasi oven, kun herra oli vessassa. Hip hei. Kiva, kun on koko perhe kotona.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut aloittaa kouluttaminen miehestä. Noin ne käyttäytymistavat ja roolimallit periytyy. En minä kun ei isäkään ...

Tai aloittajan kertoman mukaan sittenkin anopista ja appiukosta 😂

Vierailija
22/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on 7 henkeä ja vain yksi vessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että ovi lukkoon tai lopettaa itkemisen. Saa itse valita.

Kyllä on sanottu. Silti jatkaa tuota ininää. Olen sanonut, että kukaan ei tiedä, että herra on vessassa jos ovi ei ole lukossa. Ei me muut mitään ajatusten lukijoita olla. Ap

Kyllä me aika todennäköisesti tiedetään jos joku on jossain yhteisistä vessoista eikä omassaan. Mä tiedän kyllä ketä kotona on ja missä siellä. Jos muut lapset ei näe sisarustaan missään, saattaapa hän olla vessassa.

On tossa kiusantekoa ihan selvästi mukana. Mikään estä huikkaamasta vessan oven takaa että onko vessa vapaa.

Jos hän ei vessaa halua lukita, sit ei lukitse ja sillä selvä.

Vierailija
24/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vieraita talossa, ovi jätetään sentin verran raolleen.

Syynä kissat, jotka eivät voi sietää suljettuja ovia, ovat heti raapimassa suljettua ovea ja silloin oma vessarauha on mennyttä.

Vierailija
25/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lukitaan vessa vain jos meillä on vieraita. Jos perheenjäsen avaa vessan oven kun siellä istuu, sanoo anteeksi ja vetää oven kiinni. Mitä väliä?

Vierailija
26/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies koulutukseen.

Jos on suljetun paikan kammo, niin sellaiselle oma vessa eri kerrokseen tai eri puolelle huoneistoa, tai jos on piha, pikkula sinne kompostorin viereen, jotta voi rauhassa vetää avointen ovien istuntoja.

Itselläni on lievä klaustrofobia, mutta muiden ollessa kotona lukitsen wc:n oven. Kun olen yksin, en lukitse, jopa jätän raolleen.

Vierailija
27/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on sanottu. Silti jatkaa tuota ininää. Olen sanonut, että kukaan ei tiedä, että herra on vessassa jos ovi ei ole lukossa. Ei me muut mitään ajatusten lukijoita olla. Ap

Kyllä me aika todennäköisesti tiedetään jos joku on jossain yhteisistä vessoista eikä omassaan. Mä tiedän kyllä ketä kotona on ja missä siellä. Jos muut lapset ei näe sisarustaan missään, saattaapa hän olla vessassa.

On tossa kiusantekoa ihan selvästi mukana. Mikään estä huikkaamasta vessan oven takaa että onko vessa vapaa.

No eipä varmasti kaikki lapset tiedä missä kaikki sisarukset on menossa. Osa on yläkerrassa omissa huoneissaan, osa ulkona, joku on kaverilla. Varmaan voisi joo huikata onko joku vessassa, mutta helpompi olisi, jos ovi olisi suoraan lukossa, jos noin kovasti harmittaa, että ovi vahingossa avataan.

Ja edelleen: on kolme vessaa. Ap

Vierailija
28/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, että käykö koulussakin lukko auki vessassa. Jos ei käy, niin miksi kotona?

Taitaa toivoa että joku avaa oven että saa kunnon kinan aikaan. Minusta tuo kuulostaa just siltä.

Vierailija
29/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei iskäkään valita (jos ei siis valita), joten jos haluaa tehdä samalla tavalla niin pitää osata olla valittamatta myös. Jos ei onnistu niin ovi lukkoon.

Vierailija
30/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä varmasti kaikki lapset tiedä missä kaikki sisarukset on menossa. Osa on yläkerrassa omissa huoneissaan, osa ulkona, joku on kaverilla. Varmaan voisi joo huikata onko joku vessassa, mutta helpompi olisi, jos ovi olisi suoraan lukossa, jos noin kovasti harmittaa, että ovi vahingossa avataan.

Kolme vessaa ja sit siihen kiinni olevaan pitää tunkea? Opeta lapsillesi että jos vessan ovi on kiinni, siellä luultavasti on joku ja pitää koputtaa. Muun ajan ovi raollaan.

Yhden lapset tylyttäminen lukitsemattomasta vessasta on ihan typerää.

Vierailija
31/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki käy ovi auki. Ei ole nuukaa. Jos tulee vieraita niin oven voi vetäistä kiinni.

Kerro, että asut maalla ilman että kerrot asuvasi maalla.

Eikä siis millään pahalla. Mies on vain just samanlainen. Ei hänenkään kotona ovia lukittu (eikä lukita). Sielläkin kiva laskea päitä, että tietää uskaltaako käydä vessassa.

Jos kaikki laittaisi vessanoven suosiolla lukkoon, niin olisi vähemmän riitoja ja noloja tilanteita. Ap

Mun kaupunkilaistutut istuu paskalla ovi auki olohuoneeseen. Maalla vessat on harmillisesti sijoitettu niin, että niissä ovi auki seurustelu on hankalaa, nenän edessä on joku työvaatevarasto tai kodinhoitohuone. Kaupungissa vessan ovi on usein suoraa olkkariin, kätevää.

Koko ikäni olen kerrostaloissa asunut, ja kymmenissä asunnoissa käynyt, mutta koskaan en ole nähnyt asuntoa, jossa vessan ovi olisi olohuoneessa.

Vierailija
32/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut kirjoitti:

Kysy, että käykö koulussakin lukko auki vessassa. Hankalaa on?

Aika ikäviä tuollaiset fantasiat joissa äiti tai isä on wc:s runkulla ja joku avaa oven juuri laukeemisen hetkellä.

Vierailija
33/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kysynyt, miksi ei laita ovea lukkoon. Helppo vedota isään, mutta oletko varma ettei ole traumoja? Tai ahtaanpaikankammoa? Älä syytä vaan ymmärrä.

Vierailija
34/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ovia lukita.meitä on kolme ja vessoja kaksi.Harvoin kaikilla on hätä samaan aikaan ja ei olla herkkä hipiäisiä ihan sama jos joku vessaan tulee kun siellä istutaan...luonnollinen asia

Vierailija
35/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku sisaruksista kyttää kun poika menee vessaan ja tahallan avaa oven. Kiva tehdä niin jos toinen suuttuu kunnolla.

Vierailija
36/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, meillä kyllä tiedetään.

Vierailija
37/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä yhtäkään ihmistä, joka kotonaan lukitsee vessan oven.

Vierailija
38/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme vessaa ja sit siihen kiinni olevaan pitää tunkea? Opeta lapsillesi että jos vessan ovi on kiinni, siellä luultavasti on joku ja pitää koputtaa. Muun ajan ovi raollaan.

Yhden lapset tylyttäminen lukitsemattomasta vessasta on ihan typerää.

No meillä se ovi voi olla yhtä hyvin raollaan tai kiinni vaikka siellä ei ole ketään. Oven asento ei kerro mitään. Edelleen: helpointa olisi, jos ovi olisi lukossa. Ei tarvitse lasten vääntää turhasta. Ja äidin korvat ja hermot säästyy. Ap

Vierailija
39/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei perheen kesken laiteta ovea lukkoon, mutta toki jos on vieraita käymässä, niin silloin laitetaan. 

Lapsemme on jo aikuinen ja hänellä on kumppani, jonka kanssa hän on tottunut uudenlaisiin tapoihin. Minä ja mies pidämme lasta edelleen perheenä, joten jos lapsi vain oli kylässä, emme laittaneet ovea lukkoon. Huomasin kuitenkin, että lapsi laittoi - toisin kuin ennen.

Hän ei kuitenkaan kehdannut meille sanoa, että häntä on alkanut vaivaannuttaa, kun emme laita ovea lukkoon. Onneksi hoksasin kysyä häneltä ja hän sitten myönsi, kun kysyin. Pystyin helposti ymmärtämään, koska muistan vielä itsekin miten ihmeissäni olin seurustellessani miehen kanssa, kun huomasin, ettei hän laita ovea lukkoon vaikka on isolla hädällä. Sanoin sitten miehellekin, että tytär on oppinut nyt uusille tavoille ja meidän pitää laittaa ovi lukkoon silloin kun hän on käymässä. 

Tämä ei nyt ollut ratkaisuehdotus ap:n lapsen pulmaan, vaan enempi sellainen 'näihin tapoihin voi tottua ja niistä voi myös tottua pois'. 

Vierailija
40/78 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovenkahvaan lappu käynnin ajaksi: Ville-Kille Uolevi on vessassa.